Skip to content

Vento

December 7, 2016

Írtam már Trevisről és Lázárról is, nem hagyhatom ki Ventot sem. Főleg, hogy van itt egy sztori, meg egy csomó érzés.

Ventóval majdnem egy éve találkoztam először. Decemberben mentették valahol vidéken, akkor már hetek óta az utcán kéregetett, aztán valszeg elütötték. Egyből kórházba került, a golyóit is ott hagyta. Egy belvárosban lakó csaj vállalta el a karácsonyi őrületben, de hamar besokallt tőle, mert nem volt hajlandó lépcsőzni. Átmentem, megmutattam jutifalattal hogy lehet rávenni a kutyát a lift és a lépcső használatára.

Még sokszor találkoztunk, mert a fiam egyik barátja hevesen érdeklődött iránta, rendszeresen mentem sétáltatni, hogy infót gyűjtsek róla. Fura kutya volt. Nem örült nekem túlságosan, a futtatóban hiába beszéltem hozzá, sem én, sem a többi ember vagy kutya nem érdekelte. Szinte semmi szemkontaktust nem tartott, nem értettem.

img_7036

Aztán nemrég kiderült, hogy ez a kutya boldogtalan azon a helyen, azért ilyen fura. Elhoztam néhány napra, hogy megmutassam egy lehetséges örökbefogadónak és nálam azonnal egészen másképp viselkedett. Úgy volt, hogy csak pár napig lesz nálam. De amikor a kutya, amelyik hónapokig rád se nézett, a buszon a szemedbe fúrja a tekintetét és napokon belül elkezd megváltozni, na, akkor elvesztél.

dscf7038

Nehéz ezt megmagyarázni annak, akinél még nem volt ideiglenes kutya. Nem mindet szeretem meg, de amelyiket nagyon, mint Trevist, Lázárt és Ventót, annál is úgy szeretem, hogy közben azt kívánom neki, a legjobb helyre kerüljön. Nagyon kell a kapcsolat az örökbefogadóval, persze ettől még bőgök, amikor elmennek.

Ventóról egy darabig nem tudtam, hogy szép, talán nem is látszott rajta az elején, de most már úton-útfélen megállítanak, hogy micsoda helyes kutya. Mudi mix, de nem üveghangon ugat, azt nem bírnám. Elképesztően kedves, jólelkű kutya, bármilyen kaját kiveszek a szájából, zéró agresszió van benne. Ha egyedül van, nyugodt, nem különösebben ugatós, alacsony karbantartású darab. Szívesen jön velem futni, de nem rohangál, mint az őrült, ahogy Mangó teszi, kisebb az igénye a mozgásra.

img_6268

Elképesztően okos. Nem foglalkozom túl sokat parancsszavakkal, nekem az imponál, ahogy magától megtanulta, hogy az oszlopot ki kell kerülni és visszajövök, miután elmentem. 7-8 órát simán kibír, nem balhézik, nem rombol. Komplexen gondolkodik, kombinál. Tökéletesen szobatiszta. Kaját lop, ha hagyod, de ez asszem ennyi éhezés után nem csoda. Bújós, édes, kedves.

Két nehézség van vele: nem szereti a belvárost és a sok zizegést (a BKV-ért sem rajong, de dolgozunk rajta), illetve egyelőre nem lehet póráz nélkül elengedni. Hosszú madzaggal edzünk, de nem százas. Tegyük hozzá, hogy tudja, nem ő a kutyám és ezért nem tökéletes a kötődésünk szerintem. Kicsit szomorú emiatt, de minden percet kiélvez, amit kettesben töltünk és mivel Mangó hetente 3x nincs itthon, van ilyen is elég.

img_20161115_082702020

Csak annak adom, aki szeretni fogja nagyon. Ha nem vagy biztos benne, hogy akarsz kutyát, ne is keress meg kérlek, mert már túl vagyunk néhány ilyenen és kurvarosszul esik, hogy valaki nem veszi komolyan ezt a gyönyörűséget. Van vele némi munka, de megéri és biztosra mondom, hogy jó lesz. Én mindenben segítek, az tuti. Több kép, videók és alap infók itt.

From → kutyás

Leave a Comment

Leave a Reply

