Skip to content

És ismét

June 20, 2016

Mindjárt megint könyvet fogok venni. Nagyon érdekes megélni, ahogy a fanatikus könyvgyűjtőből átfordultam és minél jobban igyekszem leredukálni a könyvtáramat. Pénzt mondjuk az utóbbi időben már egyébként is keveset költöttem, egy-egy karácsonyi könyvajánló feltöltötte rendesen a polcokat. Meg a kiadók úgy vannak vele, legalábbis az értelmesebbje, mint az éttermesek a kajával, tudják, nekik konkrétan mennyibe került egy könyv és az önköltségi árnál olcsóbb marketing eszközt még nem találtak ki. Szóval még ezzel a bloggal is simán be tudnék szerezni mindent valszeg, csak nincs kedvem.

Nem akarok már tárgyakat halmozni. Borzasztó hálás vagyok a francia haveromnak, amiért befogadott tavaly a lakásába és megmutatta, mennyire kevéssel is lehet jól élni. Najó, neki persze sokkal könnyebb azzal a folyóparttal ott Grenoble-ban minimalistáskodni, de akkor se volt normális a helyzetem. De persze azért olvasok, csak leginkább ebook formában és nagyon ritkán, alaposan meggondolva, arra még költök is. Fura módon, ezek a jól meggondolt könyvek sem mindig úgy válnak be, ahogy gondolom.

Temple Grandin anyukája, Eustacia Cutler könyve volt az első, amit megvettem az amazonon, azt végig is olvastam, mondjuk nem az egészet egyszerre, de nagyon tetszett. Rengeteg dolgot megmagyarázott, ami kimaradt a korábbi könyvekből és a filmből, olyan jó volt látni, végül mindenki boldog lett. Aztán kvázi véletlenül vettem egy könyvet Alan Turingről, azt még nem olvastam. A következő talán a Tracks volt, a film után vetettem rá magam, nagyon tetszett, de folyton abbahagytam, mert attól rettegtem, hogy most jön a rossz rész. Legutóbb Angliában végül tényleg eljutottam a rossz részig és eléggé bűntudatom van miatta, hogy félbehagytam megint, de ez van.

Vettem egy neurodiverzitásról szóló könyvet is, amit el se kezdtem, de mivel nagyon tisztelem a szerzőt, ez egyfajta támogatás volt részemről. És egyszer majd elolvasom, tényleg. A kitömött barbárt is félbehagytam, elég nyomasztó sajnos, pedig azt ugye legalább egy évnyi rákészülés után vettem meg végül.

És most megint nagyon viszket az ujja, ma már többször is megnyitottam az amazont. Az van ugyanis, hogy idegesített, mennyire nem értem az angolok egy részét (akik nem beszélnek NORMÁLISAN) és direkt brit sorozatokat kezdtem el vadászni. Így futottam bele a Love, Ninába, amit most nézek másodszorra. A forgatókönyvet Nick Hornby írta, egy Nina Stibbe nevű csaj könyvéből. A könyv pedig a 80as évekből származó levelekből áll, amiket Nina a nővérének írt Leicestershire-be. Ő közben a Regents Park mellett bébiszitterkedett Mary-Kay Wilmernek, aki az egyik legmenőbb irodalmi szerkesztő Angliában (milyen már, hogy ilyen ember létezik ott?) és akinek volt két gyereke Stephen Frears-től. A közvetlen szomszéd, aki minden este átjött vacsorázni, Alan Bennett, néha megjavítja a mosógépet. Bár nem szereti, hogy ez kiderült róla. És az anyát a sorozatban Helena Bonham Carter játsza, a bébiszittert meg a köcsög bérgyilkos csaj a GOT-ből.

97104716-Love-Nina-CULTURE-xlarge_trans++eo_i_u9APj8RuoebjoAHt0k9u7HhRJvuo-ZLenGRumA

Szóval parádés minden szempontból, ahogy azt szokták mondani. Semmi izgi különben, nagyon kevés történés van, de elképesztően cuki és nagyon jó látni a környéket, meg Londont. Az külön vicces, hogy bár ugye rá vagyok gyógyulva az öltözködésre, de jó darabig nem tűnt fel, hogy a sztori a 80as években játszódik, annyira visszajött most az a stílus.

nina-stibbe-007

Nina leveleit akarnám elolvasni most, csak sajnálom rá egyelőre a zsét, pedig a Telegraph-ban megjelent részletek alapján cuki. Még érdekesebb lehet Nina Stibbe másik könyve, amit az alkoholista és depressziós anyjával töltött gyerekkoráról írt, annak is utána kell még néznem.

From → tévé

3 Comments
  1. Mi volt a Tracks-ben a “rossz rész”?? Nekem nagyon tetszett a könyv meg a film.

  2. óó, azt hiszem, tudom…😦

Leave a Reply

