Skip to content

Áldott erőszak

March 25, 2016

Igyekszem kerülni az ünnepekhez kapcsolódó bejegyzéseket, kicsit mániákus vagyok, jobb szeretem, ha a gondolataim nem kapcsolódnak ennyire másokéhoz. Ez a sznobság teteje, ugye? De most dezsa megihletett, meg egyébként sosem lehet eleget beszélni erről a baromságról.

Most nem arról lesz szó, hogy Jézus feltámadása mekkora hazugság és hogy telepedett rá a katolikus egyház egy nála sokkal régebbi ünnepre. A húsvét esetében ennek már jóval kevesebb értelmét látom, annyira elveszett, amit beletuszkoltak. Mivel húsvétkor kevésbé jellemző az ajándékozás, a fogyasztásellenes énem sem annyira őrjöng, legfeljebb a környezetvédő vinnyog, amiért a végén rengeteg kaját kidobnak a népek. Ja, és a fitnesz fasiszta sem kussol, mert minek, könyörgöm, minek megenni ennyi szart? Még minőségből is felesleges, de abból, amit tényleg fogyasztanak az emberek, hát konkrétan bűn.

Na, szóval egyikről sem lesz szó, viszont a locsolásról, mint a nők elleni erőszakról igen.

Pont a locsolás az egyik példa rá, hogy bár valóban sok energiát tettem a személyiségfejlődésembe, alapjában véve másképp vagyok huzalozva. Már egészen kicsi koromból emlékszem, amikor nagyanyámék még a régi házban laktak Szabolcsban, hogy jönnek a locsolók és az unokahúgom boldogan fogadja őket, én meg elbújok valahová és imádkozom, hogy a közelembe ne jöjjenek. Pedig akkor már nem vízzel csinálták, hanem kölnivel, anyám mesélte, milyen volt, amikor előrángatták a kukoricagóréból, ketten lefogták, a harmadik pedig megküldte egy vödör vízzel. Nekem a waterboarding jut erről eszembe, az is csak víííííííííííííz.

fotó CNN

111115093416-waterboarding-story-top

Később, amikor már a lakótelepen laktunk, főleg olyanok jöttek locsolni, akiket egyébként kedveltem, de akkor is ugyanolyan mereven elzárkóztam a dologtól. Egyrészt már akkor is undorodtam a szagok jelentős részétől és a privát szférám nagyon durva megsértésének tartottam, hogy valaki órákra olyan szagok elviselésére kényszerítsen, amiket nem akartam. Másrészt végtelenül megalázónak tartottam az egész aktust, ezt meg is mondtam, de senki nem értette természetesen.

Szerencsére mindig olyan helyen dolgoztam, ahol egyetlen férfinak sem jutott eszébe, hogy az irodában meglocsoljon. Vagy lehet, hogy csak engem nem mertek, legendás volt az a képességem, ahogy a puszta akaratommal és a nézésemmel megállítom a felém puszit adni közeledőket. (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a pasik rituális reggeli kézfogását is kínosan röhejesnek találom, vaze, mint a kutyák, ahogy szaglásszák egymás seggét. Csak kevésbé őszinte.) Most rákerestem és egy férfi hr szakértő szerint a locsolás nem zaklatás, direkt nem linkelem, mert hogy nem szexuális és nem méltóságot sértő. És hogy azt nem a potenciális áldozat mondja meg, hogy mi a sértő. Hát ki, te szerencsétlen barom? Az elkövető?

A zaklatás megfogalmazása az egyenlő bánásmódról szóló törvény része. EGYENLŐ BÁNÁSMÓD – hangosan és lassan mondom, hátha úgy mindenki megérti. Ismételjük el együtt közösen: egyenlő bánásmód. Mindenhol. Ez kurvára nem valami szubjektív picsogás, hanem szisztematikus erőszak a társadalom egyik csoportja ellen – amihez még jó képet is kell vágni és MEGKÖSZÖNNI, baszod. Ha még mindig nem érted, csak fordítsuk meg a dolgot, ez szokott lenni ugye a legjobb próba, ha kétségeid vannak. Vajon mennyire tűnne elfogadhatónak, ha a férfiakat kényszerítenénk arra, hogy akár idegeneknek megengedjék, hogy hideg vízzel vagy borzalmas szagú szarokkal öntözzék őket, mosolyogjanak hozzá és hálásak legyenek érte? De persze annak nincs értelme, hiszen az ő termékenységük nem közügy, ugye.

Csak azért, mert van egy ilyen szokás, nem kell elviselnie egyetlen kislánynak és nőnek sem. Elnézést, hogy evidenciát ismétlek, de pontosan az ilyen elvárások teszik lehetővé, hogy később a fiúk erőszakos érdeklődését mindenki normálisnak fogja fel és az egyik fél természetesnek találja, hogy rákényszerítheti a másikat olyasmire is, amit nem akar, a másik fél pedig képtelen legyen nemet mondani.

tumblr_o4k20uMY3U1r9jzs2o1_1280

From → feministás

9 Comments
  1. Ijesztö, hogy még mindig sokaknak mennyire nem érthetö egy csomó “szokás” megalázó volta.

  2. És ezért még juralom piros tojás/pénz is dukál nekik!

  3. másik anna permalink

    olyan hihetetlenul zavarnak a szagok illatok etc ugy altalaban, hogy nem tudom elmondani, szerencsere neked vszleg nem kell reszleteznem. evek ota minden amit hasznalok, azok legalabb 80%-a teljesen illatmentes, mososzer is mosogatoszer is, meg is visel amikor mas mossa ki vmiert a ruhamat es van barmilyne illata.

    indiarol meg nem is kezdek el meselni, soha eletemben annyira koncentralt budoset nem ereztem, mint ott kb mindenfele, maig nem ertem h hogy birtam ki, marmint kozben szuperjo volt, de kozben meg.., erted, folytak a konnyeim a szagoktol.

    ja es hatartalanul utalom a koianderlevelet. az egyik etteremben a lilahagymarol halalosan biztosan megmondtam, hogy ugyanazzal a kessel vagtak mint a koriandert elotte, persze nem akkora varazslat, fokhagyma eseteben sokan megmondanak, de ezt cs se birta kiszurni pedig o volt az elokostolom indiaban (mara mar megkozeliti a koriandererzekenysege az enyemet, szerencsejere o szereti; pont mint egy huseges kutya, kostolgatta/szagolgatta nekem a dolgokat, hahaha). piacokat amugy ezert kerultem el ott, sugaban tudtam volni hanyni a konkretan hegyekbe rakott koriandertol, istenem, ragondolok es mar forog a gyomrom, legalabb felidezni nem tudnam, de sajnos az is siman megy.

  4. És akkor a slaggal / vízzel való lespriccelés vs. ráélvezés szimbolikát még nem is említetted.

  5. Nymphalis permalink

    Kilencvenes évek, lelkesen festettem minden évben kislányként a pirostojást, a vadidegen kisfiúkat meg pénzért küldték körbe a szomszédságban.

  6. én az egészet gyerekkorom óta rühellem, valamikor akkor tört el bennem valami, amikor pénzt követelt a hülyegyerek, pedig én egy egész hétvégét basztam el a tojásfestéssel.
    Köv. évtől kezdve apám kioltotta a csengőt, puskát csak azért nem készített be, mert legálisan nem tarthatott otthon sörétest🙂
    De az egésszel úgy van baj, ahogy azt fentebb leírtad.
    Plusz tegnap felkerült az i-re a pont, ez jött velem szembe:

    http://www.kisalfold.hu/husvet/husveti_nepszokasok/2051213/

    Vesszőzés, érted? Agyam eldobom. “jelképes termékenyítés”….

  7. Értem, hogy milyen erőszakra gondoltok, csak szokatlanul gyakran használjátok a baszom, bazmeg, basztam, ba…ba..és ezzel meg pont azokra emlékeztettek akikről írtok.

    • még nadrágot is hordunk, pedig sokáig azt is csak a férfiaknak volt szabad

Leave a Reply

