Skip to content

Reggeli 2., angolos, Panificio

February 16, 2016

Folytattam a reggelizést, pedig ugye nem is szoktam. Ahhoz képest.:)

Egy kolléga említette a Panificio il Basilicot, de csak akkor jöttem rá, hogy én már voltam itt, amikor nekiindultam bevásárolni a pékség teszthez. Mondjuk sose vettem náluk korábban semmit, mert mindig záráskor értem oda valahogy. Elég vacak helyen van, ha kívülről nézed és a design sem a kedvencem, bár meg kell hagyni, teljesen autentikus olasz bizonyos szempontból. De amikor már bent van az ember, egészen más érzés. Olyan barátságos, otthonos, akkor is jól érzem magam, ha csak pékárut veszek.

11134149_839945056088668_8063592247936564201_o

De most reggeli. Láthatóan nagyon népszerű, vasárnap f11-kor, amikor odaértünk, majdnem tele volt a hely, pedig csak harmadszori látogatásnál vettem észre, hogy van még egy másik terem is. Szabolcs, a tulaj azzal fogad, hogy későn jöttünk, elvittek minden fánkot – mert a héten pont azon a fánkos cikken dühöngtem neki, merhogy nála és Józsinál is van fánk, szóval ennyit a fűrészporos vackokról, mint legjobbakról, csak utána kéne járni, de az fáj, mi? Szóval fánkot nem kaptunk, de nem baj, mert azt reggelire nem is annyira. Én alapjában véve fehérjehívő vagyok, ha már eszünk, legyen értelme. Szerencsére teljesen egyetértettünk a felszolgáló csajjal, hogy a göngyölt malacsültes ciabatta és az angol reggeli jó választás lesz, illetve persze kértünk croissant-t és mindenféle innivalókat.

Kvázi előételként a croissant érkezett lekvárral, vajjal, de Szabolcs félszemmel figyelt és még hozzánk vágott egy frissen főzött, házi narancslekvárt. Na, én nem annyira szeretem ezt a műfajt, de ez jézusom, milyen finom volt. És a croissant végre pont olyan, amilyennek lennie kell. Kicsit aggódtam, mert nagyobb és sötétebb, mint amihez szokva vagyok, de ez senkit ne ijesszen meg. Csúnyán veri a Delifrance-t, végre van rendes opció.

Kicsit várni kellett, de jött az angol reggeli és a ciabatta is, én az utóbbival kezdtem, de nem bírtam levenni a szemem a tojásokról, úgyhogy a lányom megkönyörült rajtam és cseréltünk. Onnantól kezdve nem dumáltam, nem tettem le a villát, teljesen behúzott a kaja. Azt hiszem, én nagyon szeretem az angol reggelit valójában. Nem felkelés után, de pár órával később a legjobb dolog, ami történhet. Mondjuk a bab elég durva hatással van az emésztésemre, de néha muszáj, megelőzi az Alzheimert, tudtátok? Kurvajó volt a szalonna, a tojás pont, ahogy szeretem (bár azért megkérdezhette volna a pincér, hogy akarom, mert itthon sokan nem bírják a folyós sárgáját, de Szabolcs szerint így kell és kész. valójában egyetértek, csak elvi alapon kötözködöm) és még a paprikának, paradicsomnak is volt íze. Ezúttal az összes kolbászt be tudtam tolni, pont méretem volt az egész. A bab konzerv volt, de Heinz. Viszont a többi. A tojás a youtyúktól érkezik, micsoda emberek már, hogy ebbe fektetnek? A szalonna bazmeg, saját, lehidaltam. Tahitótfalun tartják a disznókat, még kettőt levágnak az idén. Erős késztetést éreztem, hogy könyörögjek egy kis szalonnáért, mert amióta nem eszünk nagyüzemi húst, ez az egyetlen dolog, ami igazán hiányzik az életemből. Szóval, aki szeret, szerez nekem boldog szalonnát, hallottátok? A kolbász Püski, áruházban nem lehet kapni, kézműves fajta.

12698468_908945819221081_8660618828532416064_o

Egyébként nagyon finom volt a malacsültes ciabatta is, a lányom imádta, rengeteg hús volt benne és rukkola és hagymalekvár, nem is bírta megenni az egészet. De számomra az angol reggelit semmi nem tudta überelni, 2490 forint egyébként. Nem csodálom, hogy ebből fogy a legtöbb, nem egy mindennapos opció a városban. Egyetlen kifogásom lehet, hogy a hozzá kért zöld tea gagyi volt, de szóltunk is miatta és ha feketét kértünk volna, az sokkal jobb minőség volt, láttam a dobozokat. Majd javasolok néhány márkát, a sima kínaival vagy a saját márkás DM változattal is jobban járnak. Szóval, ha mentek, fekete teával kérjétek egyelőre.

12696964_908945889221074_3210074631145848510_o

A teát remekül ellensúlyozta a frissen facsart narancslé, ami szintén jár az angolhoz, de ittunk még nagyon jó házi limonádét és kézműves gyömbérszörpöt is. Egy darabig azt hittem, idegesít az olasz rádió, de rájöttem, hogy ha nem értem, mit mondanak, kevésbé okoz gondot, viszont tisztára nyaraláson érzem magam tőle. Reggelizni egyébként ritkán járok, de a pékáru miatt rendszeres vásárló leszek, az biztos, mert ilyen pizzás csiga nem is létezhet. A ricottás csiga is atomjó, meg volt egy kovászos fonott zsemle is, amire teljesen rákattantam. Na meg a fánk. Ma is megyek arra, szerintem benézek. Ja, pizzát is kéne egyszer mindenképpen, ha már olasz.

From → kaja

Leave a Comment

Leave a Reply

