Skip to content

Sírós

February 15, 2016

Szükségem van most erre a posztra, de lehet, hogy értelme is lesz.

A múltkor meséltem valakinek, hogy van a kutyáknak az árulkodós ugatása, amiből már biztosan tudom, hogy ki kell menni, mert a másik valami disznóságot csinál. Mondjuk Mangó egy zoknit rágcsál vagy Trevis épp egyenletesen szétteríti a szemetet a konyhában. De van nekik félős ugatásuk is, meg gyere játszani is. És még nyilván egy rakás, amit nem tanultam meg.

Tapasztaltabb szülők számára nem mondok újdonságot azzal, hogy a gyerekek is sokféleképpen sírnak. Az elején nyilván hozzá kell szokni, de aztán meg lehet különböztetni az éhes, fáradt, dühös, stb. sírásokat. A kutyákkal ellentétben a kis rohadékok azonban változtatják a képességeiket, úgyhogy hajlamosak korosztályosan másképp sírni. Ráadásul nem csak a hangnak van szerepe, de a teljes testbeszéd készletnek is.

Ahhoz, hogy az ember képes legyen megfelelően minősíteni a gyereke sírását, három dolog kell. Jó hallás, jó megfigyelőkészség, de a legfontosabb az, hogy megtanulj elvonatkoztatni a sírástól. Aki mondjuk egy évvel a gyerek születése után még mindig megrémül a sírástól, annak szar élete lesz.

A sírás ugyanis kibaszott fontos eszköze a frusztráció oldásának. Támogatni kell a használatát és nem rendelheted alá az életed a megszüntetésének, mert azzal teljesen elbaszod a szerencsétlen gyerek folyamatait. Felejtsük el, hogy a sírás a gyengeség jele, aki még mindig itt tart, az húzzon egy vödröt a fejére plz és kussoljon. Sem fiúknak, sem lányoknak nem tilos, legfeljebb nyilvánosan érdemes korlátozni, tekintettel a vödörrel a fejükön élők ostoba előítéleteire.

Tudom én, hogy a francba ne tudnám, milyen nehéz elviselni, hogy a gyereked sír. Ha anya vagy, úgy érezheted, késsel hasogatnak belülről, annyira tud fájni, ha apa vagy, majd beledöglesz, hogy megszüntesd és ne kelljen szembesülnöd ennyire heves, nyers érzelmekkel. Nyilván lehet ez fordítva is, most a hagyományos szocializációból és a rohadék hormonok hatásából indulok ki. De a gyerek nem én vagyok és nem kell mindenáron elhallgattatni. Akkor sem, ha szomorú, akkor sem, ha dühös. Joga van hozzá, a picsába is és szülőként tanuld meg elviselni, te vagy a kibaszott felnőtt.

Ha azonban képes vagy értelmezni a sírását és a viselkedését, majd ez alapján úgy értékeled, hogy ez csak egy pillanatnyi hangulat, nyugodtan kihozhatod belőle. Kiskorukban akármilyen hülyeséggel el lehet vonni a figyelmüket, én néha csak hülye hangokat adtam ki és pofákat vágtam. Később valami kellemes dologról beszéltem neki, ami meg fog történni, elég nehéz ugyanis úgy sírni, hogy fagylaltra gondolsz mondjuk. Teljesen gyerekfüggő, mi működik, legfeljebb tippeket lehet adni, de nem úszod meg a gondolkodást és az odafigyelést.

A sírásnak nagyobb korban is fontos szerepe van, iskolásként is pompás lehetőség a felgyülemlett feszültség kiadására. Sajnos a gyerekek nagy része még nem tud olyan klasszul zokogni a szerelmes filmeken, mint én, úgyhogy hajlamosak konfliktust provokálni vagy kisebb sérelmeket, sérüléseket felfújni, hogy kibőghessék magukat. Érdemes ezt tudatosítani bennük, amikor túl vannak rajta, megbeszélni, hogy nincs ezzel semmi baj, csak tisztázzuk le utólag, mi a valódi probléma.

Amit viszont nem vagyok hajlandó eltűrni, az a sírással való kényszerítés. Mindkét lányomnak volt/van egy bizonyos játszmája, amit elég keményen és sajnos nem is mindig a megfelelő eszközökkel próbáltam/próbálok megszüntetni. Ez az abúzált szűzmária sírás, profi kivitelezésben ajakremegtetéssel turbózva. Na ezt nem. Ha akarsz valamit, beszéljük meg, híres vagyok a tárgyalási készségeimről, de ha meglátom ezt a fejet, ordítok, ami nem a legokosabb dolog. Másik, szintén nem túl célravezető reakcióm a röhögés. Ha éppen jól vagyok, akkor azért képes vagyok higgadtan közölni, hogy amíg nem hagyja abba, addig szó nem lehet semmilyen engedményről és nem meglepő módon ez a legműködőbb módszer.

Na, akkor most elkezdek végre dolgozni is, köszönöm a figyelmet.

tumblr_ngu5tjloCu1tyuch8o1_1280

From → gyerek

Leave a Comment

Leave a Reply

