Skip to content

Megint hősök

February 11, 2016

Nemrég egy olvasó/barát kérdezte privátban, melyik is volt az a posztom, amelyikben lányoknak való irodalmi hősöket ajánlok, ma meg az merült fel ebéd közben, hogy mit is olvasok mostanában. A két dolog összefügg.

Újraolvastam a Hősök posztot, amit több mint két éve írtam és hát nagyon durva, mennyire másképp látok már dolgokat. Pedig azt hittem, ez nem változik.

A régi dolgok megmaradtak, de Lisbeth Salander nagyon sokat veszített a jelentőségéből, ahogy a sárkányos sorozatból Lawrence és Temeraire is kevésbé fontos, bár még mindig az ágyam mellett van az egyik kötet. Bármennyire is kínos bevallani, az utóbbi időben megint Rosamunde Pilchert olvasok, de most nem a Kagylókeresők a kedvencem, a Téli napfordulóba és azon belül is Elfridába vagyok szerelmes.

Elég nagy váltás egy harcos autista hacker után, mi? Pedig valójában ugyanott van a gyökerük, a túlélésben. Egészen más eszközöket használnak, ez tagadhatatlan, de már egyre kevésbé érdekel egy akármilyen huszonéves élete. (Oké, kivéve a saját gyerekeim persze. És részben a barátaik.) Emlékszem rá, milyen volt, de nincs kedvem vele foglalkozni. Nem arról van szó, hogy a halálra készülök, de az öregségre igen. Ami persze viccesnek hathat, tekintettel rá, hogy még az ötven is odébb van egy kicsit, de nem nagyon. Kiszámoltam, Elfrida 15 évvel idősebb nálam a sztori idején, ami persze nem kevés, de nem is vészes, ennek ellenére ő is, meg a vele egyidősek mind öreg emberként tekintenek erre a korra.

Szóval nem arra készülök, hogy majd hatvan évesen öreg leszek, szerintem az valahol jóval később kezdődik majd, talán 70-nél, nem tudom. Úgy általában az érdekel, hogyan élnek az emberek 50 fölött és gyűjtöm a pozitív példákat. Kb. azt csinálom, csak sokkal tudatosabban, mint amikor gyerekkoromban bébiszittelés közben figyeltem a családokat, a szülőket, kinek milyen módszerei vannak és ami tetszett, azt elmentettem a követendő folderbe. A real life személyes mintaállomány ezen a területen mondhatni erősen szegényes, alig 1-2 embert ismerek, főleg nőket, akik akár csak minimálisan megfelelnek az elvárásaimnak.

Ahhoz, hogy valakit akár csak részben megfelelőnek találjak a céljaimnak, egészségesnek kell lennie, szellemileg frissnek és érdeklődőnek, élveznie kell az életét, képesnek kell lennie a változásra és nem lehet benne szar párkapcsolatban. Tök igénytelen vagyok, ugye?

Akad néhány olyan ember körülöttem, aki majdnem minden pontban pipa, de egy seggfejjel él együtt, ami sajnos diszkvalifikálja. Ennél többet sajnos hosszas gondolkodás után sem tudok felmutatni, mondjuk az is tény, hogy jellemzően nincsenek az ismerőseim között 50 feletti emberek. Mondjuk az exférjem, de ő siralmasan kevés pontnak felel meg.

Szóval egyelőre marad Elfrida, aztán Frankie and Grace egy még idősebb évjáratból, meg persze az olyan hírességek, mint Meryl, Annie Lennox vagy Helen Mirren (a notoriously frank and uncensored British lady, nagyon röhögtem ezen:)), de ők túlságosan privilegizáltak ahhoz, hogy valóban azonosulni tudjak velük.

Mindig így képzelem el Elfridát egyébként, Geraldine McEwan Miss Marple-nek is klassz volt.

Article Lead - wide998940779giqrnvimage.related.articleLeadwide.729x410.giqrmz.png1438693975062.jpg-620x349

From → feministás, könyv

4 Comments
  1. Kriza permalink

    A Szeptember-t olvastad tőle? Nekem az is kedvencem ezek mellett🙂

    • MINDENT olvastam tőle magyarul:) de a Szeptember nekem túl bombasztikus, túl drámai és a szereplők sem jönnek be annyira.

      • Kriza permalink

        Nekem nagyon bejön, de lehet, hogy benne van az is, hogy mikor kiköltöztünk Sydney-be, első nap megvettem angolul, és félkómában az időeltolódástól, elájulva az új életünktől olvastam hajnalig. Egy Kánaán volt, hogy bármikor bemehetek angol könyvesboltba és vehetek angol könyveket🙂

      • nekem is hiányzik a közösségi tartalomból a pilcher életmű, úgy látszik, akik olvassák, nem torrenteznek:)

Leave a Reply

