Skip to content

Izmos

January 19, 2016

Elgondolkodtam a tegnapi kirohanásomon szegény John Krasinszki teste kapcsán, hogy hol is van a határ, hiszen én valójában nem hogy szeretem, de fetisizálom az izmokat.

A Love Your Belly után új, saját kihívást csinálok, Noémi kifejezetten nekem rakott össze egy gyakorlatsort seggre, három hét múlva megmutatom, mire jutottam. De a látvány csak érdekesség, a lényeg maga az érzés. Ahogy ismerkedem a gyakorlatokkal, kezdem kicsit a saját szám íze szerint alakítani őket – például az elől keresztezős és a courtsy kitörésnél balettosan mozgatom a karomat és ettől tisztára hattyúnak érzem magam, baromi jó. Szeretem észrevenni, hogy egy-egy gyakorlat mire van még hatással és várom, hogy eljussak arra a pontra, amikor már a hasamat is meg tudom közben feszíteni. Közben is jó, de a legjobb talán az az érzés, amikor utána érzem, hogy alaposan használtam az izmaimat. Persze a futásnál is szoktam ezt, bár sokszor hamarabb elunom magát a tevékenységet most már, mint hogy megerőltető lenne. De a torna, ahogy csak egy-egy izomcsoportra fókuszálok, visszahozza.

És persze nagyon fontos a feladat is. Amennyire nem motivál, hogy felkészüljek egy maratonra, de még a fél sem érdekel, kifejezetten izgalommal tölt el kitalálni, hogy mit buzeráljak meg kicsit a testemen, nézzük meg, mit lehet ezzel a cuccal kezdeni. Számít a látvány, hogyne számítana. Alig nézem az arcomat a tükörben (tényleg, időpontot kell kérni szemöldökfestésre), de a saját izmaim látványa el nem múló örömöt jelent. Nem a létezésük önmagában, hanem a tudat, hogy ezek az izmok képessé tesznek engem valamire. Az a tudat, hogy amit a tükörben látok, az rengeteg erőfeszítés eredménye, ami ÉN csináltam, ÉN képes vagyok erre, ott a bizonyíték. Emlékszem, egy régi barátnőm hogy utált ezért, amikor együtt jártunk tornára. Azt mondta, egész órán látszik a fejemen ez az elégedettség, ahogy nézem magam a tükörben. Hát, bocsi.

És persze a férfiak izmai is lenyűgöznek. A tapintásuk, a fogásuk, a textúrájuk, ahogy beleharap az ember. Meg persze a látvány is. A világ legigazságtalanabb dolgának tartom, hogy a pasik egy része akkor is izmos, ha semmit nem csinál. Még egy kicsit dühös is voltam az egyik exemre, akinek az én szememben világraszólóan szép teste volt, holott semmit nem tett érte közel harminc éve. Meg sem érdemli az ilyen! De az is felbasz, hogy a férfiak jelentős része bármikor fut 20 percet az én, hét év alatt kiedzett tempómban, egyszerűen azért, mert erre van kitalálva a testük. Arról, hogy a fiam milyen teljesítményre képes edzés nélkül és aztán hová jut el pár hét alatt, inkább ne is beszéljünk. Csak azért nem zavar, hogy a nyomába sem érek, mert magzatkora óta egy mozgásfenomén.

Nem is értem, hogy tehetik meg a csodálatos adottságaikkal, hogy leszarják és nem használják. Hogy nem érzik, milyen erősek. Hogy lehet erről a lehetőségről csak úgy elfeledkezni, letenni a harcról? Persze mondhatnám ugyanezt a nőkre is, de valamiért képtelen vagy ugyanúgy megítélni őket. Bármennyire is harcolok a társadalmi nemi szerepek és elvárások ellen, az evolúciós cuccok meglétét nem tudom eltagadni magam elől.

Nem azt mondom, hogy mindenki csinálja azt, amire ki lett találva, a nők szüljenek, a férfiak meg vadásszanak. Pont, hogy azt gondolom, mindenkinek a legfontosabb feladata rájönni, hogy mit akar valójában, függetlenül az evolúciós programozástól. De ha a természet hozzámvágott valami klassz dolgot, ami ráadásul egy fantasztikus eszköz az életminőség javításához, hát iszonyú egy baromság nem használni. És hát kibaszottul szép is. Egészen addig, amíg funkcionális és nem önmagáért való. Vagy nem kényszerből készül.

kra

From → feministás, pasi

Leave a Comment

Leave a Reply

