Skip to content

Folytatás

October 12, 2015

Alaposan elgondolkodtam a tegnapi poszt hatásain és azt kell, hogy mondjam, Julinak igaza van. És nyilván Klárinak is igaza van. De továbbra sem lesz senki boldog attól, amit írok. Én egy kicsit, de hát úgyis ez a lényeg.

Szóval arra jutottam ma reggel futás közben (kiszállítottam egy ügyfélnek és megdöntöttem minden eddigi csúcsomat, ha lehet hinni a Runkeepernek és most úgy döntöttem, hiszek), hogy bármennyire is kényelmetlen ezzel szembenézni, erre a mostani helyzetre pontosan ugyanaz igaz, amit mindig szoktam mondani. Hogy akkor bántó valami, ha az áldozat annak érzi. Jelen esetben Klári bántónak érzi, hogy én rühellem a futós tömegrendezvényeket és ocsmánynak tartom a zenét, meg a hangosítást, konkrétan a tegnap Spar maratonnál meg főleg. Bár nem állt szándékomban bárkit is megbántani, a lehetőség benne volt. Igyekeztem úgy fogalmazni, hogy ne minősítsek egyes embereket, minél inkább énüzenet legyen, amit írok, ennyi telt tőlem.

Igen, én hajlamos vagyok az ilyen dolgokra. Miközben hangosan és állhatatosan küzdök a gyerekek, a nők és az állatok bántása ellene, időnként a másik oldalon találom magam és én vagyok a bántalmazó. Most épp eléggé egy ilyen spirálban vagyok sajnos, meséltem már, hogy végül csak sikerült kirúgatni magam a Used stuffról? Ha hideg fejjel vizsgálom, abszolúte van rá több okom is, hogy rosszul érezzem magam és mindenféléket utáljak magam körül, de mondjuk a történésektől függetlenül is jellemző ez rám.

Nem jó érzés a másik oldalon találni magam. Kurvára nem kellemes szembenézni azzal, hogy bizony én értem, mit éreznek a bántalmazók. Hogy miért nem fogják fel, miért fáj a másiknak, amit mondanak vagy tesznek.

És bár azt őszintén mondom, hogy szar érzés ebbe a csoportba tartozni, azt továbbra sem vagyok képes sajnálni, hogy a tegnapi poszt miatt bárki is rosszul érezte magát. Nem azt mondom, hogy nem volt hozzá joga, csak azt, hogy nem tudok ezzel kapcsolatban felelősséget érezni. Sokkal inkább dühös vagyok ilyenkor. Ami egyébként szintén tipikus bántalmazó reakció.

Egyrészt dühít a dolog értelmetlensége. Miért áldozza fel a boldogságát bárki is egy másik ember véleménye miatt? Az eszemmel értem, hogy ő szuperérzékeny és rosszul esik neki, de egyszerűen képtelen vagyok átérezni. Nyilván a számomra fontos dolgokról is emberek milliói gondolják, hogy az undorító vagy ocsmány vagy csak szimplán idegesítő, de hát csak nem fogom már ettől függővé tenni, hogy én mit gondolok.

Másrészt a köztünk lévő viszony túlértékelése dühít. Én itt írok egy blogot, amiben sokszor dühöngök és legalább olyan gyakran lelkendezem. Örülök, ha egyetértünk és kevéssé érdekel, ha nem. De még ha személyesen ismerjük is egymást, nekem kurvára nem felelősségem egyetlen olvasóm boldogsága sem. Egyetlen ember boldogsága a felelősségem pillanatnyilag: a 11 éves lányomé. Ez bőven elég, köszönöm.

 

From → Uncategorized

2 Comments
  1. eniko permalink

    dehat a bantalmzo kapcsolat egy kapcsolat. egy keretekkel rendelkezo viszony. ez meg a blogod, amit lehet nem olvasni, vagy olvasni es mas velemenyen lenni, ezt megirni, stb.. tok nemugyanaz a viszony.

    • jogos szempont, de bántalmazni nem csak kapcsolatban lehet. Szerintem az internet tökéletes terep a bántalmazáshoz, én legalábbis annak tartom, amikor például a külseje miatt beszélnek valakivel vagy valakiről borzalmasan kommentekben. Erika, aki eléggé ért hozzá, ezt mondta FB-n: “A bantalmazas ciklikus, hosszan tarto es hatalmi egyenlotlenseg az alapja. Es amikor a bantalmazott fel ki akar lepni, akkor azt nem hagyja a bantalmazo, de legalabb is megprobalja meggatolni.” De szerintem ez túl szigorú meghatározás, vagy túl tudományos. Mert ettől még nekem az is bántalmazó, aki csúnyán beszél a pénztárossal a sarki boltban. És ugyan az én pont nem leszek, mert a pénztárosokra külön nagy figyelmet fordítok, de a múltkor nagyon csúnyán szivattam embereket a neten és még élveztem is. Az egy dolog, hogy buták voltak, de ettől még nem szép dolog ilyet csinálni.

Leave a Reply

