Skip to content

A szeretetről

August 11, 2015

Egyszer már írtam egy ilyet, úgy látszik, megint itt van az ideje.

Igen, küzdök a diszkrimináció és az emberek külseje alapján történő ítélkezés ellen. Saját magamban is, hozzáteszem, mert hiszen az elveimtől még nem múlnak el az előítéleteim és az érzéseim. De ez nem jelenti azt, hogy nekem mindenkit szeretnem kell. Sokszor az is megtörténik, hogy olyan emberek érdekében szólalok meg, akiket egyébként egyáltalán nem kedvelek. Például nem tartom esztétikusnak a kövér emberek nagy részét, sokukat kifejezetten taszítónak találom, de ettől még fontos számomra, hogy az emberek ne szégyenítsék meg őket. Hogy joguk legyen a saját testükhöz.

Ilyen módon vannak bennem negatív érzések is bőven emberek csoportjaival kapcsolatban. Például ugye utálom a katolikusokat és a fradistákat, sőt, gyakorlatilag minden egyházat és szervezett vallást rühellek, ahogy a hozzájuk tartozó emberekkel kapcsolatban is csak rosszat szoktam gondolni alapállásból. Ettől még ismerek szimpatikus katolikusokat, reformátusokat, meg egyebet, mert ezek az érzések nem akadályoznak meg abban, hogy ha valaki értelmeset mond, odafigyeljek rá. Sőt, régebben 2,5 évig együtt éltem egy fradistával, pedig kezdettől fogva tudtam róla, hogy van neki ez a problémája. Egyszer voltam vele meccsen is, persze nem fradison, akkoriban az Óbuda bejutott egy rövid időre az NB1-be. Ez mondjuk semmit nem változtatott a fradisták és focidrukkerek csoportjáról alkotott véleményemen.

Sajnos, mivel az összes szociológiai és hasonló kutatás azt mutatja, hogy csoportban az emberek intelligenciája alacsonyabb lesz, nekem minden csoport taszító. Még ennél is rosszabb: félelmetes. Én ugyanis nem tudok része lenni az ő közös IQ csökkenésüknek, mindig kívülálló leszek, mert az idegrendszerem és az agyam másképp működik. Mindez összefüggésben van azzal is, hogy képtelen vagyok nagyon sok embertől érkező ingereket feldolgozni, jelentős mennyiségű alkoholt kell fogyasztanom hozzá, hogy kellően eltompuljak. Nem is megyek semmilyen zsúfolt helyre, tömegbe, fesztiválra, tüntetésre, mert simán sokkot kaphatok.

Így aztán én utálok minden csoportot, ami kb. tíznél több emberből áll. Ha pedig még a kutatási adatok és a saját tapasztalataim alapján egy ilyen csoport különösen befolyásolt egyedekből áll, akkor főleg nem megyek a közelükbe és rosszakat gondolok róluk. Ezt néha meg is írom és bár egy picit sajnálom, hogy valaki megbántódik, azért az valójában az ő problémája, én ugyanis nem kényszerítem őt, hogy abba a csoportba tartozzon. Rólam is rengeteg ember gondol rosszakat, de ha nem állnak közel hozzám, nem szoktam ezzel különösebben foglalkozni, mert nincs jelentősége. Ahogy az sem zavar, ha valaki gyűlöli a feministákat, mert hiszen tudom, hogy ez mennyire nem egy homogén csoport. És egyébként velük sem szeretek összejárni, az is nyomaszt.

Attól, hogy blogot írok, amiben küzdök a diszkrimináció és az emberek külseje alapján történő ítélkezés ellen, még nyugodtan leírhatom, ha idegesít valami vagy valaki. Nem tartozom senkinek válasszal, érvvel, vitával, azzal beszélgetek, akivel kedvem van. Ti is nyugodtan gondolhattok rólam, amit csak akartok, de azért, mert olvasol, nem ismersz és nem lettem a barátod. Ez az én terem, aminek a működtetésébe nagyon sok munkát tettem bele és azért írom, mert nekem jó. Ha véletlenül más is élvezi, az egy kellemes mellékhatás, de magam miatt csinálom.

Még így is rengeteg dolgot el kell hallgatnom ilyen-olyan okokból, az kurvára nem hiányzik, hogy valaki, csak azért, mert olvas, megmondja nekem, hogyan kéne gondolkodnom és elvárja tőlem, hogy vitázzak vele, mert nem ért velem egyet.

From → feministás

Leave a Comment

Leave a Reply

