Skip to content

Lista

June 29, 2015

A következő tanévtől új iskolába megy a gyerek. Ismerem a helyet, tudom, hogy vannak hátrányai is, de azt is tudom, hogy kevés jobbat találnék. De amitől igazán sírósra hatódom, az a kérdőív, amit az osztályfőnökei küldtek például. Amiben megkérdezik, mivel lehet megvigasztalni a gyereket, ha szomorú. És talán azt a kérdést is komolyan gondolják, hogy mit várok el szülőként az iskolától. Van még egy rakás dolog a kérdőívükön, amit soha nem kérdeztek még tőlem a magyar oktatási rendszerben.

És megmutatom a kötelező és ajánlott olvasmányok listáján. Esküszöm, visítoztam örömömben, amikor megláttam. Más kérdés, hogy a gyerek a nagy részét már rég olvasta, de úgyis a trend a lényeg. Petőfi Sándor: János vitéz (ez benne lesz a tankönyvünkben is, de külön jobb olvasni). J. K. Rowling: Harry Potter és a Bölcsek köve (Harry Potter, I. kötet) C. S. Lewis: A varázsló unokaöccse (Narnia, I. kötet) Erich Kästner: A repülő osztály (Karácsony előtt olvasnánk) Rick Riordan: A villámtolvaj (Percy Jackson és az olimposziak, I. kötet) Louis Sachar: Stanley, a szerencse fia Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk (áprilisban kerül majd sor rá, ezzel zárjuk majd a tanévet). A nyárra ajánlom: Jackie French: Hekja. Egy lány a vikingek fogságában Celia Rees: Kalózok! A két kalóznő, Nancy Kington és Minerva Sharpe igaz története Sally Grindley: Kiloccsant víz (Az Orlando Kiadó más könyveit is ajánlom, ezeket az én gyerekeim is szerették.) John Flanagan: A vadonjáró tanítványa (sorozat) Paul Stewart és Chris Riddell: A Szirt krónikái (sorozat) Timothée de Fombelle: Ágrólszakadt Tóbiás (nagyon szép könyv, a szerző másik kötetét, a Vangót hatodikban közösen is olvassuk.)

From → Uncategorized

4 Comments
  1. másik anna permalink

    na hat megnyugtattal, kepzeld epp irtam neked egy uzenetet h minden oke-e mert regen irtal mar blogposztot de aztan kitoroltem, gondoltam hulyenek fogsz nezni ^_^. akkor most el is olvasom, mit irtal.

    • másik anna permalink

      uuuuu ez milyen jo kis lista. lehet en is elolvasom ezeket (illetve lehet h nem jon majd ossze, utalom h a szabo ervin mennyi idore bezar nyaranta T_T).

      • én már meg is rendeltem, ami nincs meg:) elutaztam, Anna drága, minden rendben:)

      • másik anna permalink

        szuper! marmint hogy minden rendben.
        [ a konyveket meg kolcsonadhatjatok par napokra amikor epp nem olvassa senki ^_^ ha van kedvetek, vigyazok am a konyvekre oruletesen.]

Leave a Reply

