Skip to content

Zöldség

June 4, 2015

Láttam persze FB-n megosztva korábban is a szemét nélküli lányról szóló cikkeket, de aztán a nagylányom külön megnoszogatott és el is olvastam. Aztán jól meg is dühödtem.  A düh elsődleges okat természetesen a bűntudat. A második meg a hamis információkat sugalló leegyszerűsítés. De azért fontos téma ez.

Nem vagyok benne biztos, hogy a környezetvédelemre való érzékenységem akkor kezdődött, amikor hat évig ilyen civil szervezeteknek osztottam pénzt, de biztos az is belejátszott. Ez a téma nekem inkább a racionalitásról szól. Spur vagyok, ahogy Anna barátnőm szokta mondani. Egy csomó dologra sajnálom a pénzt, tényleg. Konkrétan fizikai fájdalmat okoz, ha valaki fogmosás közben folyatja a vizet. Az égve hagyott lámpáktól is megőrülök és bár borzalmasan fázós vagyok, inkább felöltözöm télen, mint hogy nagyon felfűtsem a lakást. Az újonnan vásárolt háztartási gépeknél csakis az A+ kategória jöhet szóba, szelektíven gyűjtöm a szemetet, ha csak tehetem bringával megyek mindenhová. (Oké, ez utóbbiban az emberutálatom is rendesen belejátszik.) De nem csak a pénz számít, egyszerűen kikészít a pazarlás.

És ettől baromi jól érzem magam. Erre jön egy kiscsaj (szándékosan vagyok paternalista), aki azt mondja, ő sokkal jobb nálam. Ráadásul úgy adja elő, mintha zéró szemetet termelni nem hogy bonyolultabbá tenné az életed, de egyenesen egyszerűbb lesz tőle. Aha. Ne azzal töltsd az időt, hogy elmész fogkrémet vásárolni a boltba, hanem keverd ki magadnak 30 másodperc alatt otthon kókuszolajból, szódabikarbónából és illóolajból. Ja, mert ezek maguktól kúsznak be a lakásba, mi? A legjobb sminklemosószer (smink, WTF?) a kókuszolaj, de ha allergiás vagy rá, használhatsz szezámot vagy kalendulát. Hát hogyne, ezek pont ugyanolyan árfekvésben vannak és ugyanolyan könnyen elérhetőek, mint a gyári sminklemosók.

Nem azt mondom én, hogy nem igaz, amit mond, csak hogy végtelenül elitista és egy csomó információ hiányzik a hitelességhez. Márpedig amikor én hamisságot érzékelek, beakad a lemez és nagyon kell erőlködnöm, hogy tovább tudjak lépni, mert ott kattog a fejemben, hogy nem igaz-nem igaz. De azért továbbmentem és megnéztem a blogját is. Nem ez lesz a kedvenc olvasmányom, mert engem irritál a stílusa, de persze mond sok okosságot. És amikor egy ötpontos hulladékcsökkentési tipp listán kiderül, hogy egyetlen területen vannak csak hiányosságaim, megnyugszom. Ez is hamis nyugalom, tudom.

Mindenesetre egy ideje már elegem volt az elektromos fogkefe drágaságából és amortizációjából (asszem, a harmadik egységet nyúzzuk) és azonnal fellelkesedtem a bambusz fogkefe hallatán. Főleg, hogy lehet itthon kapni és nem is túl drága. És azt mondja a forgalmazó, hogy jó fej leszek tőle – így kell ezt csinálni, gyerekek. Négyet vettem (890/db) és személyesen veszem át, naná, hiszen öt utcára van az irodájuk. Mondjuk a bambusz fogkefének is van sajnos csomagolása, szóval csak egy kicsit léptem előre. De most megint elégedett lehetek magammal egy darabig.:)

18329_515180735166899_212952324_n

From → beauty

Leave a Comment

Leave a Reply

