Skip to content

Kenyeres

June 3, 2015

Gyerekkoromból nincs emlékem a kenyérről, csak a kifliről. Nagyanyám falujában volt egy bizonyos fajta kifli, soványka, elég ropogós, de persze belül puha, azt imádtam. Aztán sok évig csönd, ettem, ami volt. Valamikor bejött az egészséges életmód, vele a barna kenyér és elkezdtem különbséget tenni. Azóta szívok.

Sokáig Jó kenyér hívő voltam, a diós volt a kedvencem, néha még most is veszek. De persze drága, nem mindenhol elérhető és hadd ne rohangáljak már kenyér után. Volt kedvencem a Sparban, de aztán megszüntették a külső beszállítókat. Szerettem a szemben lévő kisboltban a kovászos kenyeret, de kivezették, mert nem volt rá igény a környéken. Sokáig rajongtam a Rózsa utcai pékség kiflijéért, de vagy visszaesett a minősége, vagy az én elvárásaim változtak meg.

Tudom, hogy jó a Marmorstein, sokszor ettünk tőlük is, de hát azért Budára átmenni, nehogy már. (Mondjuk most megnéztem, van a Hajós deliben, khm.) A Pipacsot még nem kóstoltam, de klassz lenne. Szuper a Házikó is, a múltkor a maradék kovászos tésztákból készült kenyeret egy hétig ettük, csodálatos volt. Néha veszek a Culinarisban bagette-et, elég jó. De azért nagyon várom a június végi francia utat, creme fraiche-be fogom tunkolni jól.

A  mi környékünkön is nyílt egy olyan albán vagymilyen pékség, este 11-ig nyitva vannak, néha veszek náluk zsömlét a gyerek másnapi szendvicséhez, rövid időre használható opció, de mindig csak annyit szabad hazahozni, amit tényleg megeszünk 12 órán belül, mert különben használhatatlan. A sarki boltban még nem sikerült ehető kenyeret venni, igyekszem is kerülni. Pedig a Nagy fiúk különben ügyesek, érzik a vásárlói igényeket, ezek szerint ezt a szart keresik az emberek itt.

Legrendszeresebben persze a Lidl-be megyek, néha az Aldiba. Van néhány kifejezetten értelmes rozskenyér változat, az utóbbi időben pedig a ciabattára vagyunk ráállva, ami persze nem barna, de legalább sok benne a levegő. Azért az ijesztő, hogy órákra kint hagyom és alig szárad.

Tudom-tudom, a legjobb lenne sütni. A DNK-t próbáltam már, az Emile Henry-ban csodás lesz, de attól tartok, mégse annyira fontos nekem ez az egész, hogy rendszeresen nekiálljak. Pedig amikor a gyerek gluténmentes diétán volt, még egy megfelelő és tökéletesen élvezhető receptet is kikísérleteztem kölessel, meg hajdinával.

Tulajdonképpen csak nyafogok, bocs.:) Mert valójában, ha tényleg jó a kenyér, alig bírom abbahagyni, szóval mindenki szívességet tesz, aki vackot gyárt. De mégis.

ilyen a házikós

cipók

From → kaja

6 Comments
  1. másik anna permalink

    a pipacs nagyon jo, sztem siman a legjobb itthon.
    a pekmuhelyt alapvetoen nem szeretem, az a jozsi nekem nagyon furcsa, viszont a felbarna kovaszos kenyeruk szuper, a tobbi kenyer se rossz, a peksutijeik viszont eeh sztem benak.
    (a butter brothers meg pont forditva: a kenyereik csak akkor jok ha veletlenul ugy sikerult, amugy nem sikerult megszeretnem oket, a peksutiknek viszont ugy a fele szuper, a maradek felejtos. amugy epp mostanaban nyit a masodik helyuk a nyugatinal, szoval lesz hozzad kozel ilyen fancy pekseg, mas kerdes h sajnos tenyleg csalodtam a kenyereikben majdnem mindig 1-2 kivetellel. amugy eleg amatorok, fogtam a fejem amikor a srac azzal fogadott h nem eszek-e egy szeletet a vilag legjobb cheesecake-ebol, hm gondoltam megnezem _mire vagnak fel_ es omg, hat tok jo turotorta volt de rohadtul nem cheesecake. elmeseltem nekik en h mi az, ebben nem is volt philadelphia, hehe, megmondtam h mark szonja blogjabol pl batran sussenek barmit, az mukodni fog. azota mar megkoszontek vagy 2-szer, azota elvileg tenyleg azt sutnek, basszus. szoval ilyen hozzaallassal nem lep meg h a kenyereik felejtosek, ahhoz nagyobb tudas kell, a vajasteszta meg eleg motorikusan tolhato, azert is szokott sikerulni nekik.)
    a finn kenyer jo volt meg de sajnos csodbe mentek, nalam van meg par kenyer lefagyasztva toluk, azon tul h finomak voltak, tok mas vonal, nagyon jol sutnek a skandinavok.
    a lidl tenyleg nem rossz, nekem is az szokott a vegso megoldas lenni ha kell kenyer de nem vettem jobb fajtat.
    amikor jo feher cuccot akarok, akkor leginkabb a table bagettet veszunk, vagy a montenegroi gourmand-ban kenyerlepenyt, azzal meg is van a lokalis boldogsag.

    a ciabatta azert nem szarad mert 10%-a olivaolaj, hogy is szaradna igy ^_^

    az albanok meg a legnagyobb sunnyerek, altalaban csak allomanyjavitobol all a termek amit sutnek, volt roluk sok cikk, tenyleg eleg felejtos tema.

    • a nagylányom szereti a vajas fiúkat, köszi, akkor majd megnézem őket a nyugatinál

  2. blahalujza permalink

    Pavlovic pékségben is azt mondják, hogy kovászos, és tekintve, hogy háromnaposan olyan, mint a közérti háromórásan, el is hiszem. Mondjuk mi főleg a sima zsemlekiflit nyomjuk, az ember azt szereti. (És laktózmentes is, ha ez érint még valakit.)

  3. “A gyerek” miért hagyta abba a gluténmentes diétát? Nem vált be?

    • Első alkalommal nagyon bevált, de mindannyira erősen belefáradtunk 5 hónap után. Másodszorra viszont nem sok különbséget láttam. Bár az iskolakezdés volt, ami nagyon stresszes és simán lehet, hogy sokkal rosszabb lett volna anélkül, nemtom.

Leave a Reply

