Skip to content

Dühös

April 22, 2015

Tegnap mindenféle hormonális izék kapcsán arról az érzésről beszélgettünk a nagylányommal, amikor az ember szeretné elüvölteni magát, de inkább nagyon hangos hörgés lenne az, varázserővel, jönnének a kígyók meg a békák, megmozdulnának a fák és a kövek, a körülöttünk lévők a földre kucorodnának és kezükkel óvnák a fejüket. Szóval, amikor az ember iszonyúan dühös, nem is feltétlenül okkal, de mégis ott nő benne a méreg és annyira csodálatos lenne kiadni. Szerintem ilyenkor nagyon klassz olyan filmeket nézni, amiben egy nő jogosan dühös és bosszút áll, úgyhogy el is kezdtük ezeket gyűjteni.

Az első példa nyilván a Demóna, bár ennek a végére a szeretet megberheli a dühöt, de azért vannak benne jó jelenetek.

article-2583570-1C643DB500000578-217_634x370

A Columbianában viszont semmi nincs, ami eltéríthetné Zoe Saldanát attól, hogy mindenkit legyilkoljon, aki megérdemli – igazán változatosak a módszerei. Már kislányként is elég jól tolja, nagyon szeretem ezt a parkour részt, ügyesen van megcsinálva és a kislány is hiteles. Aztán felnőttként már persze sokkal elszálltabb minden, de nem baj.

Luc Besson szeret ilyen filmeket csinálni, ott volt tavaly az a kis butaság Scarlettel, nekem az nem jött be valamiért. A Nikitát viszont nagyon szerettem, de hát az kultikus darab ugye. Milla is kiosztott néhány pofont az Ötödik elemben és a Leon kislánya is elég dühös volt, de én akkor élvezem igazán, ha jó trashy a dolog, ha nem igazán drámai, nem érint meg igazán, csak a dühöt látom.

Aztán persze Kill Bill, meg is kéne nézni újra, én azóta nem láttam. Mondjuk az ember, aki itt szokott aludni, azt mondja, ő nem hisz Uma Thurmannek és nem ő volt a legjobb erre a szerepre. Hát, én már baromira nem emlékszem, hogy is volt ez, bevizsgálom valamikor.

maxresdefault

Eszembe jutott még a Carrie, abból én csak az újat láttam, az nagyon gyenge volt. A Misery azért nem számít, mert ott nem jogos a düh. Fura módon Lisbeth Salander azért nem elsőként jutott eszembe, mert ott olyan sok egyéb dolog történik a bosszú keretében, egy része intellektuális, kevés a valódi szétverem az arcát jelenet. Bár azért én a kis fejemben dédelgetem azt a verekedést, amikor a motoros csávókat meglepi.

A különböző listákon ott a Hard Candy is, látta valaki? Az itt alvós ember, aki egyébként horror rajongó, mondta a Magasfeszültséget, megnéztem a trailert és ígéretes. Ja, és természetesen nem maradhat ki Ripley, bár én még egyetlen Alien filmet sem láttam. Ezt be is kell pótolnom, most valamiért nincs kifogásom a félelem ellen. Persze csak ha a végén győz, akinek drukkolok. Mi van még, mondtok?

ellen-ripley

From → Uncategorized

9 Comments
  1. blahalujza permalink

    Dogville. Oké, hogy ott nem a saját kezével, de nekem az kifejezetten katartikus volt.

    • erről jut eszembe a Sucker Punch az vajon milyen?

    • uuuuu, a doomsday pontosan az, amit szeretnék és bírom ezt a csajt is, itt kevésbé antipatikus a szerepe, mint a strike backben, kösziiiiiiiii:)

      • a Sucker Punch-ot nem láttam. az Alien-filmek közül meg a 2-es az ilyen, az 1. inkább scifi-horror, a kettőben van az, hogy mérges nők mennek a szörnyre golyószóróval.

  2. hallohallo permalink

    a sucker punch rettenetes.
    ami nekem katartikus volt, az az argentin Eszeveszett mesek utolso epizodja (tobb kisfilmbol all a film).
    http://www.imdb.com/title/tt3011894/
    es meg valami egesz abszurd modon happy end is van.

Leave a Reply

