Skip to content

Szendvics, gofri és botmixer

February 22, 2015

Már igazán szükség van némi kevésbé magasröptű tartalomra és mivel az ebédmenüket még nem írtam meg, most arról lesz szó, érdemes-e drágább konyhai eszközökbe fektetni. Egészen röviden: igen.:)

Egészen hosszan: Nem vagyok kütyümániás és nem is szeretek gépekért túl sok pénzt kiadni. Telefonért például nem is tudom, valaha adtam-e egy összegben zsét, mindig pontokkal vettem vagy megörököltem valakiért a családban. Most részletre, úgy alig látszik.:) A konyhában két dolgot használtam/használok nagyon rendszeresen, botmixert és szendvicssütőt. Illetve mielőtt a botmixerek megjelentek, volt egy jókisgép névre hallgató hasonló Moulinexem, amivel annak idején, mintegy 25 éve a hozzátáplálást elkezdtem. OMG, de kurva rég volt és milyen megdöbbentően tartós egy darab volt az. Aztán ahogy megjelentek a botmixerek, áttértünk arra, egyszerűbb koncepció, a gyerekek is imádták. Mindig márkásat, de a legalsó kategóriát vettem meg és menetrendszerűen mindig tönkrementek rövid idő alatt, általában szerencsére még a garancia lejárta előtt. Oké, tényleg nagyon sokat használtuk őket és a gyerekek néha túlpörgették a motort. Összesen négyet-ötöt öltünk meg kevesebb idő alatt, míg a jókisgép velünk volt – kezdett nagyon elegem lenni.

Kb. ugyanez volt a helyzet a szendvicssütőkkel. Az elmúlt években a legkisebb fanatikus melegszendvics és quesadilla rajongóvá vált, úgyhogy tényleg majdnem minden nap használtuk őket, főleg, hogy a bolti gluténmentes kenyér másképp ehetetlen volt. A harmadikat vettem meg tavaly és bár korábban jó tapasztalataim voltak a márkával, ráadásul nem is a legolcsóbb volt a maga 6 ezer forintos árával, már az első héttől utáltam. A tortillák folyton beleragadtak, olajozni kellett és tényleg hetek alatt elkezdett kopni a bevonata.

A botmixeres problémát a munkám oldotta meg. Akkor épp egy tévéműsornál dolgoztam, egy ügynökségi haver pedig megjelenést keresett a Braunnak. Már nem tudom, milyen konstrukció volt, asszem fizettek is érte, de végül hozzám is került egy Braun Multiquick szett. Akkor még jóval drágább volt, mint most, szerintem jelenleg teljesen értelmes ára van, főleg annak fényében, hogy mennyire zseniális egy darab. Konkrét érzelmeim vannak vele kapcsolatban, mert gyönyörű és végtelenül praktikus is. És basszus, van már hozzá habverős tartozék, keeeeeeeeeeeell, egy tényleg ősrégi darabot használok, ami ronda és néha szétesik. Mondjuk a jelenlegi jégdaráló részét sosem használom, de a többit kb. kétnaponta, mert a gyerek szeret reggelente banános joghurtitalt fogyasztani, és fagyasztott eperből meg joghurtból már egyedül készít magának fagyit. Már legalább három éve használjuk gond nélkül.

FOTO-1-BRAUN-MINIPIMER-CORDLESS-MR-740-CC-ambientata-620x390

A korábbi edény és eszköz teszt cikkeim sikere kapcsán eszembe jutott, hogy meg kéne nézni, mit tudnak a drágább szendvicssütők, amikre sosem voltam képes rászánni magam, mert hátha nem is olyan jók, viszont kétszer-háromszor annyiba kerülnek. A szerkesztőm aszonta jó lesz, úgyhogy be is szerváltam három modellt és mintegy másfél hónapig küldtük nekik, most jelent meg a cikk. Illetve a Philips csak tíz napot volt nálunk, de azt egyébként is kevésbé szerettem, mert nem kivehető a sütőlap, meg fehér. De különben az is korrekt volt, bár szerintem drága a többihez képest.

A két szerelmem a Tefaltól és a Russell Bromley-tól érkezett, mindkettőért odavoltam. A Tefal nagyon szép, a szendvics mellett gofrit lehet még benne csinálni, elég nagy a sütőfelülete és ennek a legnagyobb a teljesítménye a három közül. Ráadásul van ki-be kapcsoló gombja, ami nekem baromi fontos, mert gyűlölöm ki-be dugdosni a kábeleket. Mondjuk ez a legdrágább is és mondanám, hogy ezt venném, de mivel nem adtam érte pénzt, nem mondhatom.

tefal1

Őszintén szólva az eddigiek alapján valszeg a Russellt venném meg a saját pénzemből. Mert tízezer alatt van, három funkciós és legalább olyan jól működik, mint a Tefal. Nekem kevésbé tetszik, nincs bekapcsoló gombja és picit lassabb. De ezek egyike sem biztos, hogy megérne nekem plusz ötezer forintot. Ráadásul a grillje meglepően működőképes. Ez volt egyébként az egyik prekoncepciónk, hogy a többfunkciós cuccok nem lehetnek olyan jók, mint a külön-külön eszközök. De, lehetnek. Oké, még nem használtam egyiket sem hónapokon át, de a sütőlapok cseréjének konstrukciója okos (egyforma mindkettőben), és a levehetőség miatt az alulra befolyt cuccok is kitakaríthatóak, ami hosszú távon nem csak a szívemnek kedves gondolat, de a használhatóságot is segíti. Mert persze befolynak. Szendvicsnél nem annyira, de gofrinál nyilván. Az egyik legjobb recept, amit próbáltam egyébként Mautner Zsófitól van, nekünk ugye szívünk csücske a mangó, amúgy is szokott lenni itthon mangópüré. Élesztősből még keresem az igazit. És csak az infó miatt: gluténmentes diétánál a gofrisütő létszükséglet, ez a legjobb vigaszkaja benne talán.

Szóval a Russell grillje. Egy darabig kerülgettem, valamiért nem tetszett az ötlet. Aztán hirtelen felindulásból sajtos bundáskenyeret csináltam benne, mert azt is szeretjük, de ritkán állok neki az olaj és a szag miatt. Még egy kicsit csiszolgatni kell a dolgot, de működik. Meg fogom próbálni a sima szendvicssütőben is, mert ezeknek tényleg tapadásmentes és nagyon könnyen tisztítható a felülete – pedig direkt hagytam néha ráégni.:) És tényleg elvágják a szendvicset és a quesadillát is, menő. Aztán csináltam benne húst is, konkrétan csirkemellet nagyon gyors volt és finom lett. Viszont mindent összefröcskölt maga körül, amiért nem hibáztatom, de nekem a serpenyő és a sütő valahogy jobban bejön.

Arra az egy kérdésre nem tudom a választ, hogy ha drágábban képesek nagyon jól működő szendvicssütőt létrehozni, akkor olcsóbban miért nem hajlandóak? Költői kérdés volt.

russell1

From → kaja

Leave a Comment

Leave a Reply

