Skip to content

Pazar ebédmenü turné – Onyx, Arany Kaviár

February 6, 2015

Nem akartam külön megírni, de annyira tele vagyok az élménnyel és olyan sok dolog nem fér majd bele a cikkbe, hogy muszáj vagyok.

Először azt gondoltam, demokratikus ebédmenü cikket írok, 900 forinttól 9000-ig, mindenki megtalálja benne a nekivalót.  Szépen végig is néztem a kínálatot, leadtam a tematikát. De aztán azt mondta a szerkesztőm, hogy ő inkább olyat szeretne, amiben nagyon drága helyek olcsóbb ebédmenüjei vannak. Én meg szépen tapsikoltam örömömben, mert valójában ehhez sokkal inkább volt kedvem, de milyen már, hogy én mindig a legdrágább helyekről írok. De ha nem baj, hát én szívesen.

Szóval Onyx, Arany Kaviár, Laci, Kempinski, Mák. Írtam még a Zónának és a Greshamnek, egyik sem válaszolt, mondjuk előbbinél nem is vagyok meglepve, pont ez a stílusuk. Még a Tantit megpróbálom.

Az Onyxszal kezdtünk – mióta vártam már ezt.:) Design: nem voltam tőle elájulva, a szőnyeg kifejezetten nem tetszik, de mégis jó benne lenni. Azért simán lehet, hogy ez inkább a felszolgálóknak és a hely hangulatának köszönhető. Hetente változik az ebédmenü, van egy core része, ami benne van a 7990 forintban, a többiért rá kell fizetni. Ezen a héten ez volt az alap: előétel – Wagyu marha tatár, római saláta, parmezán, főételek: Vadmalac pofa pörkölt, vajas galuska, ecetes paprika vagy borjúmirigy, sült gyökér zöldségek, kávés jus, desszert: Alma, dió, karamell (ezt kihagytuk)

Mi kértünk még: kakasleves, töltött tészta, zöldségek   + 2 500,- Ft Gesztenye, vörös áfonya, mandulás meringue  + 1 500,- Ft, Brillat-Savarin sajt, pirított kalács, sárgabarack, sós mandula fagylalt   + 1 500,- Ft

Érdekesen alakult, mert például a wagyu marhában engem a római saláta és a rajta lévő jus egysége nyűgözött le, a nem darált, hanem kockákra vágott húsra kevésbé tudtam koncentrálni. Attól tartok úgy vagyok a hússal, mint a borral – szeretem, de egy bizonyos szint felett nem tudom értékelni. A kakasleveshez azért is ragaszkodtam, mert a Gerbeaud saját termelésbe kezdett és a régi helyeken, meg a nemsoká nyíló budai étteremben is fontos szerepet kapnak a kakasból készült ételek. Ami ugye azért is menő, mert nem ölik meg szegény kicsi fiúkákat csecsemőkorukban, mint a nagyipariban, hanem élhetnek kicsit, csak utána esszük meg őket. A mostani leves egyébként még nem saját, viszont csodálatos.

A vadmalac és a borjúmirigy közül egyértelműen az utóbbi nyert nálam, ami persze nem minősítés, a malac is fantasztikus volt. A galuskák és az ecetes paprika főleg. De még nem ettem soha borjúmirigyet és a sült gyökérzöldségek a gyengéim. Istenem, az az enyhe ánizsos íz az édesköménytől, nyami.

20150205_132415

A desszertre még jobban vártunk és nem hiába. A sajt kaláccsal és sós mandula fagylalttal az egyik legjobb desszert volt, amit életemben ettem, pedig ugye. Olyan félelmetes összhangban voltak az ízek, szerettem volna belefeküdni és a saját vállamról nyalogatni. Bocs.:) A gesztenyét citrusos ízekkel könnyítették és a felsoroltak mellett még szárított tejcsokoládé is volt hozzá. Miután megkóstoltam, szerettem volna köremailt küldeni, hogy mindenki kóstolja meg, mielőtt gesztenyéhez nyúl, légyszi. Mondjuk a csokoládé nekem sok volt – MEG SEM ETTEM!

20150205_135350

Egyébként is félelmetesen jól laktunk. Ami azért is van, mert nem nagyon picik az adagok, meg azért is, mert az előétel előtt még kihoznak egy hatalmas kenyér, pogácsa, sós süti válogatást és azt végig az asztalon hagyják. Na, abból nem lehet nem enni. A káposztás hasé volt a király, de a cserépedényben sült malátás kenyér is elfogyott. És puha volt a vaj, ami tök fontos.

20150205_124447

Nyilván az is hozzájárult a remek hangulathoz, hogy mini kóstolókat kaptunk minden fogáshoz javasolt borból – szerintetek mennyire voltak jók? Egészen elérzékenyültem és azon gondolkodtam az egyébként legalább kétharmadig telt Onyxban, hogy milyen csodálatos élményt visznek már haza innen a turisták, akik betérnek. Basszus, 8000 forintért (najó, a szervízdíjjal 9200) Michelin csillagos helyen esznek félelmetesen jó ételt egy nagyon szép épületben tökéletes kiszolgálás mellett. OK, akkor csak vizet ittak. Csak összehasonlításként: a Trófeában 3900 forint az all you can eat ebéd.

Azért este még megettem egy lecsós-szalonnás batyut a Házikóból és azt kell, hogy mondjam, méltó folytatása volt az ebédnek.

Másnap az Arany Kaviárban folytattuk, ahol szintén nem voltam még. Ahogy megérkeztem, eszméletlenül zavarba jöttem és kellett egy kis idő, amíg magamhoz tértem, mert a világ egyik legszebb pasija fogadott a bejáratnál, aki ráadásul nagyon szép öltönyben volt, kedvesen az asztalomhoz kísért és meglepően lelkesen viszonyult az étterem kínálatához. De még ebéd közben is igyekeznem kellett, hogy ne bámuljam szegényt, fura lehet ilyen hatással lenni az emberekre. És megkérdezte, milyen hőfokú ásványvizet kérek – ezzel végleg levett a lábamról. Egyébként persze kb. a fiammal lehet egykorú ez a csodagyerek, de ettől még remek élmény volt.

Az Arany Kaviárban szezonális ebédmenü van, mi ezt ettük: előétel: füstölt lazackrémmel töltött blini, lazackaviárral, szoljanka leves, főétel: malaccsülök fűszeres burgonyával és gyöngyhagymával, gombával töltött „varenyiki”füstölt bélszín carpaccioval, desszert: karamellizált alma torta, creme brulee helyett szirnyikit kértünk

Levest mindig kell kérnem, mert az az egyik kedvenc fogásom és különösen rajongok a savanyú változatokért. A lazacos blinin hosszasan tipródtam, de végül azért ezt kértem, mert biztos sokan szeretnék kipróbálni. Nos, a levesben nem csalódtam, egyszerűen fantasztikus volt. Külön hálás vagyok a roppanós zöldségekért és a kolbászért. Úgy különben szerettem a levest a Babuskában és a Rózsa utcai ukrán kifőzdében is, de miért kell szétfőzni a zöldségeket? Ha én képes vagyok itthon külön kezelni a hús és a zöldségek főzési idejét, akkor miért kell ahhoz egy drága helyre menni, hogy ezt megkapjam? Vagy attól házias, hogy szétfőzik? Najó, abbahagytam. A lazacos blinitől én nem voltam elájulva, utólag bánom, hogy nem heringet kértem. Na majd legközelebb.:)

20150206_123201

A varenyiki és a csülök között nem tudnék dönteni, nagyon szerencsés vagyok, hogy nem egyedül mentem, így mindkettőt megkóstolhattam. Ezért is megyek mindig valakivel. Meg azért, mert kell egy kontroll vélemény. A csülökben az a gazdag, téli íz és a krumpli meg a gyöngyhagyma összhangja volt a klassz, a varenyikiben pedig a tölteléknek használt savanyított gomba. Áááááh és az orosz tejföl!

Bár imádom a szirnyikit, néha csak ezért ugrok be a Babuskába, ezt a változatot kicsit túl polírozottnak éreztem. Finom volt persze, de nekem túl kifinomult. Viszont az almatorta kifejezetten izgalmasra sikerült, kicsit clafoutis-szerű tésztával, rajta egyáltalán nem édes zöldalma sorbet-val és sós karamellával.

20150206_131020

Itt is hihetetlenül jól laktunk, ami szintén köszönhető volt az előétel előtt érkező meleg(!) házi zsömléknek és nagyon jó vajnak. A háromfogásos menü ásványvízzel 3900 ft/fő. Plusz 12% szervízdíj, úgy 4400. Mi ittunk még egy picit a ház vodkájából, ízes és lágy, valamint a végén szederlekváros fekete teát.

Egyébként akármilyen hihetetlen és csodás volt mindkét hely, holnap nem szeretnék megint ilyen helyen enni. És úgy általában hetente max háromszor bírnám ki, de azt sem sokáig. Igenis kell néha egy kis sajtos melegszendvics is.

20150206_132223

 

 

From → kaja

2 Comments
  1. Ez megint egy olyan cikk, amiért ràjàrok a blogodra. Életveszélyes, ahogy a kajàròl ìrsz! (…gondolom, mondtàk màr màsok is) Nem is kell végigenni, mert ugyanolyan katarzisélmény végigolvasni az élményeidet. Még azt is érzem, ahogy hìzok olvasàs közben…
    Amùgy érdekes, az Onyx designja nekem se nagyon jön be, valahogy nyugtalanìtònak érzem, de ez biztosan ìzlés dolga.
    Az Arany Kaviàrt meg ezek utàn muszàj lesz közelebbrôl megnéznem, meg azt a vilàgszép fiatalembert is…
    Remélem, a tùra többi àllomàsàròl is mutatsz majd ide is, nem csak a szerkesztôdnek😉

Leave a Reply

