Skip to content

Mangó egy éve

February 5, 2015

Nemrég volt a Buzzfeeden egy nagyon cuki összeállítás, hogy mennyit számít a szeretet, kutyák fotói az örökbefogadás előtt és után. Erről eszembe jutott, milyen volt, amikor egy éve Mangót elhoztuk és ugye hír is van, hiszen az állatnak már van hivatalos FB oldala is, szóval jelentek.

Az úgy volt, hogy elmentünk Füzesabonyba Zsanettékhez kutyát nézni. Őszinte leszek: egyik állat sem volt rám olyan hatással, mint Emma annak idején. De most a gyerekre bíztuk a döntést, ő pedig egy Emmára megszólalásig hasonlító kislányt választott. Mangó, akkor még Adela vígan rohangált a haverjaival és a tesóival egy régi sírkőfaragó műhely kertjében, igazán vidám élete volt. A legkevésbé sem örült nekünk, egyáltalán nem akart velünk jönni, félt tőlünk. Meg is egyeztünk, hogy nem döntünk még, meglátjuk, hogy alakul ez a dolog.

A vidám állat egész úton sokkos állapotban feküdt az autóban, amikor felértünk a lakásba, bevonult az asztal alá és meredten bámult maga elé, közben a nyálát folyatta. Ha valaki közeledett felé, rettegett. Mondtam a gyereknek, hogy hagyja békén, én se szóltam hozzá egy darabig. Aztán muszáj volt megfürdetni, utána sokáig az ölemben dajkáltam csendben a földön ülve, az eléggé jót tett a kapcsolatunknak. Nem látott még lépcsőt, liftet, ajtót, póráz sem volt rajta korábban – kemény volt. Engem azért elég hamar megkedvelt, nyilván, hát én adom a kaját, és megbízható is vagyok aránylag. De a gyerek túl hangos volt neki és a férfiaktól is rettegett.

Két héttel a megérkezése után bátran elindultunk velneszezni, természetesen behány az autóba. Ott már elengedtem az erdőben, szépen visszajött és amíg én fürdőztem a kölykökkel, Flóra dajkálta, így ő volt a második mamija. Egy hónap múlva elutaztunk a gyerekkel Norvégiába és nagy aggodalmak között itt hagytuk a kutyát az exemre, aki addigra már ott tartott, hogy vigyük vissza, mert nem bírja, hogy fél tőle az állat. A gyerek is sokat sírt, hogy nem ilyen kutyát akart – igyekeztem mindenkit megnyugtatni, hogy várjanak még. Az egy hetes elutazás a legjobb dolog volt, a pasi és a kutya viszonya teljesen rendbe jött, azóta ő az apukája, imádja.

Ahhoz, hogy a gyereket is igazán megszeresse, szükség volt némi manipulációra és hat hónapra. Szerencsére pont akkoriban csináltam interjút Csányi Vilmossal, aki jóváhagyta a tervemet, hogy kicsit eltávolítom magamtól a kutyát, hogy kénytelen legyen a gyereknél biztonságot keresni. De az is lehet, hogy addigra jött rá, milyen jó móka is egy embertesó. Senkivel nem lehet olyan jó hörgős-ugatós rohangálást rendezni például.:)

10665832_1004998529527542_3821983562443912202_n

Összességében az van, hogy ez a nehezen indult kapcsolat részemről sokkal-sokkal mélyebb lett, mint ami Emmával volt. A gyerek nem biztos, hogy így látja, de most úgyis ez a kutya miénk, nincs mese.:) Még mindig bepisil néha, válogat a kajában és nem engedem el a városban. Viszont klasszul lehet vele futni, kirándulni és kuckózni. Ügyesen visszahozza a labdát és okosan eszközhasznál: felviszi a labdát a házikó tetejére és elengedi, majd utána rohan, ezt egymás után sokszor. A többi kutyával való viszonya is sokat változott, a múltkor olyan remekül lejátszott a futtatón egy meccset három nagyobb állattal, hogy csak néztem. Azért nagyon meg kéne csinálni egy tükör módszeres kutyaiskolát, talán tavasszal.

A külseje is rengeteget változott, a sok futásnak köszönhetően izmosabb és valahogy áramvonalasabb. Egyelőre nem látom, hogy hízna az ivartalanítás miatt, de tényleg elég mozgékony. Nagyon ügyesen és szívesen ugrik, kevés kutya tudja utolérni, annyira gyors.

10947203_1007762765917785_584392043276661519_n

From → gyerek, kutyás

Leave a Comment

Leave a Reply

