Skip to content

Makrélás

January 22, 2015

Borzasztó hülyén fog kinézni itt egy poszt egy halkonzervről a sok okoskodás után, de hát ez van most, erről kell írnom.

Gyerekkoromban anyám néha vett szardíniát, mert tudta, hogy az jó lesz nekünk, de nem nagyon rajongtam érte. A suliban is volt halkrémes kenyér, azt jobban bírtam, mert össze volt keverve vajjal és kevésbé volt agresszív az íze. A magyar halakat nem ettem meg sokáig, csak a hekket, azt most is szoktunk a Lehelen.

Hogy pontosan mikor lettem halrajongó, nem tudom pontosan, az első csodálatos emlékem Olaszországból származik. Az együttessel voltunk valami néptánc fesztiválon és a helyi nénik főztek ránk. Egyszer tonhalsaláta volt babbal, talán lóbabbal – most visszagondolva akkor világosodtam meg.

Egy darabig csak tonhalat ettem nagy lelkesedéssel, aztán megismerkedtem más típusú halakkal is és egyre mélyebb lett a szerelem. Egy időben azt hittem, a Rio Mare jó, aztán pár évig kaptunk sok Ortizt ajándékba, amiből évjáratos is van, akkor kicsit magasra került a léc. Egyébként leginkább Spar sajátmárkást szoktam venni, ár-értékben nekem az bejött és van nekik olaj nélküli, a gyerek csak azt eszi meg.

A makrélára Norvégiában szoktunk rá, ott persze a legolcsóbb halkonzerv is baromi jó. Egyszer a fiam kapott egy fotózás után King Oscar szardíniát, te atyaúristen, az mennyire csodálatos volt! Na szóval, ráálltam a makréla keresésre kicsit és a Lidl spanyol hetén találtam is egy megdöbbentően jót, amennyire én értek hozzá, szinte Ortiz szint volt, egyébként portugál. Meg is vettem az összeset a helyi boltból, de így is hamar elfogyott és eléggé szomorkodtam, mert a többi messze nem volt olyan jó.

91fFom1mB6L._SL1500_

És akkor szólt Anna, hogy az Aldiban van egy hasonlóan jó. Onnan tudta, hogy egyszer neki is adtam a makrélámból, így szeretem.:) Többször kellett mennem több boltba, mire végre kaptam, de azóta függő vagyok teljesen. Tele van a szemetes halas dobozzal, szerintem hetente megeszem három-négyet. Nem mintha baj lenne, de azért kicsit ijesztő. És 300 forint, elképesztő. Szóval vegyetek makrélát.:)

az itthon kapható nem pont így néz ki, de hasonló

    makrelenfilets_in_pflanzenoel_big_9629

     

From → kaja

Leave a Comment

Leave a Reply

