Skip to content

Marco Polo

January 4, 2015

Itt először egy összefoglaló poszt lett volna arról, milyen filmeket, sorozatokat láttam a szünetben, de aztán belekezdtem a Marco Polóba és nem bírtam abbahagyni a pofázást, bocs.:)

Végigtoltam a 10×1 órás Marco Polót is, ami összességében jó élmény volt, csak a végén kicsit felhúztam magam, amikor rájöttem, hogy ezzel nem fejezték be, holott arra számítottam, hogy az általam megkedvelt karakterek sorsa megnyugtató módon lezárul, ehelyett hozzám basztak egy rakás cliffhangert, szóval erre készüljetek, ha belekezdetek. Az, hogy nekem tetszett a Marco Polo, azt jelenti, hogy tényleg rendesen össze van rakva a forgatókönyv, mert ugye engem a történelmi cuccokban is csak az egyes emberek élete érdekel. Nem hogy nem izgat, mi lesz Mongóliával és hogy melyik csatában ki győz, de még ahhoz is lusta vagyok, hogy megjegyezzem, mit akarnak egymástól a szemben álló felek. Az egész udvari intrika fáraszt és persze képtelen vagyok visszaemlékezni a nevekre, Marco Polóén kívül Kublaj kánét tudom, de az ugye megvolt már történelemből és Kokocsinét, de csak mert olyan kis vicces. Sajnos az ázsiai arcok megkülönböztetésével is komoly gondjaim vannak (bár egyszer randiztam egy amerikai pasival, akiről fél óra után megmondtam, hogy koreai származású, amitől leesett az álla, de ott volt időm koncentrálni), de mivel itt elég jól megismerem a szereplőket, az a gyanúm, hogy a castingosok rendesen odafigyeltek erre a szempontra is. Aki lényeges, annak elég karakteres az arca, úgyhogy kevésbé vagyok összezavarodva, mint például a tényleg zseniális Szigorúan piszkos ügyek nézése közben, amikor egyik jelenetről a másikra nem tudtam megmondani, hogy a rendőrt vagy a gengsztert látom épp, ami eléggé nehezítette a megértést.:)

marco2

Ami miatt igazán néztem, az egyrészt a hihetetlenül szép kosztümök, jézusmária, azok a selymek, ahogy lobogtak a szélben vagy ringtak, miközben lépett a kis kánherceg az aranyos ruhájában. Szerettem volna lefeküdni a földre és csak felnyújtani a kezem, hogy hozzám érjenek, ahogy mászkálnak. Másrészt a karakterek húztak be, bár ehhez kicsit erőltetni kellett az elején, mert csak néhány rész múlva ismertem annyira őket, hogy érdekeljenek. Sok benne a szerethető nő, például a kán felesége, akit Joan Chen tol, azonnal ismerős lesz az arca, a Twin Peaks miatt mindenkinek ráégett a retinájára. Hálistennek itt sokkal keményebb szerepe van. Nem mindig pozitív ugyan, amit tesz, de a mindig jó emberek úgyis unalmasak. Kokocsin kicsit nyálas az elején, de utána sikerül titokzatossá tenni rendesen. A kedvencem természetesen a kínai császár volt ágyasa, akit a gonosz kancellár fivére mindenféle dolgokra kényszerít (nem spoilerezek, jujj, de ügyes is vagyok) és aki egyszer meztelenül gyilkol meg három katonát. Ja, és természetesen az egyik klán vagy törzs vagymi vezetőjének a lánya, akit harcosnak neveltek és mindenkit lever, ő is elég jó arc, bár csak kb. a közepénél jön képbe. Bármennyire kiszolgáltatott helyzete volt a nőknek akkor és arrafelé a kulturális és történelmi helyzetnek köszönhetően, a forgatókönyvbe sikerült egy rakás szelepet beépíteni és a rengeteg állatként vagy szexuális tárgyként kezelt nő ellenére nem nyomasztó nézni feministaként sem. Bár engem szerintem elég jól lehet manipulálni ezen a területen néhány megfelelő szereplővel, akiken keresztül kiélhetem magam.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

A harci jelenetek, mármint nem a csaták természetesen, hanem a harcművészetes dolgok, amik amúgy is közel állnak a szívemhez, elég jól sikerültek. Nem mondom, hogy nem nézem szívesen a kis olasz fiút félmeztelenül, aki Marco Polót adja, de ebből a szempontból nyilvánvalóan Tom Wu a császár a csapatban, aki vak szerzetesként oktatja a népet. Egyszer nagyon nagy belső válságba kerül, akkor ruha nélkül kungfuzik egyedül a gyakorlóteremben, remélem, a második szezonban is lesz oka még gondolkodni. De különben a koreográfia is nagyon rendben van. Van egy reálisabb változat, amikor a halandók verik egymást, az is élvezetes, de amikor két igazán hozzáértő csap össze, olyankor előkerül a wire és bejön a wuxia a képbe. Oké, nem ugrálnak bambuszokon és nem repkednek tíz métereket, de forognak vízszintesen a levegőben rendesen. Szép, na.

ab75dd10-6a00-11e4-91f6-0da569e3e78a_netflix-marco-polo-season-1-b

És még van egy dolog, ami miatt szeretem és az a szex. Mivel a Netflix sorozatáról van szó, kábé azt csinálnak, amit akarnak, persze azért sem álló, sem puha farok nem lehet a képen. Talán még pasi segg se volt, ha jól emlékszem. Viszont rengeteg meztelen nő, amin ki is akadhatnék, ha nem lenne valamilyen szempontból pozitív a dolog. Mert ugyan szépek-szépek, de nem úgy szépek, mint az átlagos amerikai sorozatokban. Nem úgy, mint például Kaley Cuoco a Big Bangban, pedig mivel van feneke, már ő is kilóg a sorból. A Marco Polóban a nőknek általában kicsi a melle, a csípő-derék arányuk egyáltalán nem barbiszerű, valahogy funkcionálisabb, reálisabb a testük, ami már önmagában hatalmas előrelépés. Persze azt sem hagyhatom figyelmen kívül, hogy kb. ilyen az én testem is, tehát számomra különösen felszabadító hozzám hasonló nőkkel telezsúfolt sorozatot nézni és egyáltalán nem biztos, hogy mások számára is akkora élvezet. De ha a testképpel kapcsolatos szokásos tirádáimat félretesszük, a szex akkor is jól van megcsinálva a Marco Pólóban. Próbálok rájönni, mitől tetszik nekem, amikor egy kövérkés, nagy hatalommal rendelkező pasi egy rakás, a szolgálatában álló, nagyon szép nővel kavar. A kán nem jön be, ez nem kérdés és a helyzetben sem látok semmi vonzót, maguk a jelenetek mégsem taszítóak a legkevésbé sem. Azt hiszem azért, mert mindben van valami egészen ártatlan, gyermeki élvezete a dolognak. Szenzoros, asszem, ez a jó szó, már megint.:)

Cheng-Marco-Polo_753964_featured

From → film

Leave a Comment

Leave a Reply

