Skip to content

Igazi nyomozók

December 3, 2014

A True Detective-ről már mindenki hatalmas dicshimnuszokat zengett, amióta csak elindult, Anna barátnőm konkrétan nyomást gyakorolt rám, hogy nézzem már meg, mert jó. És mégse kezdtem bele, mert tudtam, hogy baromi nyomasztó lesz. Aztán az ember, akivel fél éve nem vagyunk kapcsolatban, szintén megnézte és hosszasan lelkendezett, hogy mennyire élvezte. Őszinte leszek, nyilván a köztünk lévő nem kapcsolat jellegű reláció miatt éreztem úgy, hogy akkor most belevágok, de így utólag nem is értem, miért húzódoztam ennyit. Illetve de.

Youre-like-the-Michael-Jordan-of-being-a-son-of-a-bitch.

Nyilván egy csomó általam is olvasott kritikában elmondták, hogy mennyire komplexek a karakterek, ez volt az egyik dolog, ami miatt imádtam. Biztos arról is volt szól, milyen zseniálisak a párbeszédek, bár azt esküszöm, senkitől nem hallottam, hogy kibaszott viccesek is sokszor. Olyan, mint egy anti-Sorkin szöveg, mert pont leginkább a pátosz és az optimizmus hiányzik belőle, de legalább olyan okos és filozofikus. Bár a Social Network dialógusaival esküszöm van átfedés. Ami nem véletlen, mert egészen egyértelmű, hogy a Matthew Mcconaughey által játszott Rust rohadtul nem neurotipikus, úgyhogy persze belé voltam szerelmes. Ez a fajta őszinteség teljesen levesz a lábamról. Najó, az sem zavart, hogy milyen jó teste volt és milyen cukin göndörödtek a tincsek a fején.

true detective hbo

De szerintem pusztán szakmai szempontból Woody Harrelson dobta a nagyobbat. Bár a sorozat nagy részében szerettem volna egy baseball ütővel szétverni a fejét, pont ez mutatja, milyen jól is adta a hazug, ostoba, szexista, erőszakos tahót. Itt szeretném még elmondani, hogy én még ilyen ocsmány nyakkendőket nem láttam, ennyit egyszerre meg aztán végképp nem, egyfajta vizuális túlterheltség állandó állapotában léteztem a flashback részeknél.

cache_884800584

Arra sem emlékszem, hogy mondta volna valaki, mennyire jó Michelle Monaghan a filmben. Őt még eddig csak ennél sokkal komolytalanabb dolgokban láttam és most rendesen lenyűgözött. Volt neki egy igen durva szex és egyéb jelenete, aminél szinte elfelejtettem levegőt venni, annyira keményen igazi volt.

IbXue7S

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az első részt nagyon sokáig néztem, folyton félbehagytam, hiszen valójában nem szeretem a sorozatgyilkosos sztorikat, utálom a tahókat és ha gyerekeket bántanak, különösen kiakadok. Valószínűleg az is gond volt, hogy kb. a felét értettem annak, amit beszéltek, márpedig úgy nem jön át a legfőbb érték. Szóval beláttam határaimat, leszedtem egy angol szöveget és az első rész felénél lévő autós beszélgetéstől kezdve odaragadtam a monitorhoz.

true.hbo

Azt is be kell vallanom, hogy az embert, aki nem a pasim, rendszeresen kifaggattam egy-egy félelmetesebb elemnél, hogy mi fog történni. Nekem ugyanis sokkal könnyebb, ha tudom ilyenkor, mi lesz. Az utolsó két résznél már így is rettegtem, halálosan fárasztó volt, alig vártam, hogy vége legyen, azért ez tényleg nem nekem való igazából.

nothing-snooty

 

From → film, pasi

2 Comments
  1. Én is pont most néztem végig. Gyönyörűen is van fényképezve, meg a zenék is nagyon passzolnak.

Leave a Reply

