Skip to content

Adatbázisos

November 24, 2014

Kellett már egy új poszt és amúgy is sikerült rendesen felhúznom magam a Bookline miatt.

Van egy rakás előjegyzésem mindenféle könyvekre a Bookline-én és az Antikvárium.hu-n is. Mostanában már ritkán veszek bármit is, a legtöbbje elavult, csak nincs kedvem szerkesztgetni, de azért jönnek a levelek, ha beérkezik valami. Legutóbb egy farkasos könyvet ajánlott be a Bookline, a gyereknek néztem ki. Gondoltam, átküldöm már neki mail-en, nézze meg, akarja-e. Nem voltam Firefoxban bejelentkezve és nem volt kedvem, úgyhogy inkább rákerestem gugliban a címre. És mit látnak szemeim? Az egyik első találat egy Bookline oldal ugyanarra a könyvre, csak éppen 300 forinttal olcsóbban, mint ahogy nekem ajánlgatták.

Nyilván nem azért vagyok dühös, mert át akartak verni, arról szó sincs, ez egy valszeg egy rendszerüzemeltetési hiba. Az van ugyanis, hogy a Bookline adatbázisába sokan visznek be adatokat, nem túl fegyelmezetten és ezért egy-egy könyv vagy szerző több változatban is szerepelhet a rendszerben. Ez új könyveknél nem gond, csak az antikvárnál okoz problémát, de ott rendesen, már sokadszorra dühöngök rajta.

A legidegesítőbb az, hogy bár nem láttam még a felvivő felületet, de kizárt dolognak tartom, hogy ezt a hibát ne lehetne kiküszöbölni. Egy ideje már nem foglalkozom adatbázis fejlesztéssel, mármint projekt managerként, mert ofkoz nem vagyok programozó, de egyszerűen a dolog logikájából adódóan talán két lépésben, de le lehetne ellenőrizni, hogy ne legyenek duplikációk. Igen, ettől az adatfelvitel folyamata legalább 2 egész perccel hosszabb lenne. Viszont a vásárló megtalálná a könyveid, na? Ez elég motiváló?

Értem én, hogy ezt a szemléletet nem lehet mindenki számára vonzóvá tenni, hiszen például pont annál a bizonyos liberális hetilapnál, ahol dolgoztam, az online! szerkesztőségben képtelenség volt rávenni az ügyeletes szerkesztőket, hogy a felvitt képeket rendesen tag-eljék be és ne legyenek duplikációk. Ami már csak azért is gond volt, mert a rendszer nem engedte a duplikációt, de hiába tudtad, hogy a kép már benne van a rendszerben, ezért nem tudod felvinni, viszont nem is találtad meg, mert nem jött fel a keresőben. Vicces, mi?

Elárulom, hogy itt a blogban semmit nem csinálok a képekkel, konkrétan leszarom az adatbázist és a seo-t is. Mert annyira azért nem vagyok geek, hogy ne bírnám elviselni, csak hogy itt nem számít.

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

