Skip to content

A poszáta visszatér

November 20, 2014

Szeretem a kamaszoknak szóló könyveket, ez van. Van erről egy rakás cikk, meg kutatás, hogy miért lesznek baromi sikeresek a felnőttek körében olyan sztorik, amiket eredetileg tizenéveseknek írtak, mert hogy ez elég sokszor megtörténik. Nick Hornby azt mondta erről, hogy szerinte minden könyvnek ilyennek kéne lennie: egyszerűen érthetőnek, könnyen azonosulhatónak. Nem tudom, pontosan melyikekre gondolt és hogy tényleg ezt akarta-e mondani, feltételezhetően nem a Gossip Girl vagy a Twilight járt a fejében, és ez talán túlzás is, de vele vagyok. (Nahát, én erre az idézetre még évekkel ezelőttről emlékszem, de rákerestem és Hornby bácsi azóta is mondja, mik vannak.)

Egy rakás “gyerekkönyv” van a kedvenceim között, amiket többször is olvastam. Ha jobban belegondolok, szinte mind arról szól, hogy a hős kiválasztott, aki nem túl lelkesen, de végül csak megmenti népét és közben rendszeresen azon lamentál, ez mekkora szívás.:) Most így helyből az Újjászületés, a Pengefutár, A skorpióház és a Hunger Games sorozat (de van még egy rakás) jut az eszembe, érdekes módon mind sci-fi.

A Hunger Games-t én olvastam el először a családban, de aztán mindenki belebolondult kortól függetlenül. Még a legkisebb is megpróbálkozott vele, de azért ez neki még túl kemény szöveg volt. Nem állítom, hogy mindent szerettem benne, de szerintem az összes lehetséges hibáját meg lehet bocsátani két dolog miatt. Az egyik a főhős, Katniss, aki ugye egyből nő, szóval jól kezdődik, ráadásul okos és jól lő, valamint láthatóan igen rosszul sikerült a szocializációja, mert gyakorlatilag semmilyen tekintélyt nem képes elfogadni. A másik, ami miatt a Hunger Games nagyon fontos, az annak megmutatása, mennyire kevés esélye is van az egyénnek a hatalmi rendszerekkel szemben. Szóval nem túl vidám könyv, de legalább jól bele tudom magam élni.

A filmet is nagyon vártuk, már az első rész bemutatója előtt hónapokkal követtük a főszereplő kiválasztását, Jennifer Lawrence még senki nem volt és ment az őrjöngés, hogy hát SZŐKE! De aztán aki megnézte a Winter’s Bone-t, az tudta, hogy jó Katniss lesz, még ha persze egy mainstream filmben nem is fog mókust nyúzni élőben. (Az a film, istenem.)

kicsit túltolták a photoshopot

empire-cover-jennifer-lawrence-katniss-everdeen-hunger-games-mockingjay-part-one

Jó volt a film, bár az első pár perc kameralengetésétől ideges lettem és hát a nagy része a viadal látványára volt kihegyezve. Aztán a második rész nagy csalódást okozott, így most erősen félve ültem be a moziba a harmadik rész első részére. Igen, már megint ezt csinálják, nincs mit tenni. A Mockingjay különösen nehéz feladat volt, mivel a történetben alig van akció, semmi viadal, a nagy ostrom is második részre marad. Ahogy Miki fogalmazott, Katniss kétszáz oldalon keresztül ül a bunkerben és picsog.:) Én pont ezért szeretem, ahogy próbál kibújni a felelősség alól, ahogy leszarja a főnökök zsarolását és szeretne saját maga maradni, de végül mégis beadja a derekát.

OMG, mennyire jó volt ez a két ember?

mockingjay

Szóval nem volt könnyű ebből a részből jó filmet csinálni, de szerintem tökéletesen sikerült. Persze én olvastam a könyvet, szeretem és kifejezetten élvezem, amikor nem csak agyament hősködés van a sztoriban, hanem kétségek és ellenállás. Nem tudom, mennyire fog lejönni a nézők nagy részének az, ahogy a forradalmárokat bemutatják, tudjátok, ti mind egyéniségek vagytok. Fura módon a heves undor, a düh, az izgalom és az elérzékenyülés különböző állapotaiban éreztem magam jelenettől függően és néha még röhögtünk is.

egyáltalán nem emlékeztem, hogy Effie is ott volt, de nem baj, mert ő volt a vicces főleg

effie+mockingjay+poster

Sokan hiányolják az elegendő akciót a filmből, nekem pont elég volt ennyi, nem szerettem a csicsás viadalokat. Ha már, akkor sokkal jobbak ezek a FPS stílusban forgatott romos rohangálások, bár a bunkeres rész idegesített. Az úgynevezett szerelmi szállal sem volt bajom, pont azért, mert tudom, hogy valójában nem szerelmi szál. Az nekem nem látszik jól, milyen lehet ez azok számára, akik nem olvasták a könyvet, nekem ez az egyik kedvenc részem, hogy Katniss persze kedveli mindkét srácot, különböző okok miatt, de a szerelmet pont olyat elvárásnak érzi, mint a forradalmat és nem annyira van oda érte. Szóval szerintem nézzétek meg.:)

és még Natalie Dormer is működött a kis hipszter segédeivel

the-hunger-games-mockingjay-natalie-dormer-awesome-hairstyle-wallpaper

 

 

From → feministás, film

3 Comments
  1. flamingjune@freemail.hu permalink

    Jaj de jó, hogy pozitivat irtál róla, már régóta el akarom olvasni, mert nálunk kötelezö lesz jövöre angolórán az érettségizö osztályokban. És eddig nem nagyon fült hozzá a fogam, de ma este tényleg elkezdem. Mármint az elsö részt.

    Amúgy ha már Young adult fiction: Egy különc fiú feljegyzései? Szerintem jó. (a könyv!)

Leave a Reply

