Skip to content

Tea time

November 19, 2014

Nem csak a trend rovat szerkesztőjével van szerencsém, de az nlc-s gasztros emberrel is eléggé egy húron pendülünk. Amikor bedobtam, hogy írok egy cikket az eclair térhódításáról, azonnal fogékony volt, különös tekintettel rá, hogy felajánlottam, ingyen is megcsinálom. Egyrészt ugye ez annyira nem érdekli sajnos a Nők Lapja Café olvasót, másrészt meg hónapok óta pörög ezen a kis agyam, már nagyon ki kellett onnan jönnie. És az sem elhanyagolható tényező, hogy végigkóstolhattam az összes erre érdemes eclairt és megint találkozhattam kedvenc cukrászaimmal. Tekintettel rá, hogy a Greshamben rögtön egy délutáni tea keretében történt a beszélgetés és a kóstolás, azt kell mondjam, ha csak ennyi örömöm származott volna a projektből, már akkor is megérte.

Ez a délutáni tea-kávé és sütemény package elég trendi volt az elmúlt évben, mondhatni végigsöpört a piacon, szinte mindenki bevezette a prémium kategóriában valamilyen formában. Teljesen logikus, az ebéd és a vacsora közti holtszezonban nagyon megéri egy másfajta közönséget becsábítani. Nem tudom, kinek mennyire jött be, különös tekintettel az elképesztően alacsony csomagárakra: a Kempiben, a Meridienben és a Nobuban is 2000 forint körül megy a buli. Csak ugye el is kéne érni a célcsoportot és ez kifejezetten női téma, de hol van valódi minőségi női felület ebben az országban? Bár az egészen szegények is simán képesek elcseszni kétezer forintot a mekiben, a témával kapcsolatban sokat emlegetett Starbucksról nem is beszélve.

A Four Seasons elvárásokhoz méltón a Gresham délutáni teája bár illeszkedik a trendbe, de erősen ki is lóg onnan, gyakorlatilag egy műalkotás a maga nemében. Az utolsó részletig kigondolt élmény-termék, amelynél a környezet, a tálalás, a kiszolgálás pont olyan színvonalú, mint maga az étel-ital. Nem a kávéházban, hanem a lobbi leülős részén celebrálják (igen, elég szakrális jelenség:)) és a folyamat a terítékkel kezdődik. Őszintén szólva nem vagyok hatalmas Herend rajongó, de magát az értéket látom benne és az Evict kollekció, amit egyébként Vilmos és Katalin is megkaptak esküvői ajándékba és használnak is állítólag, sikeresen tálalja kicsit kortárs módon a hagyományos mintákat. Ha kigyönyörködted magad a cuki pillangókban (egy tányér elkészítése 8 óra!!!), odalibben egy elképesztően csinos, kedves és profi tea lady, aki végtelen hozzáértéssel és lelkesedéssel magyarázza el az összes szendvics, sütemény és tea tudnivalóit. Ja, adnak pezsgőt is, illetve persze habzóbort, egy Sauska cuvee-t, elképesztően finom volt. (Most olvasom a menüt, ez plusz 3 ezer forint sajnos.)

3c1a61a35c4881390f32507ba758f2e0

A menü 13 féle választható teából, három pogácsa alapú szendvicsből, két scone-ból, egy madeleine-ből, macaronból és négy magyaros süteményből állt. Kezdjük a teával, annyira hülye vagyok, hogy nem néztem meg, mik vannak! Emlékeztem, hogy nagyon jó a zöld tea a Greshamben, úgyhogy nem kérdeztem, Fanni pedig, az új kommunikációs ember a ház blendjét kérte. Nyilván jó volt a zöld tea, de hát volt Masala Black Chai is, my loss. És egyébként a ház íze valami körtés aromás volt, amit én ugye óvatosan kezeltem, de megint csak tévedtem, mert megkóstoltam és zseniálisan finom volt. Szerényebbnek kéne lennem tea ügyben, az van.

Térjünk rá a scone-okra, mert olyat én még nem ettem és nagyon vártam. Pont olyan volt, amilyennek Agatha néni leírásai alapján elképzeltem, benne volt a vaj rendesen. Volt sima és sütőtökös, ez utóbbi igen jól sikerült koncepció volt. Adtak hozzá kétféle házi lekvárt és clotted creamet. Na, amilyen hülye neve van ennek a cuccnak, annyira finom, utána még napokig ábrándoztam róla. Szerintem a tejzsír a világ egyik legcsodálatosabb dolga. Csak hogy kiegyensúlyozott legyek: a madeleine felejthető volt.

3390a1dbefb9b0f78b97031db7038d22

Várjunk, hát először a szendvicseket ettük meg, rossz a sorrend. Nyilván azért rontottam el, mert bár nagyon kíváncsi voltam a régóta tervezett Gresham pogácsára, de fél szemmel már a sütiket néztem és kicsit kötelességből toltam le a sós részeket. Pedig nem ezt érdemelték, de hát nem szabad nekem előre megmutatni a desszertet, mert elveszi az eszem. Ha jól emlékszem, a lazacos volt a kedvencem, micsoda meglepetés. A pogácsa egyébként nem pont olyan volt, amilyennek gondoltam, jóval tömörebb, elég olaszosra sikerült, de jó volt.

Na szóval a sütik! Volt Rigó Jancsi, flódni verzió, képviselőfánk és szilvás rétes. Látatlanban azt mondtam volna, hogy a képviselőfánk lesz a befutó, gyerekkorom óta rajongok érte, az eclair uncsitesója, biztos odaleszek érte. Az van, hogy nem emlékszem rá. Biztos, hogy tökéletes volt, mert a flódni értelmezés nekem nem annyira jött be, és az tisztán itt van az emlékeimben. A rigójancsinak rémlik az állaga és a croquant az alján. De ami egyszerűen lehengerelt, az a szilvás rétes volt.

Már sokszor viccelődtem rajta, mennyire ostoba látványt nyújthatok sütievés közben, de ugye általában viszek magammal valakit, úgyhogy legalább van társam a perverzióban. Most egyedül voltam, illetve ugye Fannival, akivel rég találkoztunk, kíváncsi voltam, hogy érzi magát az új helyen, hevesen érdeklődve beszélgettünk. És akkor egyszer csak azt veszem észre, hogy Fanni kicsit aggódó arccal hajol felém és azt kérdezi, hogy finom-e? Nyilván mondat közepén abbahagytam a beszédet, amikor beleharaptam a szilvás rétesbe és a semmibe meredő szemmel rágtam. Megnyugtattam, hogy semmi bajom, ez a normális állapotom, ha valami jó nekem, néha még morgok is közben, attól most megkíméltem.

Félelmetesen csodálatos élmény volt az egész, csak azt sajnálom, hogy nem ettem-ittam lassabban és nem tartott még sokkal tovább. Ha kipróbáljátok, szánjatok rá akár 2-3 órát, élvezzétek ki minden percét. Egyébként 6500 forint és nem akarok egyetlen hörgést sem hallani. Ez egy fullos étkezés nagyon magas minőségben, legalábbis nekem, aznap már nem ettem semmit. És akkor még az élmény részét nem is számoltam.

forrás: http://folio.tealeaves.com

és a hengeres a rétes:)
6a8de6bf9df1b3fee3811cf779fe2201

From → kaja

Leave a Comment

Leave a Reply

