Skip to content

Délibáb

November 13, 2014

A fél családom dolgozott benne, napról-napra követtem az új Hajdú Szabolcs film készülését, nagyon vártam már, milyen lesz. Jó volt, de picit zavarban vagyok.

Kezdjük azzal, hogy a fiam aránylag keveset látszik benne és ez jó, mert nehezen tudtam másra figyelni, amikor ő is a képen volt. (Pedig nem is igazán hasonlított saját magára.) Az is befolyásolt némileg, hogy ismertem azt a rengeteg sztorit, melyik jelenetben kivel-mi történt, mit rontottak el, miért az a nadrág van rajta. De egy idő után azért berántott rendesen. Azt hiszem, a gödrös jelenetnél történt, az nekem annyira drámai volt, ott kezdtem el másnak látni a főszereplőt, mint egy színésznek, aki sokat izzadt a faházban. Onnantól izgultam, bár nem mindig hagytak.

mirage04-760x371

Azt hiszem, nem pont ez a film volt Szabolcs fejében, amikor nekilátott. Persze lehet, hogy eleve sok film volt a fejében és végül mindegyikből lett egy kicsi a végleges változatban, ezért nem értem teljesen a koncepciót. Mert ugye van egy egzotikus sztori csodás látványvilággal, ami néha nagyon erős. Van egy dráma az erőszakról és a kiszolgáltatottságról, még a börtönkísérlet is eszembe jutott közben. Van egy szociálisan érzékeny riport a magyar vidékről és a szegénységről. És van a klasszikus megmentős cowboy mese. Illetve ugyanezek paródiája is néha.

dsc_3014_med

Ez volt a bajom, hogy reagáltam én érzelmileg, csak egymás után túl sokféle érzelmet produkáltam és ettől összezavarodtam. Csodáltam a tájat, féltem a gonoszoktól, drukkoltam a hősnek és a hősnőnek és közben néha röhögtem. Hol kínomban, annyira abszurd volt a történés, hol meg egyértelműen Szabolcs mondta, hogy tegyem, például, amikor először mutatja meg a női főszereplőt és annak hasizmait.

Nem mondom, hogy nem volt jó, mert jó volt. De biztos vagyok, hogy ennél sokkal több volt benne.

6762170_b05c58f81a7209623bd6b6528fccb248_q

 

From → film

Leave a Comment

Leave a Reply

