Skip to content

The Homesman

October 31, 2014

Kevés filmet vártam annyira idén, mint a Homesmant. Mary Bee Cuddy az első trailernél a barátnőm lett: egy nő, aki egyedül él, független mindenkitől, okos, kedves, bátor. És aki elvállalja, hogy elszállít három őrült nőt, akik valószínűleg meghalnának, ha a prérin maradnak. Ezért aztán, mikor láttam, hogy már fent van a neten, napokig gondolkodtam, mi legyen. Megvárjam-e, míg behozzák a moziba (nincs még bemutató dátum) vagy elég lesz monitoron. Végül persze megnéztem, mert utálok moziba menni. És jól tettem.

Nem azért volt jobb itthon, mert nem elég nagy film a rendes vászonhoz, dehogynem. De olyan mély hatással volt rám, amit nem szerettem volna egy moziban érezni, tudni, hogy az a rakás ember nem érti, mi történik vagy a reakciója pont ellentétes az enyémmel. Nyugodtan a szám elég kaphattam a kezemet és felkiálthattam, hogy nem, ez nem lehet, elfordíthattam a fejem, amikor túl erős volt valami.

nagyon szépek voltak a kosztümök és a set designis, kicsit már talán túl esztétikus is néha

The Homesman : Premières photos du film de Tommy Lee Jones

Egyszerre volt nagyon érdekes és taszító látni, hogy az a hely és kor, amit én főleg a Laura Ingalls Wilder könyvekből ismerek, milyen is volt valójában. Mondjuk Laura utolsó könyve, ami a halála után jelent meg, már mutatott némi valódi drámát, de ez a borzalmas sötétség és ostobaság az Ingalls családot talán tényleg elkerülte. Nyilván nem nagyon nézek ilyen filmeket, ezért mondhatom, hogy rég láttam ennyi undorító emberi lényt egy rakáson. Ja, majdnem mind férfi volt. Az áldozatok meg mind nők, teljesen véletlenül.

ó, az a nyuszisapka, imádtam

H_20130409_4096-2.dng

A Homesman ugyanis egy női film. Hiába Tommy Lee Jones az egyik főszereplő, meg a forgatókönyv írója és a rendező is, ez a sztori arról szól, mennyire iszonyúan szar volt nőnek lenni minden korábbi időszakban. Nem számít, hogy szép vagy, hogy okos vagy, hogy van-e saját házad, gyereked vagy nincs, hihetetlen akarat, erő és bár utálom ezt a szót, de szerencse is kell hozzá, hogy túléld.

Olyan szívesen mesélnék a történetről, de ha már ilyen baromi ügyesen rakták össze az előzetest és a kritikusok is képesek voltak tartani a szájukat, én is kibírom. Csak azt mondom el, mennyire csodálatos Hilary Swank ebben a szerepben és mennyire szerettem. Hogy milyen nagyon sajnáltam a három őrült nőt, akiknek a flashbackjai ugyan kicsit hatásvadászra sikerültek, de mivel annyira ismerjük ezeket a sorsokat, nem számított. És persze a jó öreg Tommy is remekelt, nem kímélte magát, szeretem, amikor valaki ennyire alázatos tud lenni. Rendezőként nekem néha kicsit mesterkélt, legalábbis vizuálisan, de nem panaszkodom.

Nagyon meg kell nézni.

alig beszéltek

1280x720-nUf

 

From → feministás, film

Leave a Comment

Leave a Reply

