Skip to content

Vásárlós

October 29, 2014

Nem annyira jellemző módon egy végtelenül földhözragadt poszt következik. Régóta foglalkoztat már ez a téma és bár a legkevésbé sem vagyok egy flylady, de mivel kajáról van szó, szívesen beszélek róla. Aztán még az is lehet, hogy valakinek hasznos lesz. És megint lesz szó anyámról is, hogy mit tanultam tőle, meg kell ragadnom minden alkalmat.

Egyszer azt mondta egy régi barátnőm kvázi irigykedve, milyen klassz, hogy én hétköznap is szoktam főzni. A csaj egyébként kifejezetten jól tolta, ettem nála többször, úgyhogy nem értettem. Hát egy borsófőzelék nem ügy, mondtam, csak előveszem a mélyhűtőből. Erre kiderült, hogy ő mindig csak annyi élelmiszert vásárol, amit pont megfőz. Ledöbbentem.

Mert ha valamit, hát azt nagyon sikerült az én drága édesanyámnak a fejembe vernie, hogy bizonyos élelmiszereknek mindig kell otthon lennie. Pedig ő még nem is hallott annak idején a zombikról, de ugye azért volt már korábban néhány másik háború. Meg nyilván a vidéki értékrend. (Egyébként mondott barátnő is vidéki, hm.) Szóval szerintem nem lehet úgy élni, hogy nincs otthon minimum 1 kg krumpli, legalább 3 féle száraztészta, 3 féle rizs, 3 féle liszt, tojás, vaj, tejszín, 2-3 féle sajt, gersli, vöröslencse, simalencse, joghurt, alma, SZALONNA!, sárgarépa, hagyma, gríz, pattogtatni való kukorica, polenta, quinoa, tonhalkonzerv.

Amikor pár éve végre megvettem életem első vadiúj hűtőjét, fontos szempont volt, hogy legalább három fióknyi mélyhűtő legyen benne és alul. Néha szoktam saját dolgokat is fagyasztani, epret, málnát, spárgát, az idén nem vittem túlzásba sajnos. Készételt szinte soha, az nálunk mindig elfogy frissen. Vagy nem és akkor meg kidobom, mert úgyis elfeledkezem róla.:) Szóval a mélyhűtőben mindig van zöldborsó, mostanában kétféle, egy zsenge és egy extra zsenge, kukorica, lazac, spenót, sóska, halrudacska és ikeás húsgolyó. Ez tényleg az alapfelszereléshez tartozik. Illetve az utóbbi években szinte mindig van ezeken kívül kacsamell vagy comb, amit főleg akkor veszek meg, amikor le van árazva. Illetve mindenféle húst akkor veszek leginkább, amikor le van árazva. Oldalas, csirkeszárny, csirkemell, darált pulyka szokott még a műsoron lenni. Meg persze kutyakaja, marhaszív nyesedék, kacsaszív és társai.

Asszem, talán vkorsi számolta ki egyszer, hogy ez így nem feltétlenül gazdaságos, olcsóbb, ha nincs mélyhűtője az embernek, de én nagyon szeretem, hogy legalább 10 féle kaját tudok bármikor készíteni, anélkül, hogy kitenném a lábam a lakásból.

A lányomat sikerült teljesen meggyőznöm és hasonló módon intézi az ügyeit, a fiam nem figyelt annyira. Neki hatalmas meglepetést szerzett, hogy bevásárlás nélkül is tudok vacsorát csinálni Norvégiában is.

ha lenne kamrám, kb ilyen lenne:)

pantry-775071

From → kaja

Leave a Comment

Leave a Reply

