Skip to content

Sorozatok nőkkel

September 24, 2014

Tegnap meglepően jót beszélgettünk sorozatokról Facebookon egy indexes sorozat toplista kapcsán. Egyrészt az volt a meglepő, hogy mennyire érdekli ez az olvasókat (bár mondjuk egy kvázi sorozatfüggő blogját értelemszerűen hasonszőrűek olvassák), de ennél sokkal jobban megdöbbentett, az átlagosnak igazán nem nevezhető női közönség mennyire nem érzi szükségét, hogy több nőt lásson a képernyőjén. Vagy több meleg, fekete, kövér, fogyatékos, stb embert. Nekem olyan végtelenül elegem van már a kigyúrt, szarrá polírozott, egyforma emberekből, kurva unalmasak. Ráadásul képtelen vagyok nekik bármit is elhinni, nem emberi lények.

A kommentek közt volt néhány érdekes felvetés a női főszereplős sorozatokkal kapcsolatban, mondjuk azt nem tudom komolyan venni, hogy a Melrose Place-ben voltak erős női karakterek, hörögtem tőle kicsit. Nekem az sem elég, ha van elég nő egy sorozatban, bár ilyen úgyse jellemző, a statisztikák szerint az átlag borzalmas. (a  legfrissebb Geena Davis féle kutatás angolul, ez itt magyarul régebbi) Azt akarom, hogy a nők még érdekesek is legyenek és külsejükben, családi állapotukban, céljaikban változatosak. Oké, lehetnek benne csini férfiak is, bár őszintén megmondom, már azt is unom. Az egyik kedvenc sorozatos pasi szereplőm a dán-svéd Hídból a kicsit pocakos, szőrös felügyelő, aki a sztori elején folyton hülyén járt, mert fájtak a heréi.

Na, szóval elkezdtem összeszedni fejben, hogy mit érdemes nézni, ha normális női karaktereket akar látni az ember. Egyébként most végiggondolva, már szinte csak ilyen sztorikat nézek, néhány kivételtől eltekintve (Grimm, Walking Dead). Van persze ilyesmi lista rakáson, én is megnéztem néhányat, hogy eszembe jussanak a régebbiek is. Azt mondjuk nem értem, hogy lehet Alicia csak a 15 a Forbes listáján, mit tudnak ezek!

The Good Wife – micsoda egy hármas Alicia, Kalinda és Diane! Mondjuk külsejükben annyira nem térnek el egymástól, legfeljebb Kalinda apróságát lehet értékelni, viszont megjelenik a leszbikus és az etnikai vonal. Fekete jogász csaj még nem volt, vagy volt? Bíró talán? Ja igen, a másik kedvenc férfim sorozatból Eli Gold – istenem, hogy simogatnám a fejét kicsit.

The Orange is The New Black – az első szezont nagyon szerettem, ebben aztán tényleg mindenféle nő van.  És a pasik sem csinik, de legalább szánalmasak mind. A második szezon első részén valamiért fennakadtam, meglátjuk, mi lesz vele, de azért nagyon javaslom. Feliratot érdemes, anélkül nekem legalább az egyharmada elveszett a sok fekete és latin miatt.

Scandal – az első nem kábeles sorozat, amiben egy színesbőrű nő a főszereplő, már ezért megéri. Külsőségeiben kicsit túl csillogó és persze melodramatikus sokszor, viszont izgalmas. Még az is megtörténhet benne, hogy a legszendébb szereplőből kibújik az állat.

Veep – én nem nézem, de egy női alelnökről szól, szóval.

Commander in Chief – ez régi, Geena Davis csinálta, amerikai elnököt játszott benne, én szerettem.

Top of the Lake – még szép, hogy nők a főszereplők, hisz Jane Campion. Szerintem a tavalyi év legjobbja volt, Elisabeth Moss, Holly Hunter és egy full női szekta.:)

Revenge – a Monte Christo grófja féle bosszú mese nőben elbeszélve. Már rég nem nézem, egy idő után borzalmasan érdektelenné vált, de egy darabig szórakoztatott. Nagyon csini benne mindig minden és mindenki, a pasik idegesítőn hüjék. Viszont két nő a főszereplő, az egyik ráadásul 50 feletti, Madeleine Stowe.

The Big C – Laura Linney megtudja, hogy rákja van és elgondolkodik, mihez kezdjen az életével. Első lépésként szexel a fekete karbantartó sráccal, aki az iskolában dolgozik, ahol a nő tanít. Szerintem elég valid lépés, nem? Raadásként Gabourey Sidibe és Susan Sarandon, atomjó sorozat volt és sokszor nagyon vicces, csak másfél évad, hamar le lehet darálni, érdemes.

Damages – ezt se néztem, próbáltam, de nem volt elég érdekes. Viszont Glenn fucking Close!

Masters of Sex – nem tudom sehonnan sem kihagyni, bocs.:) Ebben még talán több fontos női szereplő is van, mint férfi, ez az érzésem. Lizzy Caplan ugyan túl szép nekem, de megbocsátom. Allison Janney már keveset volt a második szezonban, de jöttek helyette újak és nagyon-nagyon jók, istenem, Julianne Nicholson mit művelt! Ebben is van mindenféle változatosság, testi, bőrszín, szexuális, élethelyzet.

True Blood – na ezt néztem a pasik miatt is, de Sookie volt a főszereplő, nem kérdés. És Pam is rendesen kinőtte magát a végére.

Gilmore Girls – egyből két nő a főszereplő! És ott volt még Sookie meg a tánctanárnő, hozták a kövér vonalat. Mondjuk sem szexuális, sem bőrszín izgalom nem volt benne, de hát nem lehet minden tökéletes.

Saving Grace – egy alkoholista, szexfüggő női nyomozó, kell többet mondanom? És ráadásul Holly Hunter, hogy imádtam ezt a sorozatot, rendesen megviselt.

Madam Secretary – ez nagyon új, még csak a pilotot, láttam, Tea Leoni az amerikai külügyminiszter. Nem volt nagyon jó, de nyilván nézni fogom egy darabig.

Outlander – ez is aránylag új, brit és elég jó. A második világháború után egy dögös ápolónő második nászútra megy a dögös férjével és egy varázslatos kővel érintkezve visszazuhan az időben az 1700-as évekbe. Elég ostobán hangzik, valami sikerkönyvből készült, de érdekes és aránylag sok szex van benne. Persze a főszereplők mind csinik, viszont ritkán látni nem erektáló mellbimbót a képernyőn, értékeltem.

The Honourable Woman – az idei év legjobbja szerintem, engem letaglózott. Ha jól számolom, öt fantasztikus, különleges nő körül forog a történet, izgalmas, jól megírt és gyönyörűen fényképezett.

American Horror Story – ezt lehet mondani? Nem nézem, de a nők a főszereplők?

The Closer – egy darabig néztem, de leginkább Kyra Sedgwick miatt, különben nem annyira érdekelt.

Hart of Dixie – guilty pleasure volt egy darabig, már nem nézem, de nő a főszereplő kétségtelenül. És a pasik nagyon szépecskék benne, bár ez a legtöbb, amit elmondhatunk róluk.

Girls – értelemszerűen nem nézem, nem az én világom, de csajok vannak benne sokan.

The Mindy Project – indiai származású, 42-es méret, csaj és vicces – nagyon szeretem.

Bron/Broen – hát ki ne hagyjam már ezt a csodálatosságot! Mondjuk ebből is csak az első szezont láttam, és a gyilkosság abban sem érdekelt egyáltalán, csak a szőke autista nyomozó, aki bőrnadrágban jár és Porshét vezet.

Mondhattok még.:)

 

From → feministás, film, tévé

35 Comments
  1. Klasszikus: Murphy Brown (egyedülálló szülő harc még Bush seniorékkal), Ellen (a nagy coming out ugye)
    30 Rock, ahol még az író is nő ugye, meg Parks and Reckreation, Miranda, Vicar of Dibley
    Outlanderből amúgy az első két rész, marha vastag kötetek megjelent magyarul is. Kölcsön tudom adni🙂

    • Murphy Brownt nem ismertem, megnézem. 30 Rock nekem valamiért sose jött be, de valid a listára teljesen:) Miranda, Vicar, ezeket is megnézem:) és Outlander első részt már le is szedtem, töltöm a kindlire, köszi a tippet:)

      • Annyira emlékszem pedig, hogy a 30 rock első 6 részét még Tőled kaptam meg, s nálam nagy kedvenc volt🙂
        Nézem még amúgy a 2 broke girls-t az első évad nagyon jó volt, de azóta sajnos eléggé ellaposodott, bár Kat Daniels miatt még mindig érdemes rááldozni a 18 percet hetente

      • a lányom volt nagy rajongó, neki volt meg. már nem is emlékeztem, hogy ilyen kedves voltam veled, dejó, hogy nem csak mindig hörgök:)

  2. Orphan Black, egy női főszereplő van, de az néha hatszor, hétszer jelenik meg, különböző karakterekként, Parks and recreation a csodás feminista jelenetekkel.🙂

    • igen, azt jól kihagytam. mondjuk annak sem érdekelt a második szezonja sajnos

      • nem is nagyon jó🙂
        illetve a végére egész okésan beindul, de az első 3-4 rész dögunalmas volt (mondjuk az elsőt is untam az elején)

  3. Lucilla permalink

    Grey’s Anatomy?

    • én abból semmit nem láttam, van határozott női főszereplő?

      • Lucilla permalink

        Igen, maga a címszereplő is nő és szerintem a női karakterek erősebbek.

      • akkor elfogadva:)

  4. Illetve nem feltétlenül érdemes nézni, de érdekes vonulat a női detektíves sorozatok nagy száma, a Bones, a Rizzoli and Isles, a Castle (jó, ott a címszereplő férfi, de a nő a nyomozó), most jön valami női nyomozó + ikrek + válás.

  5. Lucilla permalink

    Még eszembe jutott az American Horror Story, Jessica Lange-gel, mindhárom évadban zseniális, de több nagyon jó női karakter is van benne.

  6. Nagy kedvencem volt a Bunheads, ugyan cancel-eltek, de szerintem attol meg egeszen jo volt szerintem. Akinek bejott a Gilmore Girls, annak tuti siker.

    • hát, a kiindulási alap tényleg jó volt, de nekem sajnos nagyon hamar ellaposodott

  7. The Fosters?

  8. Leglesscat permalink

    Weeds

  9. Leglesscat permalink

    Hja és semmi Desperate Housewives? Monnyuk felejthető volt…

    • nekem sose is jött be semmilyen housewife dolog, elég távol állok attól az életmódtól:)

  10. hallohallo permalink

    az ügyosztály (the division)
    rendőrségi ügyosztály, a főnök nő, 4 női nyomozó, különböző etnikai hovatartozással, meg egy pasi.

  11. hallohallo permalink

    és buffy, a vámpírok réme, már ha tinisorozat is ér

    • perszehogy érjen, a buffy csodálatos!
      és pont olyan, mint a gilmore, az emberek nagy része nem nézi meg a cím miatt, meg mert szőke lány és biztos gagyi, és annál klasszabbat nagyon keveset tudnék mondani, intelligens, vicces, komoly, drámai, szomorú, könnyed, Minden. egyszerűen minden.

      és a hasonlóan szuper veronica mars

  12. Most ugrott be a Nurse Jackie, nagyon érdekes sorozat, félig imádtam, félig rohadtul idegesített, azt hiszem, az főleg a gond vele, hogy túl sok az inger abban a kevéske 20-25 percben, dramedy meg kórház meg minden. Elkaszálták idén, de van 5 vagy ilyesmi évada eddig.

  13. Jaj, a Veep az rémes, a férjem nézte egy darabig, én azért nem nézem, mert a női főszereplő egy hülye.
    Hát a Firefly, de úgy rémlik, azt nem szeretted, pedig több különféleképpen erős, okos vagy határozott nő van benne. Joss Wheddon, a szerzője sztem jó női karaktereket ír, a Dollhouse és a Buffy az ő sorozata még.

  14. Ja és hát az all-time kedvenc sorozatom, a Middleman, Wendy Watsonnál nincs jobb csaj, csak hát ez már nagyon réteg, keveseknek tetszik, pedig mindennél jobb :)) és csak angol felirattal szabad nézni.

  15. Jaj, és van még a Prime suspect, ami egy kicsit fura, kemény, okos nyomozócsajról szól egy rém soviniszta örsön, nagyon szerettem, sajna csak egy évadot élt meg:
    http://www.imdb.com/title/tt1582456/

    És a Hunted, ami szintén csak egy évadot élt, itt egy kémnő a főszereplő, és ő is jó karakter, bár nem annyira különleges, mint az előzőben a nyomozócsaj. http://www.imdb.com/title/tt2069449/

    És hát a Bones (dr. Csont itthon) az Aspergeres kis kórboncnok csajjal, de ezt pár rész után már meguntam sajnos.

    • a prime suspect egy brit sorozat remake-je, tudtad? helen mirrennel csinálták sok éven keresztül, hatalmas sikere volt. belekezdtem, de nem tudott behúzni. maria bellot nagyon szeretem különben, lehet, hogy megnézem, köszi. a hunted is jól néz ki.

      • Jé, nem tudtam. Mondjuk asszem nincs benne több említésre méltó női karakter a nyomozócsajon kívül, de őt imádom.

Leave a Reply

