Skip to content

Szagos

September 18, 2014

Mostanában nem nagyon használok parfümöt, legalábbis hétköznap nem jellemző. De az illatokhoz való viszonyom gyerekkorom óta erős, egy rakás márka beleégett az orromba rendesen, akár én használtam, akár más.

Az első szagok az Impulse-tól érkeztek, 14-15 éves voltam talán. Ja, nem is, volt még előtte egy másik, a Jet deo, valami ezüstszínű palackja volt és nem is igazán tetszett az illata, de annyira kicsi volt a választék, abból még mindig ez jött be a legjobban. Addigra már évek óta olvastam külföldi magazinokat, képben voltam a nevekkel, szagolgattam az újdonságnak számító illatos reklámokat (tudjátok, amikor fel lehetett tépni egy csíkot az újság szélén és bűzlött tőle az egész lap), de nem tudtam még semmit. Egyedi próbáltam lenni és nem tudom, honnan szedtem az ötletet, de szereztem vanília illóollajat és azzal kenegettem magam, a pasik imádták a táncházban, azt mondták, tejberizs illatom van.

Aztán megismerkedtem az exférjemmel, majd az öccsével és annak barátnőjével, Tímeával. Tímea nem sokkal volt nálam idősebb, atyaisten, huszonegy-két éves lehetett akkoriban, de én olyan komoly, kifinomult nőnek tartottam, azt gondoltam, soha a közelébe sem juthatok. Tímea az elején, ha jól emlékszem, Givenchy III-at használt, teljesen odavoltam érte. Aztán én is vettem magamnak az összekuporgatott kis pénzemből egy spray változatot egy újpalotai trafikban, de legnagyobb meglepetésemre hiába fújtam magamra, nem történt semmi. Eleve nem is olyan illata volt, mint Tímeán, és nem is lettem tőle másik ember. Az exsógornőm másik signature illatával, a Rive Gauche-sal már nem is próbálkoztam, tudtam, hiába.

Yves-Saint-Laurent-Rive-Gauche

Aztán hosszas próbálkozás után rátaláltam a saját szagomra végre. Kislányszagnak szoktam ezt mostanában nevezni, ártatlan, virágos illat, tökéletesen illett a naivitásomhoz. Évekig Anais Anais-t használtam a Cachareltől, a márkához azóta is gyengéd érzelmek kötnek, megdobban a szívem, ahányszor meglátom leírva. Ez volt a házasságom illata is, azt hiszem, ezt ismerték a gyerekeim az anyai parfümként.

648W

Aztán a válás után persze eléggé megváltoztam. Vagy már előtte, és pont azért váltunk el. Nem tudom, hogy került képbe a Shalimar és Cashmere, de sok évig ez a kettő állt a fürdőszoba polcomon állandóan. A Shalimar különösen fontos volt, mert tudtam róla, hogy a Guerlain egyik korai illata, lenyűgözött, hogy évtizedek óta gyártják. És olyan felnőttes, érzéki volt, még most is eléggé tetszik. Emlékszem az egyik kampányára, egy kanadai színésznő volt rajta, érdekes arcú, különleges csaj, I am Shalimar all over, ez volt a szöveg. Sajnos, nem találom, pedig sokkal jobb kampány volt, mint a mostani ezzel az eszetlen orosz libával.

affiche_la_legende_de_shalimar

A legrégebbi barátnőmet húsz éve ismerem. Ez idő alatt végig egy bizonyos illata volt, jellegzetes nagyasszonyos szag, nagyon francia. Persze már nem gyártják, emlékszem, hogy évekig rendelte mindenféle webshopokból, de mostanra teljesen kifogyott a világból az Ivoire sajnos. Nagyon hiányzik, pedig rajtam sose volt.

550W

 

Az utóbbi években az allergiám és egyéb dolgok miatt szinte egyáltalán nem használtam parfümöt. Persze eljártam a bemutatókra, mértékkel szagolgattam, de nagyon kevés dolog fogott meg. A rengeteg sajtóajándékból szinte semmit nem tartottam meg, egyetlen L’Occitane bazsarózsás illat árválkodik a lakásban. Meg a lányom méretes gyűjteményének hagyatéka.:) Azért voltak rám hatással dolgok, például amikor először találkoztam az Etro parfümjeivel, akkor azért felizgultam, hogy igen, Éjféli mise szagú akarok lenni. De nem voltak ezek tartós vágyak.

Most a fehérneműk mellett valahogy megint előkerültek az illatok is, be is mentem a Madisonba, hová máshová?:) És szerencsére pont bent volt Judit, hogy ajánljon. Persze már évek óta ismerjük egymást, ha nem is közelről, de van benne rólam egy kép, hogy milyen lehetek, szóval megbíztam benne. És ugye a múltkori arckezeléses látogatásnál már kicsit rágyógyultam az egyik új nevükre, a Frederic Malle-ra. Korábban Byredo rajongó voltam egyébként, az illatok mellett a design és a pasi nyűgöztek le nagyon. Érthető, ugye?

BenGorhamByredo

Na szóval, most a Frederic Malle izgatott, egyrészt megint csak a minimalista design, másrészt meg mekkora ötlet már szabadúszó orrok illatait megvalósítani? Úgyhogy elsősorban tőlük szerettem volna valamit, bár Judit először egy Kiliannal próbált összeházasítani, az nekem nem annyira jött be, de vicces tapasztalás volt, milyen más illata van az én bőrömön. Viszont a második javaslat az úgy betalált, hogy csak na. Eleve a neve: Portrait of a lady – imádom a könyvet és filmet is. És persze rózsás az alapja, ami tényleg nagyon jellemző rám, de sokkal melegebb, érzékibb, érdekesebb, mint amiket eddig próbáltam. Szóval ez van most.

501782743_product_1

 

From → beauty

2 Comments
  1. Olyan van még valakinek, hogy a megvett parfüm egy hónap múlva már nem tetszik? Nálam állandóan ez megy. A legutolsóra (Jardin de Nil) már évekig vártam, évekig jártam szagolgatni kollegnöhöz meg a boltba, hogy megutálom-e azt is, de nem, kitartóan tetszett. Pár hete megvettem, már alig birom használni. (sötét helyen tartom)

    • de kipróbáltad vásárlás előtt a bőrödön? haza kell vele menni és órákig szagolgatni, csak utána megvenni:)

Leave a Reply

