Skip to content

Arckezelés körút összefoglalás és tanulság

September 15, 2014

Megjelent múlt héten az arckezelős cikk a Nők Lapja Cafén, itt lehet kérem elolvasni. Ott nyilván a terjedelem komoly gátakat szabott, meg a stílus is, és mivel érkezett néhány kérdés, ráadásul utána is olvastam a témának, hát beszélek még róla kicsinyt.

Szóval a kutatások szerint a bőr öregedésének számos oka van. Bőrtípustól és genetikai háttértől függően a legfontosabbak a nap, a mimika, a gravitáció, alvási pozíciók, a dohányzás. Sokan azt állítják, a legdurvább a nap, de ezzel szintén sokan vitatkoznak is. A megelőzésnél tehát ezekre a faktorokra lehet ügyelni. Én mániákusan napvédek már évtizedek óta, mivel 14 évesen kezdtem a magazin junkie-ságot, úgyhogy hamar beszivárgott hozzám a napsugárzás hirig. (Elég termetes az ezzel kapcsolatos munkásságom, évekig teszteltem ilyen termékeket a hvg-ben.) Meg amúgy is baromi fehér bőröm van, sose bírta a napot. Dohányozni is csak 25 évesen kezdtem el és csak időszakosan csinálom rendszeresen. Most épp eléggé mondjuk. Mimikám van és a gravitációt sem tudok kiküszöbölni.

Egy másik lehetséges megelőzési módszer, hogy mindenféléket kensz a fejedre a napvédőn kívül, amik rugalmassá, meg bársonyossá, meg mindenfélévé teszik a bőrödet, illetve megőrzik azt, ami van. Ugyanez pepitában a kozmetikusnál. Na, én ilyeneket nem nagyon csináltam sose. Csak alap hidratáló krém, oszt csá. Szemkörnyék ápolót is csak mostanában kezdtem el használni, mert a lányom üvöltözött velem, hogy nem lehetek ilyen hülye. Tényleg meglehetős állagromlást sikerült elérni az ezt megelőző két év stresszének köszönhetően, igaza volt. Mindenféléket próbáltam, egy rakás nagyon menőt, amiket tesztelésre kaptam, aztán főleg Alverdét. Végül elővettem a vállról indíthatósat és lenyúltam egy 60 év felettieknek ajánlott cuccost. Na, ez zseniális szerintem, nagyon tudom ajánlani.

me0dia_1-data

Szóval van lehetőség a kialakult ráncok kisimítására is, de csak bizonyos határok közt és csak akkor, ha FOLYAMATOSAN tolod a bevált terméket. Ha arckezelés, akkor azt, ha otthoni buzizás, akkor azt. Az orvosok szerint igazán drasztikus változást egyik kezelés sem hozhat tartósan, akármit is mondanak. Kivéve persze botox és feltöltés. Egyébként direkt rákerestem, és tessék, egy kb. 100 ezer forintos lifting kezelés-sorozat eredménye, én nem vagyok tőle elájulva.

145-3

 

A körút során tapasztalt változások is nyilván elmúlnak/tak a bőrömről, csak akkor maradnának meg, ha rendszeresen járnék ilyesmire, amit nem tervezek. Nem is annyira a pénz miatt, bár nincs nekem annyi, hogy futná rá, inkább mert nem érdekel annyira az egész. Ez egy tavalyi kép, nem is annyira éles, de azért látszik rajta a helyzet. Az állcsontnál a gravitáció, száj mellett mimika és dohányzás, szem alatt meg főleg genetika.

FotoFlexer_Photo

From → beauty

4 Comments
  1. én a krémekhez nem értek, de ami nekem be szokott jönni, az a sok jó minőségű fehérje (mármint szájon át, ugye a sejtek elég nagy részben fehérjéből épülnek fel, és nem mindegy, hogy milyen/mennyi alapanyagot kapnak), a sok víz, az élesztőtabletta, a Q10-koenzim tabletta, az Omega-3 és, ööö, napi egy kiskanál zselatinpor (joghurtban, de ez irreleváns). a zselatint meg a fehérjét egy élettanász-biológus mondta, szerintem látszik a különbség.

    a nagyon drága alverde/másmárka kapszulás izéknek van bármilyen hatása? ez mindig érdekelt, de annyira nem, hogy kipróbáljam.

    • én omega3-at egyébként is szedek, ha a bőrnek is jó, hát hurrá:) a víz kimaradt, pedig azt minden kozmetikus elmondja folyton, igen. a Q10-ben valamiért nem hiszek:) ne kérdezd, miért, nincs rá semmilyen értelmes cáfolatom, csak nem és kész:) élesztőt szedtem egy darabig, de nem láttam önmagában különbséget.

      kapszulásnál a szájon át szedhetőre gondolsz vagy a szérumokra, amiket kis kapszulákban árulnak? az alverdés ilyen szérumot próbáltam, nem láttam különösebb változást.

  2. Kam permalink

    Szerintem nagyon szepen rancosodsz.🙂

Leave a Reply

