Skip to content

Esős

September 11, 2014

Régen nekem is sok bajom volt az időjárással, és évtizedeknek kellett eltelnie, mire rájöttem, hogy az egész tényleg csak hozzáállás és megfelelő öltözködés kérdése. Ma reggel meg konkréten öröm töltötte el kicsi szívemet, amikor esőre ébredtem, mert a következő sport felszerelés teszt cikkem témája a vízhatlanság. Ami egyébként az idei őszi-téli szezon egyik legfontosabb trendje is.

Szóval kipattantam az ágyból és boldogan rángattam magamra egy térdig érő Adidas futónadrágot, egy Kalenji melltartót és egy Nike pólót. Ja, meg Columbia gyapjú zoknit, ami nekem nagyon-nagyon bevált, jobban, mint bármi más. Az esőtől a tesztelés első alanya, egy Helly Hansen dzseki védett, amire nagyon rá voltam már izgulva. Sajnos, nincs kapucnija, úgyhogy béna vászonkalapot vettem fel, mert nem bírom, ha az arcomra esik az eső. Cipőkből a téli Nike-t választottam, mert emlékeim szerint az elég jól bírja a vizet. A gyerek persze mogorva volt és csinálta a balhét, üvöltöztünk egymással, de aztán bement az iskola kapuján, én meg hazahoztam a kutyát és végre nekiindulhattam kicsit rendesebben.

Az iskola oda-vissza kb. 15 perc futva, ennyi idő alatt a kabát természetesen a legkevésbé sem ázott át, viszont kezdett benne melegem lenni. A sapkát nyilván cserélnem kellett. És levettem a pólót, meg a melltartót, helyette felvettem egy Nike topot, ami magában is hordható, hátha így nem sülök meg. Indulás előtt még rájöttem, hogy van a kabáton egy szellőző nyílás is, az egy darabig sokat számított. De aztán tíz perc után már nem bírtam tovább, le kellett vennem a dzsekit. Hozzáteszem, hogy ugye a derekamra kötve is ázott, összesen 50 percet töltött az esőben, a fekete részek még csak nem is nedvesek, a fehér egy picit, de persze áztatom én még ezt egy darabig, csak októberben jelenik meg a cikk, eső meg asszem, lesz elég.

unnamed (12)

Én nem értem, miért nem futnak az emberek esőben. Rajtam kívül összesen két darab kutyasétáltatóval találkoztam, futó egy sem. Ha otthonról indulsz és oda is érkezel, olyan mindegy, hogy csak izzadt a ruhád vagy vizes és sáros is. Szerintem persze. És ma kifejezetten jó idő volt, aránylag meleg, nem túl erős széllel és még nincs annyira felázva a liget, hogy minden csússzon. Ahogy levettem a kabátot, baromira élveztem is a mozgást, közben arra is rájöttem, hogy az sokkal kevésbé zavar, ha a testemre esnek a vízcseppek, mint ha a kabátra, mert az utóbbi zaját nehezen viselem hosszú távon. Egyszer abba is kellett hagynom egy hosszúra tervezett erdei futást, mert kb. kezdtem megőrülni az esőcseppek hangjától a leveleken. Nem könnyű az élet szenzoros problémákkal. Bár persze vannak ellentételezések.

IMG_20140911_085145

A top és a cipő is nagyon jó választás volt, köszi Nike. Egyrészt ugye mindkettő milyen jól néz már ki, ami egyáltalán nem mellékes körülmény. Másrészt az anyaguk tökéletesen működött az esőben. A top dry fit, ezért nem nehezült el a víztől, persze utána nehéz volt levenni, mert tapadt, mint a fene, de ez sima izzadtságtól is ilyen. A cipő meg persze beázott hamar, főleg mert ilyenkor is fűben futok, meg a tócsákat sincs az embernek kedve folyton kerülgetni, de így a gyapjú zoknival együtt még akkor sem volt rossz érzés, amikor már cuppogott. Valahogy elég jól kivezeti a vizet a cipőből a rendszer, nem áll meg benne. Ellentétben például az Asics Gellel, amit ugye szintén szeretek, de esőben kényelmetlen, úgy érzem, elnehezül a víztől, a Nike meg könnyű maradt.

IMG_20140911_083345

Már majdnem azt hittem, hogy a Runkeeper nem mentette el, hogy dögölne meg, és  hogy most már tényleg kell egy kártya az iphone-be, TARTHATATLAN a helyzet. De aztán belekúszott az adat a felhőből, 6:12-es ezreseket mentem, 5.64 kilométert összesen, kutya nélkül, de voltak piros lámpák, cipőt is kötöttem és vizet is ittam. Baromi jó volt.

IMG_20140911_085111

 

From → futás

3 Comments
  1. Hmm, aktuális kis poszt, bár itt csak holnaptól mondanak esöt. köszi! Az elsö mondattal NAGYON szeretnék egyetérteni. Hogy jutottál el idáig?😉

    • azt hiszem, a futás volt a kulcs momentum, de a téli bringázás is sokat segített. egyrészt rájöttem, hogy ha mozgok, nem fázom – félelmetes felismerés, ugye?:) és az utóbbi években összevásároltam egy rakás meleg holmit és/vagy vízálló holmit, amik elképesztő módon megkönnyítik az életet. ha nem fázol, minden más:)

  2. Igen, tudom én, hogy teljesen igazad van, a meleg futògöncök begyüjtését elkezdtem, de a hozzáállásomon kene valtoztatni: én mindig vhogy személyes sértésnek veszem, ha esik az esö vagy korán sötétedik. És már eddig is rengeteg ruha volt rajtam télen és mégis midnig fázom. Ha nem lenne csili és gyömbér én nem is élném túl a telet.

Leave a Reply

