Skip to content

Pasis

September 3, 2014

Még mindig aránylag elterjedt tévhit, hogy a feministák gyűlölik a férfiakat, rólam meg különösen sokan gondolják ezt. Nyilván azért, mert elég könnyen dühbe jövök és olyankor tényleg félelmetes vagyok. Pedig.

A mi családunkban nem volt férfi. Najó, tíz éves koromig ott volt a húgom apja, akit eléggé szerettem, bár tagadhatatlanul jelentéktelen figura volt, de jó ember. Egyébként nem volt rossz pasi sem, bár elég elhanyagolt – ja, az alkoholizmus nem olyan szexi. Rajta kívül még az unokabátyám szolgált valamennyi mintával, őt egy darabig menő csávónak gondoltam, de egy idő után kénytelen voltam ráébredni, hogy intellektuálisan nem ugyanabban a ligában focizunk.

Nagyon későn érő gyerek voltam lelkileg, sokáig képtelen voltam felfogni, miért pörögnek annyit a többiek a másik nemen. Szerettem fiúkkal lenni, mert egyértelműbbek voltak a szabályaik, de nem találtam őket igazán vonzónak. Kivéve a legokosabb srácot az osztályban, aki nem mellesleg tuti adhd-s is volt, érte évekig rajongtam. De mivel a szocializációja sokkal jobban sikerült, mint az enyém, hiába velem beszélgetett órákat, a népszerű lányokra nyomult, engem igazán észre sem vett. (A szemben lévő házban laktak, mennyire kínos visszagondolni rá, hogy folyton náluk lógtam, nyilván totál hülyének néztek.)

A dolog akkor változott meg, amikor elkezdtem táncolni és egyszeriben nálam jóval idősebb fiúkkal, sokszor már férfiakkal töltöttem az időmet. Meglepetésként ért, milyen érdekes is lehet valójában pasikkal együtt lenni. Szép lassan megtanultam, hogyan is működnek, ebben a körben már egész kiszámítható volt ez az ismerkedős izé. Az első kvázi romantikus élmények még valójában csak a tapasztalatszerzést szolgálták, hogy lássam, milyen is ez. Igyekeztem is aránylag veszélytelen partnereket találni hozzá.

Aztán persze csak beindultak az én hormonjaim is rendesen és természetesen egy kifejezetten ostoba, ám szép táncos fiúra gerjedtem. Semmilyen szempontból nem mondanám sikeresnek a kapcsolatot, de legalább láttam pasit meztelenül és rájöttem, hogy szépek. Kíváncsi lettem és nekiláttam bővíteni a tapasztalati kört, még mindig meglehetősen ártatlanul. Utólag csak csodálkozni tudok, milyen ügyesen választottam ki a megfelelő alanyokat, mert sose kerültem bajba és egy rakás nagyon kellemes emlékem van abból az időből.

Az évek során megtanultam, hogy nem csak szépek, de egy rakás más lenyűgöző képességgel is rendelkeznek. Nem tudom, mennyire számít tárgyiasítónak, de még mindig meg tudok rajta lepődni, milyen erősek. Emlékszem, amikor a fiam először fogott le úgy valami ökörködés közben, hogy mozdulni sem tudtam. Kicsit kényelmetlen érzés volt, hogy innentől esélyem sincs ellene, de közben meg csodáltam is érte.

Itt most folytatni kívántam volna a sort egy csomó egyéb tulajdonsággal és képességgel, amiket szeretek a férfiakban, de sajnos közbeszólt a feminizmus. Nem arról van szó, hogy nem ismerném el ezeknek a dolgoknak a valódi értékét. De ha rendesen végiggondolom, arra kell jutnom, hogy ezek olyasmik, amiket egy nőben ugyanúgy csodálok. Valójában tökéletesen gender független tiszteletről és rajongásról van szó, pusztán a patriarchális értékrend és szocializáció miatt vagyok hajlamos még én is úgy gondolni, hogy azért tetszik, mert olyan férfias.

De az biztos, hogy nagyon szeretem, hogy szőrösek. Persze ez nem valamiféle elvárás részemről, semmi bajom a csupasz pasikkal sem. De talán ez az egyetlen dolog a barlangos testek titkain kívül, ami közvetlen kapcsolatban van a biológiai nemmel.

Ha valaki még nem jött volna rá, a hormonok szétcseszték az agyamat, elnézést kérek.

BL_HORIZONTAL_LOGO_scarf_sm

From → feministás, pasi

8 Comments
  1. szakáll, ó igen!😀

  2. De jó kis poszt, nem lett túl hirtelen vége? (nem kéne folytatni?😉 )
    PS: ùj megvilágitásba helyezed nálam a szakállat.

    • de, jó lenne folytatni, de az már túl személyes lenne:)

      • Kár. Irhatsz virágnyelven is🙂 De persze értem.

        Akkor irj majd újra a futásról🙂

  3. g2-4f228820a5a14d657c5abe2d06a34fc4 permalink

    ó, igen:)

Leave a Reply

