Skip to content

Szerelmes

August 13, 2014

Mivel az életem pillanatnyilag erősen emlékeztet egy igen neurotikus és szenzoros problémákkal terhelt szerelmi történetre, de erről nem akarok beszélni, hát arra gondoltam, összeírom a kedvenc témába vágó filmjeimet. Nincs sorrend.

Jane Eyre

Nem tudom, mennyire szabad ezt is beírnom, de persze kit érdekel, én blogom, hiszen az all time toplistámon is biztos helye van. Bár ezt tartják minden idők egyik legromantikusabb történetének, én pont azért szeretem, mert Jane olyan gyakorlatias és racionális. A pasi meg ugye nyilvánvalóan bolond, még nem vizsgáltam meg, simán lehet, hogy autista, pont az esetem a sok hülyeségével.:)

The Age of Innocence

Hatalmas rajongója vagyok Edith Whartonnak és Scorsese feldolgozását tuti imádta volna a szerző is. Szex alig van benne, mégis az egyik legérzékibb film, amit valaha láttam. Ahogy Daniel Day Lewis megcsókolja Michelle Pfeiffer csuklóját a kesztyű felett, az többet ér egy rakás dugásnál. És ez is racionális, mert nem teszik tönkre magukat a szerelemért, bár megélik. (Winona Ryder egyik legjobb szerepe evör) Wharton egy másik könyvében, a House of Mirth-ben beadja a szerelmet a csaj (ah, Gillian Anderson milyen szép volt már), semmi jó nem sül ki belőle. Egyébként Wharton végül eléggé belehúzott, miután elmúlt 40 és bepótolta, amit korábban kihagyott. Ráadásul különösebb következmények nélkül, de persze addigra Európában élt.

Michelle Pfeiffer Age of Innocence

The English Patient

Próbáltam ezt a filmet nem szeretni sokáig, de aztán elolvastam a könyvet is és képtelen vagyok rá. Minden patetikussága és hatásvadászata ellenére imádom és mára bátran hagyom, hogy hatással legyen rám. Ahogy Ralph Fiennes küzd a hormonok ellen, valami csodálatos. És a gyertyákkal kirakott utakról mindig is Kip fog eszembe jutni. A zenéjét is nagyon szerettem és még azt kell hozzátennem, hogy tavaly rövid, ám annál hevesebb kapcsolatom volt egy igazi tűzszerésszel. Turbánja nem volt, csak istenteste és fegyvere.:)

The Way We Were

Már megint heppietlen vég, bocs.:) De hát ilyen ez, néha nem működik és olyankor el kell fogadni és annak örülni, ami jó volt. Barbra és Redford is tökéletesek voltak, mélyen át tudtam élni a csaj rajongását és ahogy rárepült a pasira. Meg azt is, ahogy nem volt képes befogni a száját, sajnos, az értékrend jóval többet számít hosszú távon, mint az érzelmek.

Notting Hill

Ez az a film, amit valószínűleg a legtöbbször láttam valaha. Annyira aranyos, persze teljesen hihetetlen, de mégis nagyon jókedvem lesz tőle mindig.

The Piano

Ez szerelmes film? Nekem végtelenül romantikus, egyszerűen lenyűgöz, ahogy Harvey Keitel elképesztő szívóssággal megnyeri magának Holly Huntert. Ahogy igazán látja azt a nőt, nem ragad le a külsőségeknél. És hát baromi erotikus is szerintem, ráadásul jó a vége, örültök?:)

the-piano-2

Romeo and Juliet

Mondhatni rányomta a bélyegét ez a film az életemre. Shakespeare sztorijában persze mindenki idegesítően hülye sajnos, ma már egyértelműen látom, de elég jól van hozzá összerakva, hogy mégis sodorjon magával. És a Zefirelli változat kamaszkorom legfontosabb mozija volt.

A Casablanca szerintem inkább vicces, bár persze szeretem azért, de nekem nem elég okos és érdekes. A Brokeback Mountaint elkezdtem nézni, de még nem tudom elviselni Ledgert pont abban a szerepben, nem megy. Franciát is próbáltam, de az Egy férfi és egy nőn kívül nem jut eszembe másik, ami igazán fontos lenne, segítsetek. Mi más maradt még ki?

From → feministás, film

26 Comments
  1. másik anna permalink

    a bársonyos bőr sztem gyönyörű (persze a jules és jim is csodás, csak az sokkal ismertebb; nagyon szeretem truffaut-t).

  2. másik anna permalink

    JA meg van vmi szuperszepseg kaurismäki szerelemabrazolasaiban is, engem mindig teljesen lehengerelnek. a kulvarosi fenyek is, vagy meginkabb a legutobbi kikotoi tortenet, vagy a regiek kozul a nalam allando toplistas vigyazz a kendodre, tatjana. szinte allando foszereploje kati outinen. waaa mekkora egy isten ez a kaurismäki!

    • másik anna permalink

      (csak persze ez nem a kerdezett francia vonal, meg eleve egesz mas jellegu nala a vilag, mint amiket te irtal font)

    • tőle semmit nem láttam, soha. hiány.

      • másik anna permalink

        majd adok, ha erdekel

  3. Flamingjune permalink

    Ilyenek voltunk: igennn!!

    Ez?
    http://www.imdb.com/title/tt0112579/?ref_=nm_flmg_act_8
    Nem tudom, mi a magyar cime, sokan szeretik a barátnöim közül is, de én nem igazán.

    Nem tudom, ilyesmire gondoltál-e, de nekem az ilyen szubtilisebbek is tetszenek:

    Lost in Translation http://www.imdb.com/title/tt0335266/?ref_=nv_sr_1

    vagy az ilyen egészen éteriek:

    Bin Jip http://www.imdb.com/title/tt0423866/?ref_=nm_flmg_wr_16

    A Brokeback Mountain sziv- és torokszoritító. És én még “hetero” filmben nem is emlékszem olyan csókra, mint abban, a viszontlátáskor🙂

    • ó, igen, a Bridges of Madison County is nagyon jó. fura, mert abban pont azt akartam, hogy menjen el a nő:) nekem a Lost in Translatation nem annyira jött be, nem mérföldkő, de cuki.

      bevallom, a Somersby-t is nagyon szerettem sokáig.

  4. luca permalink

    um … SOMEONE LIKE YOU srsly

  5. luca: like:)

  6. Sándor Bea permalink

    Édesnek. A Room With a View

  7. dangerous beauty? testvérem feleségét ( ostoba magyar cím, eredeti címe brothers)

  8. Igazából szerelem. Amikor ET összetörten áll a hálószobában… És hát Colin Firth. Ó, na és nyilván a Büszkeség és balítélet, 1995-ös változat. Sóhaj.🙂

    • ezt annak idején láttam és szerettem, de Angelina foxiján kívül kevés dologra emlékszem sajnos:)

      • “Talking about love is like dancing about architecture”. Nekem az a kedvencem, ahogyan leszokik az alkoholivásról örökre, korty közben: issza a Martinit, közben mondja neki a fiú, hogy szerinte ez fontos lenne, eldönti, és azt a kortyot már kifolyatja a szájából🙂

  9. mikka permalink

    Szeress Mexikóban? Mondjuk 20 éve láttam, nem tudom, most milyen lenne.

    • ááááá, tényleg! azt én utána megnéztem később és a könyvet is olvastam és jó volt. mondjuk nekem nem ez az ideálom a szerelemről persze, de szép mese volt.

  10. az idézet megvan, de azon kívül semmi:) újra kéne nézni

Leave a Reply

