Skip to content

Megint randis

July 18, 2014

Előrebocsátom, hogy természetesen csak a saját tapasztalataimról beszélek, adott férfiakról, nem általánosítok. De azért a jelenség létezik, nem kétség.

Szóval vannak azok a pasik, akik azt állítják, hogy az okos nőket szeretik. Az ilyen pasik általában maguk is értelmesek, sokszor kiemelkedően intelligensek és valóban fárasztják őket a buta emberek. Engem tehát azonnal vonzónak találnak, mert még ráadásul jól is nézek ki és látványosan tudok öltözni, érdemes velem megjelenni. Ezért elkezdenek nyomulni, amire én is kedvezően reagálok, mivel én is szívesebben töltöm az időmet értelmes lényekkel.

A gond ott kezdődik, amikor az illető rájön, hogy vagy nagyon kevés területen lehet nálam okosabb vagy nincs is ilyen. Régebben hajlamos voltam visszafogni magam az elején, hogy ne legyen túl hamar nyilvánvaló, eléggé szégyellem is magam, ahogy visszagondolok a mosolyogva bólogatásaimra, amikor közben tökéletesen egyértelmű volt, mennyivel többet tudok az adott témáról. Egyszer csak kísérletképpen még azt is kipróbáltam, meddig lehet elmenni a szempilla rebegtetéssel és párás hangon belekérdezéssel. Megdöbbentően sokáig, sajnos 5-6 perc után nem bírtam tovább röhögés nélkül, de így is elég megalázó volt annak a seggfejnek, aki képes volt a szakmai múltam ismeretében tényleg belekezdeni az open source megoldások magyarázatába.

Mindenesetre hasznosak voltak ezek a tapasztalatok, mert most már elég hamar bekapcsol a fejemben a csengő. Nyilván azért is jutunk el néhány alkalom után odáig, hogy a randipartnerem (verbálisan) agresszíven próbál lenyomni és az okos férfiak ősi módszeréhez, a gúnyolódáshoz nyúl, mert a legutóbbi, hetekig tartó ilyen jellegű kapcsolat után eldöntöttem, hogy én aztán soha többet nem vagyok hajlandó úgy csinálni, mintha hülyébb lennék valamihez, mint amennyire. (Más kérdés, hogy nagyon-nagyon jó szex esetén azért még hajlandó vagyok kicsit tartani a szám. Hozzáteszem, hogy az ilyen kekeckedő típusú pasikkal egyáltalán nem olyan jó a szex. Szóval nem is érdemes kussolnom.)

Mindannyiunk okulására azért elmesélem, hogy néz ez ki. Furcsa módon már sokadszorra történik meg, hogy a desszert szakirányú tudásom veri ki a biztosítékot. Nyilván tisztában vagyok vele, hogy sok emberhez képest nagyon is keveset tudok a témáról, technológiában például tökéletesen járatlan vagyok, mivel magam nem sütök, nem is nagyon érdekel, melyik sütemény pontosan hogy készül. A piacról, a szereplőkről, a problémákról, a trendekről, az alapanyagokról viszont aránylag sok információt begyűjtöttem már és nyilván van ezen alapuló erőteljes és megalapozott véleményem is.

Ennek ellenére, amikor azt mondom, hogy a Daubner szar és hogy a Zazzi nem a legjobb magyar cukrászda, akkor kibaszott nagy sértődés van. Miközben én persze senkinek nem fogom megtiltani, hogy az említett helyeken étkezzen, magam is hajlandó vagyok onnan származó termékeket elfogyasztani, de ennek semmi köze a szakmai értékeléshez. De ilyenkor engem ki kell kiáltani sznobnak és gúnyolódni kell azon, hogy te mindenről írtál már cikket? Nem, baszod, atomfizikáról és a magyar fociról még nem írtam, nem is vitázom róluk.

Értem én, hogy amikor valaki egy olyan nőre bukkan, aki egy rakás témában kurva tájékozott, ráadásul pontosan tudja, mi az a felhő, miért jó az open source és milyen feladatokat hoz magával egy folyamatkezelő rendszer bevezetése, akkor az lehet frusztráló. Bár én inkább izgalmasnak érezném fordított helyzetben. Persze én nem vagyok pasi hálistennek.

From → feministás, pasi

7 Comments
  1. Az se rossz,amikor mondjuk a fociról tud többet, vagy éppen eléggé sokat egy nő, és van róla véleménye, mer’ miért is ne lenne? (Nem tudom, minek kellene ahhoz történnie, hogy Mérei Andreát kommentátornak küldjék ki a foci VB-re a sok kis kreténke helyett, és ne a stúdióban kelljen szépen felöltözve okos férfiak alá kérdeznie, Egyébként még ebben a felállásban is előjön, mennyire felkészült.)

    • na neki tényleg alig van esélye, ehhez képest én a desszertjeimmel elbújhatok:)

  2. kéknyúl permalink

    És melyik cukrászda jó?

  3. kéknyúl permalink

    köszönöm!

  4. csalafinta permalink

    Engem már ahányan laikusok (kizárólag férfiak) kioktattak a szakmámból (20 éve csinálom, doktorim van belőle, de ez mindegy is lenne, de visszaigazoltan jó is vagyok benne), a mosógépszerelőtől a forgalmi vizsgán a vizsgáztató, rokon férfiak, aktuálisan a lakásban megforduló, vmely ismerős pasijai, de lényegében akárki. Nem kérdeztek, nem hallgattak meg, pedig nem vagyok egy csöndben pislogó típus sem. Én mindig azon gondolkodom, hogy ezek egy szívsebésznek is elmondanák, mit gondolnak erről? Vagy csak ha nő?

Leave a Reply

