Skip to content

Franciákok megint

June 19, 2014

Jól fejlett sznobériámnak köszönhetően meglehetősen kedvelem ugye az igényes szórakozást. És mivel a francia kultúra jóval kifinomultabb, mint bármely másik, hát rajongok a gall műalkotásokért.

Ha valaki még nálam is nagyobb autista, jelzem, vicceltem. Kurvára várom már például az új Denzel Washington bemegy a szobába és 19 másodperc alatt mindenkit megöl filmet. Kevés dolog tölti el nagyobb örömmel gyermeki lelkem, mint amikor a profi főhős szédületes hatékonysággal és változatossággal öli meg az összes gonoszt. De tényleg nézek francia filmeket, azt hiszem, főleg azért, mert érdekesek és a szereplők jobban hasonlítanak az emberekre.

A Valaki más életéről (La vie d’une autre) ugye már írtam, amikor a könyvet olvastam és akkor derült ki, hogy van belőle film is, Juliette Binoche-sal és Matthieu Kassowitz-cal, szóval nem volt kérdés, hogy megnézem. Sajnos a férj karaktere, akit Kassowitz játszik, jóval halványabb, mint a könyvben, néztem volna belőle többet is. Az egész sztorit leegyszerűsítették, de az alapötlet, hogy egy huszonéves csaj egyszer csak arra ébred, hogy már negyven, házas és gyereke van, de semmire sem emlékszik, ugyanaz maradt. A film leginkább arról szól, Juliette milyen nagyon szép, mennyire gyönyörű az arca és mekkora színésznő. Tekintettel rá, hogy imádom a nőt, nekem ez teljesen valid cél. Utána rögtön jól meg is néztem még két másik filmet Juliette-tel és jól tettem. Kassowitzról még el kell mondanom, hogy az egyetlen ember volt, akitől annyira zavarba jöttem, hogy nem tudtam megszólalni. Oké, Luc Bessonnál is rohadtul izgultam, nem kapcsoltam be a diktafont, de Kassowitznak remek kérdéseket tettem fel a sajtótájékoztatón. Viszont amikor utána odajött, nem bírtam ránézni, elvörösödtem és csak hallgattam. Aztán kért egy italt és elment. Később a Vincent Cassel interjúra már el se mertem menni, mert hátha elájulok.

la_vie_d_une_autre

A másik Juliette film jóval izgibb volt. A Nyitott szívvel (À coeur ouvert) sztorija szerint Juliette és a leírhatatlanul szexi férje szívsebészek, de a pasi túl sokat iszik, ezért eltiltják, a csaj meg egyszer csak teherbe esik, pedig nem is akart gyereket. Azért Binoche néha vicces volt a műtőben, de ugye nem ismerek sebészeket, talán lehetnek ilyenek is, a fene se tudja. Viszont azt tökéletesen mutatta be a film, hogyan működik egy abúzív kapcsolat egy gyönyörű, izgalmas, infantilis, önző és addikt pasival. Vaze, sistergett a monitor, olyan jól tolták a szexet, a bulizást és veszekedést is. A végén mondjuk nagyon felkúrtam magam, mert akár álmodták, akár valóság volt, hát ugyan kérem, ne etessük egymást ilyen hülyeségekkel. Aztán még láttam egyébként egy másikat is Juliette-tel, abban is csodás férje volt, Nikolaj Coster-Waldau, 1000 times good night a címe, majd lesz még róla szó.

kollarımda-kal-5

És volt egy szupercuki romantikus vígjáték is, gondoltam, hátha nem kúrják el. És tényleg. A Lány biciklin valójában nem is francia, de Párizsban játszódik. Négy nyelven beszélnek benne, angolul, olaszul, franciául és németül, a kedvencem Greta volt, a Germanwings stewardess. Még a termékelhelyezés sem volt vészes, a nyitójeleneten, ahol kiosztja a köcsög utast, eléggé röhögtem. Vicces módon most Osloba menet is rendesen beszóltak a csajok, nem volt semmi bájolgás, mindenki rakjon csomagot az ülés alá is, különben az összeset átpakoljuk a cargoba, aztán jól elkésünk basszátok meg. A filmnek természetesen semmi súlya, egyszerűen csak aranyos, pedig nálam jobban kevesen utálják a helyzetkomikumra épülő humort. Ráadásul a francia csajon kívül a többiek elég átlagos külsejű emberek voltak, semmi sixpack és hasonló hülyeségek. Tökéletes nyári feel good darab.

girl-on-a-bicycle-stills-08

 

From → film

Leave a Comment

Leave a Reply

