Skip to content

SRB

May 19, 2014

Heti jelentést kell csinálnom, naná, hogy megint posztot írok előbb, hogy valami jóval kezdjem a napot. Meg hát igen meg is indított ez az indexes riport Benedekről. Nekem legalábbis Benedek marad, akkor is, ha mindenki Robinak hívja Túrkevén.

Volt az életemben a Citibank után és az internet előtt egy utópisztikus hat év, amikor a gyerekeim óvodája melletti csodálatos műemlék épületben dolgoztam, a fizetésem euróban volt megállapítva (20 évvel ezelőtt) és pénzt osztottam környezetvédő szervezeteknek. Kis összegeket, úgynevezett edukációs program volt, hogy ezen keresztül tanuljanak meg a civilek nagy EUs pályázatokra felkészülni. Remek társaság volt, sok klassz embert ismertem meg ott és körbeutaztam az országot. Csak aztán jött az internet és elcsábított, meg kicsit meg is untam, jódolgomban ugye.

A mai napig élesen emlékszem a Nimfea első pályázatára. A szokásos kérincsélő, szerény stílushoz képest félelmetesen arrogáns volt a szövege, nem volt rendes költségvetése, de nyilvánvaló volt, hogy szakmailag tudják, mit akarnak és hatalmas a lelkesedés. Megszavaztunk nekik valami százezer forint körüli összeget azzal a feltétellel, hogy a következő támogatás az elszámolás minőségétől függ. Az arroganciát kifejezetten élveztük. Így ismerkedtünk meg Benedekkel, akit Túrkevén Sallai Robinak hívnak, de megbeszéltük, hogy ő is, én is jobban szeretjük a másik nevét.

SRB félelmetesen gyorsan tanult, szerintem nem telt el két év és már ő is benne volt a bíráló bizottságunkban, azonnal felfogta a költségvetés készítés értelmét és rutinszerűen használta, az elszámolásai is hibátlanok voltak. Aztán jött az ötlet, hogy kibérelik az önkormányzattól a városszéli lovardát és oktatóközpontot csinálnak belőle. Oktattak is persze, volt tanösvény meg minden, de ennél jóval fontosabb szerepe lett a város életében a helynek. Mivel az alföldi mezővárosok többségéhez hasonlóan még egy nyomorult főtér, fasor, semmi, de semmi nem volt a fiatalok számára, a lovarda lett az ifjúsági központ. Aki nem védte az állatokat és nem lovagolt, azok is ott lógtak, esténként a város többi részéhez képest hatalmas élet volt.

Az első látogatásnál szerelembe estem a hellyel, a lovakkal és az emberekkel. Nem volt ugyan víz a házban, nem emlékszem, hogy főztem, de éjszaka látni lehetett az összes csillagot és a folyó mellett legeltetett teheneket este ott fejték, ha vittünk üveget, nevetséges áron vettem friss tejet. Sok táborba, egyébbe utaztunk le, volt, hogy Mezőtúrról taxival mentem át a sötétben és télen is megálltam pár órára vagy egy éjszakára, ha a környéken jártam. Sosem voltam kiváló lovas, de elég jól ment, a gyerekeim is megtanultak, a fiam különösen jeleskedett. Fura módon Túrkevén sosem estem le, ehhez Spanyolországba kellett utaznom. Jelentem azonnal visszaszálltam.

Bár ugye egy időben sokat utaztam vidékre, az exem szülei is a környéken laknak, miattuk is jártunk sokat az Alföldre, azért az indexes interjú sok mondata nehezen felfogható számomra. “Túrkevéről nincs semmi különbség az MSZP és a Fidesz politikája között. Az égvilágon semmi.” Mondták ezt mások is és képtelen voltam elhinni vagy komolyan venni, de ha Benedek állítja, akkor biztosan úgy van. Az is sokkoló, amit az orvosokról és az iskolákról mond. De alapjában véve jó volt olvasni, fantasztikus látni, mennyire képes volt ez az ember megtartani az integritását és a lelkesedését.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nemrég összefutottam vele és a családjával egy plázában, de nem mentem oda hozzájuk. Benedek ideges volt, a gyerekek nyígtak, az egész család feszült volt. Nem volt kedvem ebben a hangulatban belekezdeni a mi lett a gyerekeimmel, nézd már, van egy harmadik, ráadásul autista és hasonló könnyű témákba. De nagyon-nagyon drukkolok neki.

és imádom Huszti István képeit, nagyon visszaadják a pasit és a hely hangulatát is

6113994_2230cc541d380c169a4c23ce1fe9e56e_wm

From → utazás

Leave a Comment

Leave a Reply

