Skip to content

Áldozatos

April 30, 2014

Az Amerikai Egyesült Államok elnöke nagyon profin megcsinált videóban kampányol a szexuális támadások megállítása érdekében. Vajon mikor fog az én országom olyan áldozatok mellé állni, akik egy kisebbséghez tartoznak? Látni fogom én még ezt vagy csak akkor, ha másik országba költözöm?

Kering most egy idézet, aminek nem találom a forrását, de sajnos teljesen hihető, Raffay Ernő nyilatkozta egy német lapnak (magyar fordítás) (és nagyon köszönöm, Bori!): “Úgy vélem, a holokauszt-túlélők egyszerűen túl érzékenyek.” Tudjátok, hol hallottam hasonlót? A narancsos Lolita cikk kibeszélésére összehívott feminista találkozón, ahol szegény Seres László teljesen hülyét csinált magából. De nem ő mondta.

Az ismert feminista egyetemi tanár(nő) közölte az egybegyűltekkel, nem szabad, hogy az áldozatok tematizálják a közbeszédet. Nem lehetünk tekintettel a nemi erőszakot, zaklatást, vérfertőzést, bántalmazást elszenvedett nők érzékenységére. Elképesztő, hogy valaki, aki elvileg a női egyenjogúságnak szentelte az életét, szükségét érezze még védett környezetben is, hogy elhatárolja magát az áldozatoktól.

Wirth Judit kérdezte meg tőle, hogy akkor kire legyen tekintettel a média, a társadalom? Az elkövetőkre? Vagy azokra, akik nem tettek semmit, hogy megakadályozzák, ami történt? Tényleg nem csak egyetlen helyes válasz létezik?

Engem valójában soha nem ért igazán komoly szexuális támadás. Munkahelyen is csak az ország egyik legliberálisabb hetilapjánál éreztem nagyon rosszul magam nőként. És persze a mindennapi szexizmus, amit, mivel érintkezem férfiakkal, mindenképpen tapasztalok. A legjobb barátaimmal is előfordul. Az, hogy a privilegizált helyzetem ellenére az áldozatokkal azonosulok, egy rakás embert ellenem fordított, nőket, férfiakat egyaránt. Függetlenül attól, hogy az illető áldozat vagy elnyomó. De persze rengetegen támogatnak is. Például Barack Obama és Daniel Craig. Igazán klassz társaság, kár, hogy ritkán találkozunk.

From → feministás

8 Comments
  1. én a FB-n találkoztam ezzel:

    Hodosán Róza
    10 hours ago near Budapest · Edited
    Fontos mondatok — 147. rész

    “Úgy vélem, a holokauszt-túlélők egyszerűen túl érzékenyek. Megértem az áldozatok fájdalmát, de nem lehet mindig így élni. Most új viszonyok vannak. Az áldozatok mindig megkapják, amit akarnak. Éljenek békében, de hagyják, hogy mi most felépítsük ezt az emlékművet.”

    — Raffay Ernő, egykori államtitkár, történész

    • igen, rajtad keresztül láttam meg, erről jutott eszembe a Joó Mária mondata és jött hozzá a kampány videó. de azért sajtósként én szeretem, ha egy ilyen idézetnél azt is lehet tudni, hol, mikor, kinek mondta az illető, nem szeretem az ilyen levegőben lógó dolgokat.

  2. igen, igazad van, teljesen

  3. Bori permalink

    Tegnapelőtt idézték itt:
    http://www.daserste.de/information/wissen-kultur/ttt/sendung/mdr/2014/sendung-vom-27042014-118.html

    itt pedig a magyar fordítás, tegnapról:
    http://www.galamuscsoport.hu/tartalom/cikk/377397_ard_diktatori_giccs_es_tortenelmi_hazugsag

    németül nem tudok, a fordítás szöveghűségéről így nem tudok semmit mondani, de imádok keresni:)

    • köszi Bori, de sajnos a fordításból sem derül ki, hogy Raffay ezt hol, kinek és mikor mondta, enélkül még mindig a levegőben lóg

  4. Bori permalink

    Megnéztem a videót a német cikk elején, ebből minden egyértelmű, 2.56-tól nyilatkozik magyarul a német ARD riporterének.

  5. Bori permalink

    ha jól látom, a Margit-hídnál:)

Leave a Reply

