Skip to content

Mindennapi szexizmus

April 16, 2014

Olvasok ezerrel és fogok is róla írni, de most fontosabb tartalom van. Nem tudom, a mindennapiszexizmus.wordpress.hu-t a feminfosok indították-e el, bárki is, jó, hogy van.

Már középiskolás voltam, tehát elmúltam 14, de még nem néptáncoltam, a Metró klubba jártam akrobatikus rock and rollra, a hetes busszal. Akkoriban minden második pasi műanyag diplomata táskával mászkált, először azt hittem, egy ilyennek a sarka ékelődött be a lábam közé a tömegben. Nem volt még sok tapasztalatom a tömegközlekedésben, vidéki lány voltam, egy darabig nem fogtam fel, mi történt.

Amikor végül rájöttem, hogy a mellettem álló férfi dugta a kezét a lábam közé, egyszerre döbbentem meg és kezdtem el undorodni. Soha nem mesélt még nekem senki ilyesmiről, nem értettem, hogy miért csinálja? Mi a célja? Rémisztő volt, hogy valaki ilyen egyszerűen átlépheti a határokat és felhasználhatja a testem.

A másfajta gondolkodásom miatt nem borultam ki annyira, de szembe kellett néznem a ténnyel: préda vagyok. Onnantól kezdve éveken keresztül erősen figyeltem, kik állnak körülöttem és a legkisebb jelre azonnal arrébb mentem. A barátnőimmel félszavakból értettük egymást, mindenkivel, kivétel nélkül mindenkivel rendszeresen történt hasonló. Sokakkal jóval durvább.

Szomorú, hogy eddig eszembe sem jutott, a tömegközlekedéses zaklatás ellen akár tenni is lehet valamit. Elfogadtam, hogy van. Egy feminfo cikk kellett hozzá, hogy rájöjjek, civilizált országokban a kormány és a közlekedési vállalat megvédi a nőket és a gyerekeket a zaklatástól. Sajnos nem hiszem, hogy ez nálunk megtörténhet az én életemben. De legalább beszélünk róla, már az is valami.

From → feministás

6 Comments
  1. Szia! Igen, mi indítottuk🙂

  2. Úristen, ha belegondolok, hogy a saját (egyébként emancipált) anyám is azt mondta, hogy sajnos ezt meg kell szokni… És hogy irigyeltem alondoni nőket, amikor a húgom barátnője azt mesélte, hogy ott nem szokás a lányok után fütyülni.
    Én meg azt hittem, velem van a baj!

    • ezért is jó ez a kezdeményezés, hogy végre valaki kimondja, nem kell elviselni

  3. Zsuzsi permalink

    én sem tudtam, hogy mi történik, ugyanez, ugyanígy zajlott, 14 éves voltam, életemben először bkv-val jártam iskolába. A bkv a taperolók mekkája. Aztán még párszor, ha nem figyeltem a zsúfoltságban, megtörtént. Mások szeme láttára, minden alkalommal.

Leave a Reply

