Skip to content

Sétáló halottak

April 7, 2014

A zombis filmek pusztán témájuk miatt sosem álltak hozzám közel, egyszerűen azért, mert a zombik annyira idegesítően hülyék. Ezért aztán magam is erősen meglepődtem, amikor belenézvén a Walking Deadbe meglehetős izgatottsággal daráltam le mind a négy szezont. A szereplők, meg az aránylag értelmes forgatókönyv a titok.

Bár a zombikat röhejesnek találtam mindig is, a poszt-apokaliptikus sztorikért általában rajongok. Többször is olvastam már a Malevilt (mondjuk a Vakságot viszont nem bírtam pár oldalnál tovább) és a Jerichot is nagyon élveztem annak idején. Némi akadályt jelent, hogy ragaszkodom egy kis realitáshoz, illetve logikához és nem lehet teljesen negatív a hangulata, így maradt ki például a The Road, hiába Viggo Mortensen.

Egy zombis sorozatról pont a realitás nehezen feltételezhető, de ha elfogadod az egyébként teljesen idióta kiindulási helyzetet, akkor végül is teljesen mindegy, mitől van veszélyben az emberiség megmaradt kis része. A lényeg, hogy vége a civilizációnak és meg kell próbálni túlélni.

A jóság ott kezdődött, hogy Andrew Lincoln. Ah, mennyire jól áll már neki a szakáll! (Tökéletesen trimmelve persze, a világvége közepén, zombikat gyilkolva. Nem baj, kicsire nem adunk.) Ha valaki nem ismerné fel, ő a táblán szerelmet valló cukipasi a Lova Actuallyből. Az elején csak örültem az ismerős arcnak, de aztán nagyon szépen belenőtt a karakterbe. Szeretem, hogy nem mindig szeretem, sokszor idegesít, de mégis végig van benne erő.

dead2111

Egyébként tulajdonképpen Michonne miatt kezdtem el nézni, az őt alakító színésznővel olvastam egy baromi érdekes interjút az indexen, de mivel rá elég sokat kellett várni, hát közben Ricken kívül (Andrew Lincoln) beleszerettem Carlba is. Meglehetősen lassan alakultak ki az érzelmeim, mivel Carl az elején csak a szokásos elkényeztetett kertvárosi kis pöcs, akinek azért a forgatókönyvírók (meg gondolom az eredeti képregény szerzője) megengedték, hogy felnőjön a feladathoz. Carlnak köszönhető az a sorozat egyik legérdekesebb morális kérdése is: amikor itt a világvége, megengedheted-e a gyereknek, hogy gyerek maradjon? Vagy mondjuk inkább úgy, hogy kényszerítheted-e, hogy gyerek maradjon? A futás nem elég, ölnöd kell – mondja később az egyik szereplő és csak egyet tudok érteni. A jó szülő képes felfogni a gyerek és a közösség érdekeit, a kamaszkor egyébként is a huszadik század találmánya, mondták talán szintén ebben a sorozatban vagy valahol egész máshol. Biztos vannak olyan emberek, nem is kevesen, akik a legélesebb helyzetben sem támasztanának egy tízévessel szemben több elvárást, mint a régi szép, tökéletes világban, de nekem nyilvánvalóan leginkább a gyerek  érdeke, hogy meg tudja magát védeni. És még egy remek színészt is találtak a szerephez, ilyenkor mindig eszembe jut a HP kutyaütő gárdája.

Carl.S3.1

Na de aztán jött Michonne és én boldog lettem. Hozzáteszem, hogy mire végre feltűnt, addigra Carol és Andrea is rendesen bekeményített, de a kardos csajt nehéz felülmúlni. Félelmetes hidegvérrel és hatékonysággal öl meg mindenkit, egyértelmű, hogy pszichopata, a funkcionális fajtából. Most így a negyedik szezonra sajnos rendesen felpuhult, aggódom is nagyon, hogy meg fog halni.

the-walking-dead-season-4-michonne

A gyereknevelés prioritásai mellett a gyerekvállalás is fontos téma volt és nem tudnám megmondani, mi a helyes válasz. Mert egyrészről értem én, hogy a faj fennmaradását a csecsemőkkel lehet biztosítani, viszont a terhesség, a szülés és még utána legalább 6-7 év iszonyú kockázati tényezőt jelent a nő és a csoport számára is. Arról nem beszélve, hogy leszarom én a faj fennmaradását ilyenkor és a szentimentális pelenkareklámok sem jutnának eszembe. Az viszont biztosan, hogy mennyire lelassít és védtelenné tesz egy gyerek akár benned, akár rajtad van.

Bár az elején feltételként szabtam meg, hogy legyen aránylag pozitív a hangulat, azért ez jelen esetben nem teljesen igaz. Egyrészt ugye hullanak a népek rendesen, olyanok is, akik főszereplőnek tűntek, de legalább én egyiküket sem kedveltem olyan nagyon, nem fájt értük a szívem. És a valódi túlélésre sincs különösebb esély, ráadásul a háborús viszonyok közepette természetesen aratnak a pszichopaták, akiket a legtöbben hatalmas örömmel követnek, mert instant megoldást és a felelősség átvállalását kínálják. Mármint az értelmesebb pszichopaták, mert persze van egy rakás (férfi), akik csak összeverődnek, mindenkit megölnek és kifosztanak, akikkel összeakadnak és a csoporton belül is folyamatosan vitáznak afféle Vili, a veréb stílusban. (Én vagyok a fővezér, nem, én vagyok. De, én. Dongó vagy!) Ez végtelenül szomorú és valószínűleg szükségszerű velejárója a helyzetnek. A történet pozitív vonulatát nekem az egyes szereplők személyiségfejlődése jelenti (már akinek van ilyen) és a felmerülő problémák megoldása. Ahogy például egy bántalmazott és végsőkig megfélemlített nőből a nagyon durva veszteségei után gondolkodó harcos lesz, aki leggyilkosabb döntéseket sem fél meghozni. És hogy szeretem Carol haját…

walking-dead-Carol-shooting-lizzie-e1395277640215

A Walking Dead nagy hátránya viszont, hogy a problémák megoldása általában rengeteg felesleges pofázással és rinyálással jár. Ezt nyilván sokan csodálatosan mélyértelműnek találják, engem untat, úgyhogy olyankor simán beletekerek. Maguk a zombik is szörnyen unalmasak és idegesítőek, már csak zombiságukból adódóan is. Azt is elég röhejesnek találom, hogy Rick csodálatosan nyírt szakálla mellett a nők haja is folyton fantasztikusan selymes és csillogó, arról nem is beszélve, hogy a hónaljukat borotválják és mind melltartót viselnek. A zombi apokalipszis kellős közepén, ja. Az átlag nézőknek valószínűleg nem tűnik fel, de a mostoha körülmények ellenére az egyes szereplőknek igenis van stílusa, amit egész jól tolnak a kosztümtervezők. A fiúknál nem viszik túlzásba, de a csajokat aránylag sokszor átöltöztetik és a ruháiknak szerepe van a jellemzésükben. Carol stílusa például vele együtt változott, Andrea szintén, Michonne ellenben majdnem ugyanolyan állandó, mint a pasik. A legviccesebb Beth, akinek valahogy mindig sikerül csipkés, fodros vackokba öltöznie, még ha nyakig úszik is a koszban és vérben.

Nem tudom, sikerült-e bárkinek is kedvet csinálni, ha igen, azt mondom, tekerjetek bátran bele, ez a dolog titka.

6 Comments
  1. A harmadikba kezdtem ma, kicsit mérges vagyok, mást vártam, de zombista vagyok, azért nézem.🙂
    Nekünk a WWZ az etalon zombi filmekben, ott azért sokkal jobbak a zombik, tudom persze ez csak egy sorozat, nem lehet/kell annyira ezzel foglalkozni.

    Spoiler:
    mikor a Kormányzóval fekszik össze Andrea, egy szőrszál sincs rajta, és tökéletesen hidratált a bőre…Na itt kezdtem el végleg röhögni.

    Ami még nagyon zavar, az Rick félrenézős fejtartása, simán meg tudnám ütni, ha velem beszélne így. Túl sokszor nem néz arra, akihez beszél, nekem fontos a szemkontaktus, főleg stresszes helyzetben.

    • látszik, hogy én nem vagyok zombista, a WW2-ből sem arra emlékszem:) mondjuk Andrea testit nem néztem, mert az a szex annyira kínos volt, hogy nem bírtam látni. a szemkontaktus hiányát meg megértem, elég jól, nekem is gondot okoz sokszor a másik szemébe nézni.

      • Krizzta permalink

        Jó, sokadszorra már Bradre is oda tudtam figyelni;)
        Ott viszont piszok gyorsak voltak a z-k, ami szintén zavart, mert a könyvben nem tesz említést róla, hogy gyorsak lettek volna… Na mindegy, nem megyek bele. Egynek elmegy, de annyira nem esem hasra TWD🙂

  2. Ja, ami még feltűnő, sehol egy kutya! Kellene egy nagyon okos kutya, aki marad, és csendben van, ha kell, de jelez is – akár testtartással-akár állja a zombit😀

    • igen, ez nekem is eszembe jutott:) később egyszer lesz egyébként egy kutya, talán a 4. szezonban, rövid ideig

      • Krizzta permalink

        Bocs, most jut eszembe, hogy Will Smith már lelőtte a kutyás poént a zombis filmjében 😉😊

Leave a Reply

