Skip to content

Hétvége Párizsban

February 18, 2014

Jó filmelőzetest készíteni valódi művészet. A franciák például nagyon ritkán képesek rá, bár róluk azt is el tudom képzelni, csak azért se. Az angolszászok általában jobbak a műfajban, de néha határozottan túlzásba viszik. Például amikor romkomra vágnak egy drámát, hogy a népek bemenjenek a moziba. Benne van az összes jelenet persze a filmben, csak nem úgy. De jelen esetben megbocsátom.

A Le Week-endet már hónapokkal ezelőtt kinéztem, mert végre egy film, amiben nem tizenévesek nyavalyognak, hogy milyen nehéz az élet és a szerelem. Soha nem fogom megérteni, miért vannak úgy oda az emberek a kamaszévekért, nekem is volt, a gyerekeimnek is, meg láttam néhány tinédzsert  még és nem tűnt úgy, mintha annyira jó lett volna nekik. Késő húszas és harmincas évek, ott kezd el igazán érdekessé válni a dolog, addig legtöbbször csak a rinya megy.

Na szóval, végre emberek, akiknek van személyiségük és életük, ráadásul Jim Broadbent aránylag jó pasiként, főszerepben, igazán kijárt már neki. A rendező meg Roger Mitchell, aki a kedvenc romkomomat rendezte, a Notting Hillt. Mondjuk az író meg Hanif Kureishi, ez volt a titkos figyelmeztetés (tőle az Intimitást láttam, ütött), de olyan cuki kis trailert vágtak, simán beszoptam. És beletették a lábát dobáló Jeff Goldblumot, amivel tényleg azonnal megvettek.

Még egy kicsit hezitáltam is, hogy jaj, biztos nyálas lesz, valami komolyabbat szeretnék. Megkaptam. Persze azért mégis csak Párizs és két valóban vonzó, szuper jól öltözött ember (Jim Broadbent 65 évesen is slim gatyában tolja!) vergődését nézhetjük igazán szép kivitelben, de a romkomtól igen nagy távolságra van ez bizony. Mindkettőjüket értettem és kedveltem, de közben meg szörnyen idegesítettek is, hogy miért nem viselkednek okosabban? Miért bántják egymást, amikor jól is érezhetnék magukat?

LE-WEEKEND-FOR-WEB

Oké, ez itt a Kureishi rész, nála az a gyanúm, hogy általában szerencsétlenek a népek (Az én kis mosodámat nem láttam), még ha különben könnyű is megszeretni őket. Csak ugye én mindig kényelmetlenül érzem magam, amikor ennyire intim közelségbe kerül mások magánélete és még csak nem is igyekeznek megoldást találni, csak szenvednek. Jobban megviselt a film, mint a parádés Osage County összes borzalma, mert annyira igazi és reménytelen volt. Történik benne persze egy csomó kedves, vicces, gyengéd és szexi dolog is, de ezek mindegyike csak ahhoz elég, hogy ebben a tempóban és minőségben menjenek tovább, én pedig megoldást akarok – tudom, telhetetlen vagyok.

549356.jpg-r_640_600-b_1_D6D6D6-f_jpg-q_x-xxyxx

Még a tökéletesen elbűvölő Jeff Goldblum is zavarba hoz, nagyon klassz, hogy elvállalta ezt a szerepet és kicsit felkarcolta a polírozott image-ét. Goldblum karaktere egyszerre végtelenül karizmatikus és szinte már undorítóan taszító, nagyon érdekes volt.

le-weekend-insert-500x333

Most hogy így elgondolkodtam, arra jöttem rá, hogy azért nem tetszett igazán a film, mert pont úgy viselkedtek benne a szereplők, mint a tizenévesek.:) De nyilván ezért is imádják az emberek a kamaszokról szóló sztorikat, mert azok büntetlenül lehetnek még olyan hülyék, mint az átlagember, ráadásul feszes a seggük is. Én többet várok egy hatvan éves filozófia professzortól és a biológiatanár feleségétől. Is.

Ennek a videónak semmi köze a filmhez, de Jeff Goldblum énekel benne és ez elég.

From → film

Leave a Comment

Leave a Reply

