Skip to content

A női test használata

February 13, 2014

Mindenféle vallomásokat kell tennem egy hír kapcsán, amit ma hárman is átküldtetek. Megtisztelve érzem magam egyébként, hogy ennyi embernek eszembe jut ez a blog, ha megfelelő tartalmat lát. Najó, az egyik Dávid volt, az nem annyira megtisztelő, mert úgyis folyton beszélünk.:)

Szóval ugye évekig szerkesztettem online és offline kiadványokat, amikbe nagyon kellettek képek. Használtunk is stockot, szóval van fogalmam a választékról. Meg a keresletről is persze. És az van sajnos, hogy amiket itt a Getty Lean In kezdeményezésében mutogatnak, azoknak egy jó része annyira nem alkalmas erre a célra. Az én tapasztalataim szerint persze. Mert túl erős a háttér, ami ugye elviszi a hangsúlyt, nem elég átlagosak a szereplők, például egy full tetovált karú lányt nem lehet akármilyen anyagba betenni.

Bármennyire is szeretnék független lenni a társadalmi elvárások és előítéletek egy jelentős részétől, szerkesztőként nem tehetem meg, mert olyankor a gazdámat és a hozzá tartozó olvasói ízlést szolgálom. Márpedig ez az ízlés Magyarországon elképesztően konzervatív nem csak az olvasók, de a médiában jelenlévő döntéshozók részéről is. Én sem vagyok egy responsive design fan mondjuk, de attól még alkalmaznám, ha a termék úgy kívánja. Elképzelem, ahogy megpróbálom elmagyarázni a régi főnökömnek vagy a mostani ügyfelemnek. Haha. Itthon vizuálisan végtelen a műveletlenség és az igénytelenség, de erről jóval hitelesebb véleményeket olvashattok grafikus meg kreatív blogokban.

De még ha szociálisan  hipertudatos, vizuálisan 21. századi olvasóid is vannak, a stock fotónak nem az a szerepe, hogy elvigye a szövegről a figyelmet. És bármennyire is tetszik egy tetovált karú lány (nem), akkor sem fogom betenni egy dolgozó anyákról szóló anyagba, mert olyan felhangokat adhat a cikknek, ami nem szándékom. Meg különben sincs kedvem a trollokkal harcolni.

enhanced-buzz-wide-11785-1392163388-11

Ettől függetlenül hihetetlenül jó, hogy behozták ezeket a képeket, már csak azért is, mert még a Facebookon is majdnem minden hirdetés jobban megy, ha nőt ábrázoló kép van hozzá. Annyira szégyellem magam sokszor, de az ügyfél miatt nem tehetem meg, hogy nem a megfelelő női arcokat használom. Persze legyen fiatal, lehetőleg elég dekoratív, külön hasznos, ha minél több szabad bőrfelületet tud felmutatni. Arra is kell gondolnom, hogy az adott országban vannak-e színesbőrűek, mert ugye például itthon vagy a lengyeleknél, nem csak hogy fura lenne fekete arcokat látni egy hirdetésben, de könnyen lehet, hogy kifejezetten rossz hatással lenne a hatékonyságra. Nem mindegy, hogy néz, nem lehet túl erotikus, mert egyből meg akarják dugni (konkrét példa), de ha túl öntudatosan néz, azzal meg feldühítheted a célcsoportot.

Egyszerre lenyűgöző, hogy a nőkre ennyivel jobban figyelnek az emberek és közben végtelenül megalázó, hogy csak akkor, ha bizonyos módon néznek ki és egyébként is csak a figyelem felkeltésére szolgáló eszközök vagyunk.

Bővebb galéria a Facebookon további szöveggel, illetve itt is van még egy rakás kép.

azért erősen remélem, hogy megszokják az ilyen képeket, imádom

enhanced-buzz-wide-20165-1392163451-11

From → feministás

2 Comments
  1. …húúú, de igazat szólsz a női test cikkben! A mai magyar médiának nem kell a valóság, ha az nem botrány vagy cukiság. “sajnos túlságosan valóságos”- kaptam meg az elutasítást a hétköznap hőseiről szóló anyagaimra a női magazinoktól, akiknek kizárólag idealizált látvány kell. “Esetleg, ha kisminkelnéd, ha csinibe öltöztetnéd, ha kezelésbe vennék a sztájlisztok”- hangzott a jótanács a szerkesztőktől. Nem voltam hajlandó. Így hát maradt a saját rovat,amit – hála a néhai idős, jófej főszerkesztőnek és a nézettségnek – 8 éve megtölthetek igazi fazonokkal, életművészekkel. amíg még engedik…: https://www.facebook.com/vizitkartya/photos/pb.10150093933750705.-2207520000.1392321617./10152392175365705/?type=3&theater
    Szuper a blogod, üdülés olvasni.
    Kitartás, Vaslédi!
    kinga

    • láttalak már Kinga, Facebookon és remélem, még sokáig tudod csinálni a rovatod:)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: