Skip to content

Az iskola szar

February 12, 2014

Azt hiszem, az már kiderült ebből a blogból, hogy szélsőséges érzelmekre vagyok képes. Tudok rajongani lelkesen és borzasztó dühös is szoktam lenni időnként, meg persze félek is erősen és sok embert szeretek nagyon. De bizonyos dolgokkal kapcsolatban hiába vannak az embernek érzelmei, az kurvára nem számít, csak a tények és rendkívül örülnék, ha ez a nézet kicsit terjedne végre. Elegem van a saját tapasztalatokkal érvelésből, hagyjátok már abba légyszi és szóljatok rám, ha én teszem.

Koncz Andi sokszor ír érdekeset indulatból, most is jó kis nézettséget csinált a porontynak valszeg. Igen, általánosít, igen, dühös, de ettől még minden szava igaz, megcáfolhatatlan. A magyar iskolarendszer teljes egészében szar. Borzalmasan szar. Pusztán az adatok, nem az érzelmek alapján.

Igen, vannak olyan gyerekek, akik nem szenvednek annyira, ez tény. Vannak, akik sokat olvasnak és/vagy örömmel mennek iskolába. Hány százalék lehet ez vajon, ismerve a magyar diákok teljesítményét hosszú távon? Gondolok itt például a felnőtt kori funkcionális analfabétizmus arányára, olyan 25 százalékra becsülik. Szerintetek mennyi GDP-t termel egy ilyen ember és mennyit fogyaszt?

Nekem is voltak klassz tanáraim, ezt hívják ártalomcsökkentésnek, de lássuk be, ez hosszú távon, a teljes népességet nézve nem hoz eredményt.

Én a saját gyerekeim miatt nem annyira aggódom, mert szar-szar, de megoldjuk, legfeljebb közben szenvedünk. De akiknek nincs ilyen szülőjük, örökre elveszhetnek a társadalom számára, nem lesz belőlük sok adót fizető, sikeres ember. Akinek meg ilyen szülője van, az leginkább nem ebben az országban lesz sok adót fizető, sikeres ember, ez a trend. Nem azért fontos, hogy a gyerek jól érezze magát az iskolában és szeressen tanulni, mert jajdeszegényke és hogy szeretjük. Hosszú távon csak akkor lesz belőle értékes valaki, ha jó neki, akkor tud teljesíteni.

Ez a mostani oktatási rendszer szemetet termel, ami jó kerül ki belőle, az véletlen vagy a rendszer ellenére lett olyan. És ehhez képest rohadtul nem számít sem az én gyerekem, sem a tiéd. Még ha különben csak ők számítanak is.

Ez pontosan ugyanaz a probléma, mint a cigányok integrációja. Nem kell szeretni a cigányokat, nyugodtan utáld őket, gondolj róluk bármit, bár ettől neked nem lesz jobb. De hosszú távon a problémák ignorálása és a támogatás hiánya iszonyú eredményeket fog hozni. Sokkal több pénzbe és veszteségbe fog kerülni, mint a korai integráció támogatása. Csak ugye a támogatás most kerül pénzbe és erőfeszítésbe, ahogy az oktatás is.

 

From → gyerek

5 Comments
  1. Lappa permalink

    ez így nekem jobb cikk, mint az eredeti.
    illetve az eredeti is jó cikk, csak úgy látom, senki (egyik oldal sem) veszi észre, hogy az egy direkt sarokból írt cikk. egy szándékos nagyítás. nem úgy van megírva, hogy direkt legyen. ettől jó, nem attól, hogy minden szava egyértelműen és úgy igaz, ahogy le van írva.

    de ebben, amit ide írtál, globálisan és össztársadalmilag, teljesen igazad van.
    mondjuk tőlem ugyan ne várd, hogy a saját blogomon ne a saját perspektívámról beszéljek, de igen, a vaslédin ez már nem oké, ahogy a porontyon sem. én viszont a saját gyerekeimről fogok mindig beszélni, hiába szólsz rám. :)))

    de amúgy igen és köszönöm.

    • a saját perspektívádat is szeretem és tisztelem, sokszor segít, ahogy töprengsz, csak ne érvelj vele a rendszerre vonatkoztatva:)

  2. Lappa permalink

    (amúgy amikor ezt írtam, még nem tudtam, hogy rosszul érveltem a rendszerre vonatkozóan, utána olvastalak el amott. szóval ezt a kommentet pusztán a cikkeddel váltottad ki belőlem, nem valamiféle eszkuzálásom volt ez, bár ezt már nyilván nehéz lesz elhitetnem veled. :))

    bennem amúgy a ma délutáni és esti blogos/facebookos/porontyos kommentek nem az oktatással kapcsolatosan indítottak el igazi gondolatokat, hanem inkább azt illetően, hogy valójában irigységgel vegyes csodálattal tudom nézni a dühötöket és hát ez belőlem egyértelműen hiányzik.

    írjál erről egyszer. hogy ez mennyire őrjítő számodra, az ilyen neurotipikusnak mondott lények sekélyessége.🙂 vagy oké, nem így fogalmazok, inkább úgy, hogy szűklátókörűsége. mert tényleg nem lesz így jobb a világ, ahogy én (és milliom társam) élek, ezt tudom.

    de én mégsem tudok együtt élni ezzel a rendszeren változtani akaró dühvel. nem sajátom. én mindent a saját szemüvegemen keresztül nézek és hülyeségeket beszélek időnként, ha nem figyelek (sokszor figyelek amúgy, többek között amiatt, mert olyan embereket olvasok, mint te, nagyon sokat változtam az elmúlt években azt illetően, hogy már tudok azért figyelni. nem jön belőlem szívből, de ha akarok, tudok rá figyelni.)

    nem tudom, hogy érted-e azt, amit mondani akarok. nekem nagyon tetszik az emberek világjobbító szándéka. de az belőlem teljesen hiányzik. és kíváncsi vagyok rá, hogy miként éreznek a világjobbító emberek, ha ezt a hiányt látják.

    • Lappadrága, nem foglak itt kielemezni, de azért a neurotipikustól, amennyiben az átlagost jelent, elég messze állsz:) Pont ez a neurodiverzitás lényege egyébként, hogy a dühös változtatókra és az átgondolt működtetőkre pont ugyanannyi szükség van, Én is sokszor irigyellek, rengetegszer meg is ihletsz, csak nem mindig mondom, pedig de.:)

  3. Lappa permalink

    na, akkor ha már így kellőn körbenyaltuk egymást, visszatérhetünk a dolgainkhoz. :DDDD

Leave a Reply

