Skip to content

Technikai anyagok, 3. – Helly Hansen

February 7, 2014

A Helly Hansennel némileg döcögősen indult kapcsolatunk, mivel jó ideig a síelők márkájának tekintettem. Aztán végre megismertem őket rendesen és az érzelmek elragadtak. Tényleg olyan jók.

Ahogy azt már az első részben is meséltem, már évekkel ezelőtt kipróbálhattam volna egy Helly Hansen aláöltözetet, de akkor még nem voltam képes kinézni a saját fejemből – meg is érdemeltem. A technikai anyagokkal való ismerkedés során HH feliratú holmit aránylag soká sikerült beszereznem, de a tavalyi telet már két Hellyben toltam végig. Az esetek többségében (itthonról indulva és ide is érkezve) a legnagyobb hidegben is egy rövid ujjú van rajtam, egy hosszú ujjú Helly aláöltözet és eddig a kisfiamtól kapott szuper norvég (Bergans) dzseki. Kb. tíz percig fázom, utána már tökéletes.

Tavaly egy pasival elmentünk kirándulni a Pilisbe és bár még csak ősz volt, de nagyon hűvös, ráadásul egyfolytában szitált az eső. Nagyon rossz kedvem volt, úgyhogy muszáj volt valami fizikai megpróbáltatásba fojtanom a dühömet, az időjárás csak hozzáadott. Persze ott is Hellyben toltam és nem csak hogy nem fáztam, de az eső sem zavart. Annak ellenére, hogy a pasi előre megmondta, nem lesz elég. Nem mondom én, hogy lepergett róla a víz, de valahogy mégsem ázott át. Melegen tartott és közben lélegzett is. És ez egy turiban vásárolt, használt darab volt, úgyhogy elég sokat vártam a tesztre érkező termékektől. Nem hiába.

Ismét három terméket próbáltam ki, egy alsó és egy felső aláöltözetet és egy midlayert, azaz egy dzsekit. Együtt és külön is remekül működtek, szinte hihetetlen, mennyire jók.

W HH®DRY REVOLUTION nadrág és felső

Egyben fogok róluk beszélni, mert összetartoznak és teljesen egyforma anyagból is készültek, meg a rendeltetésük is azonos. Megjelenését tekintve mindkettő rendkívül futurisztikus, egészen konkrétan úgy nézek ki bennünk, mint egy Hunger Games versenyző. Ez persze önmagában élvezetes, de szupererő nem jár vele, viszont ha így mennék ki az utcára ebben a városban, iszonyúan megbámulnának. Úgyhogy nem tettem. Alulra diszkréten felvettem egy fekete rövidnadrágot, felül meg mindig rajtam volt a midlayer (ha tehetném, sose venném le valszeg). Nyilván nem futóruhának készültek eredetileg, a nevében is ott van, hogy aláöltözet, de erre is tökéletesen alkalmas.

HEL200_400_4

Megdöbbentően vékony anyagból készültek, ez már egészen más, mint az én régebbi Hellyjeim. Egészen konkrétan olyan, mintha pókhálóból szőtték volna, nagyon puha és tapadós. Az általam viselt technikai anyagok közül talán ez a legjobb érzés a bőrön. A vékonysága miatt sérülékenynek látszik, a mosással eddig nem volt gond, de a mintákat a fonákján összekötő szálak azért már kezdenek elszakadni (ezt a következő kollekciónál javítják, azt mondja az informátorom). És sajnos, ahogy látszik, az anyag igen érzékeny a tépőzárakra és a cipzárakra, az első alkalommal sikerült a hasamon látható sérülést előidézni – fogalmam sincs, hogyan. A bőrömön nekem ez az eddigi legkellemesebb műszálas holmi evör-evör, tényleg aludni is tudnék benne. Ez azért is van, mert nem poliészterből készült, hanem polipropilénből, nem mintha úgy különben érteném, hogy ez mit jelent, de az nyilvánvaló, hogy nem ugyanaz az anyag.

hellyhan_womenshhdryrevolutionpant_nordicpurpl

Vékonysága ellenére pluszos időben alul tökéletesen elég volt magában is. Felül a dzsekivel kombinálva már sok volt, de szerencsére tényleg világraszóló a szellőzése, a cipzárak lehúzásával (van neki oldalt is, majdnem végig) meglepően gyorsan hűthető, jól szabályozható. A Mátrában túráztunk egy kicsit, ott felvettem még néhány réteget, mert a gyerekek sajnos lassúak, de sínadrág nélkül is remekül teljesített. Elvittem Norvégiába is, ahol szintén egész nap ebben voltam szinte, de ugye nem volt elég hideg. Egy alkalmat kivéve, amikor egy földbe süllyesztett betonhombárból átalakított falmászó szobában ültem és néztem a gyerekeim, ahogy másznak. Na, ott még ebben is fáztam, de ugye nem mozogtam, én tehettem róla.:)

Leginkább az döbbentett meg, hogy egyáltalán nem drágább, mint a Columbia, azt hittem, van köztük árkülönbség, de nem. A nadrág most épp 16 ezer, a felső 20 ezer, a dzseki 53 (jelenleg épp akciós, 32!) ezer forint.

W H2 FLOW JACKET, azaz a midlayer

Ha az aláöltözet pókháló, ez minimum selyem. Meglepően hasonlít egy csomó tulajdonságában az igazi hernyóselyemre, de jóval kevésbé érzékeny szerencsére – párszor sikerült becsípnem a külső réteget a cipzárba, de semmi baja nem lett.

Nagyon átgondoltan van felépítve, kívül és belül is. A megfelelő helyen vannak a cipzárak, jól nyithatóak, nagy a zsebek befogadóképessége, amit igen szeretek és remekül szellőzik. Svájci sajt kabátnak is nevezik, mindenféle díjakat begyűjtött ez az érdekes szigetelés, ami a pöttyössége miatt még nagyon cuki is ráadásként. A pöttyöknek persze nem a cukiság a funkciójuk, azok alkotják (ha jól értem) a belső csatornarendszert, amin a mozgástól áramlik a meleg levegő. Ha meg szellőztetni akarsz, a cipzárakon keresztül kimegy a meleg. Mentem úgy többször is mostanában, hogy 2-4-szer meg kellett állnom futás közben és olyankor áldottam csak igazán a HH tervezőit, mert tényleg nem izzadtam meg és utána nem fáztam, amikor újra kimentem a szabadba.

helly

Önmagában egy aláöltözettel futáshoz szerintem nulla fokig simán elég, ha az alatta levő is magasnyakú, sál sem kell. Hidegebb időben vagy túrázáshoz simán fel lehet venni egy kabát alá, annyira könnyű és vékony, hogy befér szinte bármelyik alá. Mindemellett még jól is néz ki, végtelenül trendi ezzel az érdekes, egyszínű külső réteggel, ahogy elnézem az idei kollekciókat.

helly_dzseki

From → design, divat, futás

Leave a Comment

Leave a Reply

