Skip to content

Technikai anyagok, 2. – Nike

February 6, 2014

Az első tapasztalataim a fejlettebb sporteszközökkel egyértelműen a Nike-nak köszönhetőek. Egyrészt mert ugye egyenesen a szívemhez szólnak, másrészt meg a designjukkal megvesznek kilóra. Ügyesek, na.

Az első igazán rendes futócipőm Nike volt ofkoz, igen szerettem. Jól ment és pont úgy nézett ki, ahogy akartam, ráadásul nem is volt nagyon drága. Aztán, ahogy a technikai anyagokkal nekikezdtem ismerkedni, leginkább Nike holmik kerültek a kezembe. Van egy futónadrágom és legalább 3-4 pólóm különböző ujjhosszúsággal, főleg a Dry Fit kategóriában. Némelyik annyira jól néz ki, hogy simán utcára is felvehető, alig várom például, hogy az egyik nyári ujjatlant hordhassam – de most koncentráljuk a télre.

Ismét három terméket teszteltem: egy kapucnis külső réteget, magyarul dzsekit, egy téli futónadrágot és egy cipőt. Kezdjük a cipővel, mert ezt használtam a legtöbbet, az elmúlt három hétben mindig ez volt a lábamon futás közben. 

Nike Free trainer 5.0 shield

Nem tudom, kell-e mondanom, hogy iszonyú jól néz ki? Nem én választottam, de tökéletes, mivel a fekete alapot pink és állatmintás motívumok egészítik ki. (Még a gyerek is rárepült, azt mondta, ha belenő, ő is hordani akarja.) Ráadásul barefoot, tehát a természetes futás irányába mutat. Persze nem teljesen olyan, mint az inov8 vagy más minimalista cipők, inkább az Asicsemhez hasonlít, ami szintén a hagyományos és a természetes technológia ötvözete.

Ezért aztán nem is cicóztam vele, nekiindultam rögtön, nem ismerkedtünk, csak belevágtam. Az első alkalomnál rögtön rá is jöttem, hogy talán a szokásosnál kisebbet kellett volna kérni. Tanulság: új fazont soha ne végy próba nélkül! Aztán ahogy jött a hideg és mivel baromi fázós a lábam, belehúztam a jó vastag zoknikat, ez a méret probléma teljesen megszűnt. Sőt, így a jó. Tehát elindultam, elsőre 40 percet mentem és bár éreztem kicsit a vádlimat és a talpamat, mivel rendesen lenyújtottam utána, nem volt semmiféle negatív hatása. Ebből én arra következtetek, hogy itt nincs szükség olyan előkészületekre, mint a teljesen minimalista cipőknél, de ugye én elég sokat használtam az Asicset is. A nyújtás utána, koncentrálva a talpakra és a vádlira, viszont igen ajánlott.

Gyorsabbnak érzem az átlag cipőnél, meglepően jó időket megyek, amióta hordom. (Csak hogy eloszlassam a kételyeket: az 5.50 ezres 6-7 kilométeren nekem már jó idő.) Nagyon szeretem, hogy magasra fűződik, remekül tartja a lábat és gyakorlatilag soha nem bomlik ki a fűzője. Mivel mostanában városban is futok, hát mentem vele aszfalton is, a Ligetben füvön és a Mátrában erdőben is. Aszfalton egy picit keményebb, de semmim nem fájt tőle, füvön csodás, erdőben nyilván jobban kell figyelni, nem olyan terminátor, mint a Salomonom, de stabil.

Szó szerint azt mondja, hogy víztaszító, well, ezt ne úgy értelmezzük, hogy nem megy bele a víz, mert ha sok van belőle, belemegy. Sima ráfröcskölést, havat tökéletesen kibír, de direkt beleugráltam egyszer hazafelé a tócsákba, és nyilván beázott. Viszont! Ha bele is megy a víz, valahogy kivezeti, nem cuppogsz benne. Főleg, ha a nedvességet jól elvezető zoknit is veszel hozzá, ezek a szintén technikai meleg cuccok, amikkel most próbáltam, nagyon jól működnek vele. Szóval beázás szempontjából igen komfortos, soha nem fázott benne a lábam.

69149_02_d

Nike Hyperthem futónadrág

Hát ez! Igen sikoltoztam a gyönyörűségtől, mikor kibontottam.:) Mennyire dögös már? De nem csak szép, hanem tényleg meleg is, belül picit szőröske, de nagyon vékonyan, mégis jól tartja a hőt. Mínusz 2-ben rávettem még egy nadrágot, mert féltem, hát muszáj voltam felhajtani a felső réteget visszafelé, annyira melegem volt. Utána már nem vettem fölé semmit mínuszban sem, egy picit fázott a fenekem, de nem volt vészes. És futás után még mászkáltam is a hidegben (hazahoztam a gyereket az iskolából), jól bírta. Hogy ennél hidegebb időben hogy viselkedik, azt nem tudom, hiába vittem el Norvégiába, ott sem volt az itteninél hidegebb. Kényelmes is természetesen, az utcán cseppet feltűnő, eléggé megnéznek benne, nem egy háttérbe olvadós design. S-es méretet kértem, mert egyébként 26-os és 36-os nadrágokat hordok, hát, éppen hogy jó rám, a helyetekben próbálnék vásárlás előtt.

Picture 9

Kapucnis dzseki

Ez is nagyon az ízlésem, egyszerű, de végtelenül praktikus szabás, puha, meleg anyag. És hosszú az ujja, rámegy a csuklómra, bele lehet bújtatni a hüvelykujjam – nagyon szeretem! Bár szinte teljesen pamut, mivel belül bolyhos, jól tartja a hőt, önmagában és kabát alá is remekül hordható. Városi használatra is tökéletes, annyira letisztult darab. A kapucnija lehetne egy picit szorosabb, mert így futás közben nem igazán szeret a fejen maradni és nincs benne madzag, hogy szorosabbra húzhassam.

nem emlékszem, miért pózoltam így, nagyon hideg volt:)

nike

From → design, divat, futás

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. Futócipő teszt – 2 év után | Vaslédi

Leave a Reply

