Skip to content

Technikai anyagok, 1. – Columbia

January 28, 2014

A futócipő tesztelő sorozat hatalmas sikere után (a legjobb SEO eredményeket hozza) úgy éreztem, újabb áldozatokat kell hoznom a köz érdekében és elvállaltam egy technikai anyagok a téli sportban témájú tesztet. Három márka csatlakozott: a Columbia, a Nike és a Helly Hansen. Jó buli volt, csak nem volt elég hideg.:)

Önveszélyes makacsságom a technikai anyagokkal kapcsolatos előítéleteimet sem segített eloszlatni, évekig tartott, mire egyáltalán kipróbáltam őket. Nagyon sokáig csak pamutban futottam, télen gyapjúval kombinálva, mert az én bőröm ugye nem bírja a műszálast. Ha belegondolok, hogy a Helly Hansen már tavalyelőtt felajánlott egy aláöltözetet kipróbálásra, amit mindentudó mosollyal elhárítottam… Szégyenletesen hülye tudok lenni, na.

Aztán nem tudom, mitől lettem nyitottabb, talán Zso miatt volt ez is. És a nyári futás, igen, az volt még a fő mozgatórugó, ahogy elkezdtem bizonyos hőfok fölött megőrülni a rajtam lévő rétegektől. Először persze turiban vettem néhány holmit és szinte mindet rögtön hevesen imádni kezdtem. Nyilván nem mindegy a márka, tényleg nem, mert műszál és műszál között is hatalmas különbségek léteznek.

Aztán, mivel nyáron bevált, télen is rászoktam és kiderült, hogy nem is fázok én tulajdonképpen – már ha megfelelő ruhákat veszek fel. A legújabb modellek pedig még több meglepetést szereztek, mint amiket eddig próbáltam.

Columbia – Omni-Heat

Három termék vett részt a tesztben, a futás mellett a bringázásra, túrázásra és síelésre is gondolva kicsit: egy Omni-Heat aláöltözet és szintén Omni-Heat sapka és egy vízlepergető, szélfogó kesztyű.

Legtöbbet az aláöltözetet használtam, mivel a sapkához még hetekig nem volt elég hideg.:) Annyira meleg volt, hogy többször is dzseki nélkül, csak a pólóban indultam neki és a legkevésbé sem fáztam. A vastagsága alapján közepeset (midweight) kértem, úgy gondoltam, ezt tudom a legjobban kihasználni, tavasszal-ősszel magában is elég, télen meg legfeljebb ráveszek még egy réteget a szélzáró alá. Nos, most, hogy megjött a hideg (-2 fok), ráparáztam és a dzseki alá ráhúztam még egy réteget – felesleges volt. Húsz perc után úgy éreztem, meghalok, olyan melegem volt, hazafelé már csak a Columbia felső volt rajtam a szintén technikai dzseki alatt.

Félelmetes az Omni-Heatet jelentő, az anyag belső oldalán elszórt alufólia-szerű kis hőtükrök hatása, de a melegítéssel egy időben a szellőzés is remekül működik. Nyilván egy külső réteg ezt akadályozhatja, ezért én például csak teljesen szétnyitható dzsekit vagyok hajlandó felvenni, mert kiakadok, ha túlmelegszem. Picit aggódtam a magas nyaka miatt, de a cipzárral nagyon jól lehet szabályozni a hőleadást a számomra legkényesebb területen. Fél kézzel könnyedén megy le-fel és azonnali a hatása. A magasított szabás pedig külön jó, mert sálat sem kell vennem hozzá. Azt meg külön imádom, hogy hosszított az ujja, rámegy a csuklómra és a kezem felső részére, a hüvelykujjamat kibújtatva, nagyon praktikus.

Az ára persze nem kevés, 18990 (höhö, most jóval olcsóbb), de szerintem legalább egy ilyenbe érdemes befektetni (én persze nem fizettem érte, csak hogy egyértelmű legyen), mert sokat számít téli sportoknál. Állítólag 70 mosást bír el, de az eladó szerint növelhető az élettartama, ha kézzel öblítjük ki. Minden lustaságom ellenére kipróbáltam, de nem éreztem elég tisztának valahogy, nyilván pszichés, úgyhogy maradok az öblítő nélküli 30 foknál gépben. A jó hír, hogy antibakteriális hatása is van, így (nekem) egyetlen használattól nem lesz büdös. Egészen tudományos kísérleteimben három használatig jutottam, utána vált áthatóvá a szag.:)

F13_AL6655_010_f

A sapkával kicsit később kezdtünk el ismerkedni, de az már első látásra nyilvánvaló volt, hogy szeretni fogjuk egymást. Tetszik a fazonja és nagyon érzékeny a homloküregem és a fülem, muszáj rendes beburkolnom a fejem bringázáshoz. Belül ebben is Omni-Heat bélés van a fejtetőn, annyira jól melegít, hogy fűtött helyiségbe lépve azonnal le kell kapnom. Biciklizés és síelés közben, erősebb menetszélnél fázósabbak kénytelenek lehetnek megkötni az álluk alatt ovis módra, de így megy ez. A technikai részével nagyon elégedett vagyok, ennek a modellnek a külső része a sérülékeny a minta és az anyag miatt is, vigyázni kell rá, mert könnyebben kihúzódhatnak belőle szálak. Jól mosható, aránylag lassan szárad a többszörös réteg miatt. Kicsit ez is olcsóbb most, eredetileg 10 ezer forint.

F13_CU9954_022_f

Bár a kesztyű is technikai anyagból készült, viszont annyira elegánsra sikeredett, hogy én bizony bármikor bárhová simán felveszem, nagyon dögös darab. Kevésbé meleg, télen inkább futáshoz jó, ősszel és tavasszal bringázáshoz is tökéletes. Egyetlen baja, hogy szintén 10 ezer forint és állandóan rajtam van a para, hogy elhagyom, ahogy azt a kesztyűkkel szoktam.

F13_SL9483_010_f

Egy rövid randevú erejéig a Dockyardhoz nemrég átkerült O’Neil márka egyik kabátját is kipróbáltam, elképesztően praktikusak tudnak lenni ezek a síkabátok. Csuklóra simuló hosszított kézelő, egy rakás cipzáras zseb is mindenféle praktikus segítségek sielőknek – ráadásul még igen vidám a színe is. Nagyon profi, na.

IMG_1453

From → divat, futás

Leave a Comment

Leave a Reply

