Skip to content

Francia ruhák

January 24, 2014

Olyan régen írtam már itt ruhákról, pedig még mindig fontos részei az életemnek. Egyre kevesebb holmi van a szekrényemben a boltnak köszönhetően, mivel ott végre kiélhetem végtelen vágyaimat. De beszélni még mindig tudok róluk hosszan.

Legutóbb egy randin (asszem, legalábbis az volt) bonyolódtam bele a francia divat sajátosságaiba. Egészen le tud nyűgözni, hogy egy jól működő, tudatos vásárlókkal rendelkező és valószínűleg ilyen-olyan eszközökkel védett piacon micsoda változatosság tud kialakulni. Vannak persze elbűvölő jellegzetességei az olasz, a brit és a skandináv piacoknak is, de ez a sokszínűség szerintem csak a franciákra jellemző.

Természetesen a népek egy jelentős része franchonban is a H&M-ből öltözik, főleg a tinilányok. De ahogy mászkálsz a nagyobb várásokban (töredelmesen bevallom, hogy csak Párizs és Lyon vonatkozásában vannak személyes tapasztalataim, plusz a filmek), hamar nyilvánvalóvá válik, hogy az emberek számára fontos, hogy néznek ki, valóban önkifejeznek az öltözködésükkel. Nem állítom, hogy az összes stílus bejött, amit ott láttam, de nem is az a cél, hogy én jól érezzem magam.

Akadtak számomra egészen taszító, hosszú, fodros szoknyákra aplikált izékben járó nők, a Fleetwood Mac legszebb éveit megidézve. A Belleville-ben nyilván láttunk egy rakás egzotikus holmit, hozzá járó boltokkal. Emlékszem, amikor az első gyönyörű, kétméteres pasi szembejött full törzsi viseletben, teljesen lesokkoltam. Aztán hamar hozzászoktam, amúgy is az az egyik kedvenc környékem. A Sacre Coeur aljában meg valami hihetetlen kreol proli divat burjánzik, életemben nem láttam még olyan ocsmány esküvői ruhákat, mint ott. Az otthonka választék világraszóló volt.

És akkor pár utcával odébb meg a világ legdrágább márkái tolják az arcodba a luxust. Azért én a közepes márkákat jobban kedvelem. Oké, én is lemerevedtem az új Prada bolt előtt, de nem mentem be, annyira nem izgatott. Viszont mindig megnézem a Beaubourg mellett azt a kis boltot, ahol vintage Burberryt és Birkenstockot árulnak, egyszer már megmentette az életem, mikor nem vittem elég jó cipőt magammal.

prada-paris

A francia márkáknak nem csak a termékeik mások kicsit, mint a nemzetközi divat, de a kommunikációjuk is. Ott van például a világ egyik legmenőbb babaruha márkája, amit kiterjesztettek már felnőttekre is, a Petit Bateau. Az a pamut! A legkisebbemnek volt néhány PB trikója csecsemőkorában, imádtuk. De persze ha látom, nagyban is elhozom a turiból mindig.

petit_bateau_andrew_francoise

Aztán másik nagy kedvencünk a Comptoir des Cotonniers, amit évek óta anya-lánya fotókkal hirdetnek. Persze általában azért körön belüli, kvázi amatőrök (médiamunkások és gyermekeik), de mégse modellek. És persze nagyon jó anyagokat használnak, kényelmesek, de elegánsak a ruháik. Nem láttam még tőlük soha semmit, ami nem tetszett. Persze elfogult vagyok.:) De a tegnapi Comptoir topra érkezett visszajelzésekből úgy látom, sikerült a bolttal beletrafálnom a célcsoport kellős közepébe.

comptoir-des-cotonniers-20081

A Sandrot is igen szeretjük, rendelkezünk is néhány darabbal, de az a boltba nem került eddig, mert mindig a mi méretünk volt. Nagyon egyszerű, jó minőségű holmikat készítenek, aránylag tartós használatra, a trendeket éppen csak követve. A kampányaikon sokszor párok, családok szerepelnek, akik talán modellek, de mégis emberinek látszanak. Azt hiszem, ebben a pillanatban jöttem rá, hogy attól olyan szerethetőek ezek a márkák, hogy nem eltávolítani akarják tőled a divatot és a termékeiket, hanem pont hogy a lehető legközelebb hozzák. Idealizált, de nem elidegenítő eszközökkel.

143201

 

És mivel már így is túl hosszú voltam, zárjuk a The Kooples-zel, ami őszintén szólva baromira Sandro-szerű (de javítsatok ki, ha nem értetek egyet) és mindig párokkal hirdeti magát. Mindenféle korú, származású, külsejű és szexuális orientációjú párokkal. Sokszor szeretnék francia lenni.

Kooples-03

 

From → design, divat

4 Comments
  1. Egy Sandro ruhám nekem is van. Kifogytam belőle ugyan, de még így is hordható. Én éppen a skandináv brandeknél (Newhouse, Ilse Jacobsen, Gudrun Sjödén) figyeltem meg, hogy nem akarnak a divattól elidegeníteni, hanem olyan hangulatban fényképeznek például, amellyel bármikor azonosulhatsz.

    • hátha lesz még másik is:) és igen, írok majd a skandináv márkákról is, azokat is nagyon szeretem, bár ott a kampányokat kevésbé ismerem. ha mutatsz linkeket, mert ismerem, hálásan megköszönöm.

  2. Caralabé permalink

    Kiegészitö info : A Comptoire des Cotoniers szülök gyerekei inditottak a the Kooples markat. Mind a két marka amatör parokkal hirdetik magat: anya – lanya az elso esetben (mert nincsen férfi vonaluk csak nöi) és szerlemes parok a masodik esetben (nekik van férfi és nöi vonaluk). Igy a sajat vevökörüket vonjak be a reklamjukba! Ugyes huzas!

Leave a Reply

