Skip to content

Év végi könyvek és filmek

January 7, 2014

Igen jó kis szünidő volt ez, végre rengeteg időm és energiám volt olvasni és filmet nézni. És ugye sorozatok sem voltak, semmi nem terelte el a figyelmem.:) Mivel az volt a visszajelzés, hogy könyvekről minél többet, hát mondom.

Könyvek:

A kutya különös esete az éjszakában – ezt már nagyon-nagyon rég akartam, folyton mondta mindenki és most végre eszembe jutott és ugye kindlim is van:) Nálam hozzáértőbb autisták szerint nem olyan jó a spektrum szempontjából, ezt nem tudom megítélni. Meg hát tényleg, ahány autista, szinte annyiféle. Nekem a bezártság, a megváltoztathatatlanság érzése elég durván átjött és persze a szülők drámája még inkább. Összességében hasznos, de nagyon szomorú könyv, végtelen hálát érzek, amiért nálunk nem ennyire súlyos a helyzet.

Az időutazó felesége – tudom, tudom, nemrég írtam róla, amikor újraolvastam. Hát most megint, felét magyarul, felét angolul és most tényleg feltűnt, mennyi fordítási hiba van benne. Nem értem én ezt, mert magamból indulok ki. Én nagyon bénán fordítok, hiába értem, érzem az árnyalatokat, nem tudom visszaadni magyarul. A fordítók meg azért elég jól (nálam sokkal jobban), erre félrefordítja a bong szót. Ember, hát még a sztaki szótárban is ott van, hogy vízipipa. Ettől függetlenül  még mindig szeretem magyarul is. A filmbe is belenéztem, az sokkal rosszabb, mint emlékeztem.

A rabbi kedden és csütörtökön – annak idején nagy rajongója voltam ennek a sorozatnak és ez a két rész valahogy kimaradt, úgyhogy lelkesen vágtam bele, tudtam, nem érhet csalódás. És tényleg. Az egyik legjobb ismeretterjesztő könyv a zsidóságról, amit valaha írtak, bár a magyar lábjegyzetekkel nem vagyok tökéletesen elégedett. Barmicvója helyett bat micvója (köszi Eszter) pl ma már lányoknak is van, hé! A bűnügyek megint csak nem lényegesek, csak az emberek közötti kapcsolatok, beszélgetések és a felvetett társadalmi kérdések. Itt olvastam az egyik legszórakoztatóbb antiszemita érvelést is (persze egy zsidó írótól:)), miszerint az a baj a zsidókkal, hogy sokkal jobbak a többieknél, okosabbak, sikeresebbek és kedvesebbek – ez pedig idegesítő. Ja és azt is mondta a vicces szereplő, hogy még a vallásuk is sokkal jobb a katolikusnál, mert nem a bűntudatra épít. Felháborító!:)

A gyertyák csonkig égnek – ezt is rég akartam, Márai a leírások alapján kifejezetten szimpatikus ember, de ezt nem tudtam végigolvasni. Érdekes, hogy pont itt mondta valakit, talán Panni, hogy milyen szépen ír. Engem borzasztóan idegesít, mesterkéltnek érzem. Azért a naplókat még megpróbálom majd.

Simenon, Maigret, 3 db – nem tudom megunni. A New Yorkban játszódó  mondjuk borzasztó nyomasztó, de a Madame Maigret barátnője viszont bájos, az egyik kedvencem. Egyébként is, ha a madame is benne van, mindig jobb.

bmc228a

a pipa!:)

Dahl – Henry Sugar csodálatos története – aranyos, de nem a szokásos Dahl színvonal. Szórakoztatásnak jó.

Murakami – Miről beszélek, amikor a futásról beszélek – ezt épp most olvasom, well… Murakami stílusa eléggé idegesít, de ezt már tudtam, mert a nagyobbik lányom rajongó volt és beleolvastam, nem tudom elviselni. De amit a futásról ír, az meg érdekel, úgyhogy a téma miatt mégis csak kedvelem. Köszi nbk!

murakami_run3

a pasiknak milyen jó már, hogy futhatnak félmeztelenül

Hőhullám Berlinben – ezt már elég sokszor olvastam és mindig is tudtam, hogy nem jó könyv, de akkor is. Egyik este dühös voltam valakire (egy pasira ofkoz) és akkor kellett kielégülésnek. Eszementül ostoba sztori, valószerűtlen szereplőkkel, dagályosan megírva – nagy kedvet csináltam hozzá, ugye?:) Ennek ellenére magával ragad mindig, a többi könyve is, annyira komolyan szenvedélyes. És a nácik miatt még történelmileg is van jelentősége.

Sör és perec – hogy én mennyire szeretem Maugham-ot! Tizenéves korom óta olvasom és még mindig élvezem. Most már sokkal jobban kihallom belőle a keserűséget, sokszor szeretném a keblemre vonni a fejét, na gyere, hidd el, okos vagy, jó vagy, szeretünk. Ebben különösen sokat moralizál és elmélkedik, de legalább szórakoztatóan. A befejező poén kicsit olcsó szerintem, de az előtte lévő jóság miatt simán megbocsájtom. És rájöttem, hogy a Sznob Julian Fellowes-tól azért is tetszett annyira és volt ismerős, mert bazira Maugham stílusa van a fickónak. Ha Maugham tévésorozatot írhatott volna, istenem…

w-somerset-maugham

itt még persze harmatos a kis Somerset

Filmek:

SATC2 – kezdjük a legkínosabbal, legyünk rajta túl. Moziban nagy pazarlás lett volna, így egynek jó volt és volt benne két jó jelenet is. Az elején a gay wedding és a karaoke, ez  konkrétan két videó klip, a többi értékelhetetlen. Még a ruhák sem voltak olyan jók, mint máskor. És bár igyekeztek Samanthát cikizni, ő volt a legjobb arc.

A legszebb dolog/Un evenement heureux – ezt nagyon szerettük. Egyrészt ugye a főszereplő, Louise gyönyörű és sokkal tehetségesebb, mint azt a múmiás Besson film alapján gondolni lehetett. Másrészt meg őszinte a sztori. Imádtam a hippi anyukát, most láttam egy másik filmben is, lesz róla szó. Gyerekvállalás előtt állóknak kötelező darab!

un-heureux-evenement-2-g

az a gyerek mennyire cuki?

Drinking Buddies – ezt Anna mondta és tényleg elég jó volt. Viszont megőrültem a szélsőségesen realista dialógusoktól, soha nem fejezték be a mondatokat és tele volt uhm-mel és like-kal. Ráadásul magas volt a háttérzaj, amitől én nem tudok a szövegre figyelni rendesen. De a sztori az nagyon rendben volt, a színészek is, a befejezés meg különösen.

Your Sister’s Sister – ó, ezt imádtuk. Ez is független, de azért fésültebb, szerkesztettebb. Imádtam a szereplőket, fura módon nem is annyira Emily Bluntot, inkább Rosemarie DeWittet (őt már az egyetlen látott Mad Men részben is nagyon). A rendezőre is oda kell figyelni, csaj és jól tolja. A vége itt is különösen tetszett.

your-sisters-sister

igen, az ott a bába a Mindy Projectből:)

Peace Love & Misunderstanding – ezt is régóta akartam, Catherine Keener, Jane Fonda és Elisabeth Olsen, micsoda trió már. Sajnos a forgatókönyv elég gyenge volt, kommersz, de azért szívesen elnézegettük őket, láthatóan jól elvoltak, különösebb megerőltetés nélkül.

Downton Abbey Christmas Special – egy kicsit csalódott voltam, túl sok mindent zsúfoltak bele, nem szeretem, amikor ennyire hirtelen rám zúdítanak dolgokat. Azért sorozat, hogy legyen időnk.

Les Mis – ezt a lányom akarta, én már láttam ugye, közben mászkáltam is. És persze monitoron messze nem volt olyan erős, mint moziban, de komoly film ez, nem kétség.

A sündisznó/Le hérisson – ezt nagyon-nagyon kell, nézze meg mindenki lécci! A másik francia filmből a hippi anyuka a főszereplő és annyira, de annyira bájos és feel good, a szó legjobb értelmében. Nagyon szeretném a könyvet is elolvasni, de a kindli nem akarja.

le-herisson

Man on Fire – ezt is láttam már, de amikor dühös vagyok, jól jön. Imádom, ahogy Denzel igazságot szolgáltat, teljesen igazoltnak érzem az összes erőszakot benne. És ugye Dakota már akkor is zseni volt. Nagyon profi darab.

From → film, könyv

21 Comments
  1. Hú, de irigyellek! Egy hónapja nem jutok egy regény végére, annyira ciki vagyok😦
    (A lányoknak bat micvója van)

  2. á, addig elbutulok teljesen🙂

    • igen-igen! van nálam egy pdf, ami gépen jól látszik, de a kindlin eltűnik a 14. oldal után

      • mindjárt átküldöm, aztán szólj, érdemes-e elolvasni🙂

      • hát látszik, mennyire sok olvasatlan könyvem van a kindle-n, most látom, megvan magyarul is, küldtem azt is

      • dejóóóóóóóó, köszönöm! igen, kezdem én is látni, hogy az ember levadász egy rakás cuccot, aztán mégse. de sose legyen nagyobb bajunk:)

    • elkérhetem énis? ^^ szvetter kukac gmail

  3. igen, a Máraira én mondhattam, hogy szépen van megírva, nekem ez az emlékem róla, sok évvel ezelőtt olvastam, a nyelvezete tetszett, a “sztori” viszont halálosan idegesített
    én nem bírok Márait olvasni, próbáltam, nem megy

    • a sztorit sem bírtam:) azért én még a naplókat megpróbálom és a polgár vallomásait

  4. a Kutya különös esete nagyon tetszett, pár éve a nővéremnek letöltöttem egy csomó ilyen jellegű, témájú könyvet, keveset olvastam belőlük, de ezt igen, meg a Tuesdays with Morrie-t
    Az időutazó… -tól én nem voltam oda, egynek jó volt, de elég volt, viszont a rabbis sorozatot nagyon szeretem én is
    Maigret-t szerintem gyerekkoromban olvastam utoljára🙂

  5. én a rabbit tökre meguntam egyszercsak (mondjuk eléggé sorban toltam)
    mielőtt elment izraelbe (hétfő?), akkor majdnem otthagytam, aztán a helyszínváltás jó volt, de kevés volt nekem ez így, annyira nem jó a mindenmás, hogy elég legyen. a betörő-sorozatot pont ezért szeretem, mert az se annyira húha krimi (bár azért nagyon jókat csavar benne), és a vicces mindenmásért olvasom, de pont annyira azért jó a nyomozás, hogy kiegyensúlyozza.

    • nekem ez érdekesebb, mint a betörő, valszeg az ismeretterjesztés miatt

      • azabaj, h nálam a rabbisok nem maradnak meg, és úgy hiába terjeszt ismeretet. szerintem azért, mert túl direkt, és nem az van, hogy x esemény mellesleg purimkor játszódik és a sztoriba van ágyazva, h mit esznek, hanem leül-elmesél

      • jaja, abszolúte direkt

  6. Maigret: imádom, annak idején a szülőszobára is az egyiket vittem be – persze bele sem néztem:) New Yorkban járt? Ezt nem ismerem!

    • az már a visszavonulás után van, az annyira vágyott vidéki házból hívják el. de nem jön be neki annyira Amerika:)

Leave a Reply

