Skip to content

Egy kis melegség

November 13, 2013

Eredetileg a szenzoros érzékelésről akartam posztot írni, de aztán Anna rám dobott egy sokkal könnyebben kivesézhető témát. Mikor és hogyan értesítsük gyermekünket homoszexuális embertársaink létezéséről?

Próbálok visszaemlékezni, én hogyan tudtam meg, hogy nem csak heteroszexuálisok élnek a földön, de képtelen vagyok felidézni. Mindenesetre, ahogy befogadtam az információt, máris el is fogadtam, soha, egyetlen pillanatig nem gondoltam, hogy ezzel gond lehet. Persze nem azért, mert én vagyok a tolerancia mintaképe, hanem mert az ezzel kapcsolatban gyerekkoromban ért (valószínűleg igen gyenge és közvetett) hatások nem tudtak áthatolni a szociális vakságomon. Ellentétben mondjuk a fekete bőrű emberekkel kapcsolatos előítéletekkel, amelyeket érzékeltem (csak könyvekből és filmekből ofkoz) és teljesen tudatosan döntöttem úgy, hogy ez hülyeség és értelmetlen is.

Mire gyerekem lett, már harcos képviselője voltam a kisebbségek védelmének és ebben a szellemben kezdtem el a dedek nevelését. A helyzetet megkönnyítette, hogy mindig voltak meleg barátaim, ismerőseim, akik megfelelő példát statuáltak. És bár a társadalom nyilván mást sugallt (sőt, azt hiszem, a nagyszülők sem a toleranciájukról híresek), a gyerekeimben soha semmilyen kétség nem merült fel a homoszexualitás természetességével kapcsolatban.

A  mai napig legkedvesebb emlékeim közé tartozik, amikor a hatos buszon hazafelé a két gyönyörű kisiskolás üvöltve próbálta megfejteni, vajon hogyan szexelhetnek a melegek. Én elég jól szórakoztam és a mai napig hálás vagyok nekik, amiért nem kérdezték meg, hogy láttam-e már ilyet közelről – mert ugye nem szeretek hazudni. Egyébként az ilyen helyzetekben én nem szolgálok kész válaszokkal. Egyrészt megpróbálom kideríteni, hogy egészen pontosan mire kíváncsi és aztán visszakérdezek, mire tippel, hogy képzeli el.

Mindez azért merült fel bennem, mert a Coming out című magyar film előzetese 12-es korhatáros besorolást kapott. Gondolom, van olyan gyerek, aki 12 éves koráig nem értesült erről a hatalmas titokról, bár hozzáteszem, hogy még az autista lányomnak is csak 9 évig tartott, hogy levegye a témát. Úgy, hogy még tévénk sincs. Remélem, Gőzsy Kati ellene szavazott legalább.

From → film, gyerek

6 Comments
  1. Lappa permalink

    Na az előbb a facebookra kommentáltam egy szakaszt, de aztán meg kitöröltem (bocs), mert rájöttem, hogy nyilvános vagy és privát nevemmel magamat vállalhatom, de a privát gyermekeimről meg mégsem kell nekem információkat megosztani a világnak.

    így Lappaként másnak vélem a helyzetet, lehet, hogy pedig nem más.🙂

    Szóval arról írtam, hogy nálunk épp most volt téma pár hete ez. Úgy jött fel, hogy mivel mi nézünk tévét, a nagyobbik fiam bizonyos ott látott emberek között párhuzamot vont és azt mondta, hogy szerinte ők hasonlítanak egymásra és kérdezte, hogy miért van ez így. Namost szerintem ez egy teszt volt, majdnem biztos vagoyk benne hogy az iskolában szó esett erről és a gyerek ezzel tesztelt engem, hogy mi a véleményem.

    Elmondtam, röviden, könnyedén (milliószor könnyedébben, mint amikor a szexről beszéltettek), érzelmekről volt szó, a testiség maximum általában jelent meg, konkrétan semmiképp. Simán átment, levette, láttam, hogy nincsen problémája a helyzettel. Azóta párszor felmerült, mindig a meleg szót használja, tudja, hogy a b betűst nem használjuk, nem vihog hülyén, szerintem tök rendben vagyunk ezügyben.

    • elképesztő egy gyerek az, hogy mennyire agyból kontrollálja a bejövő infókat és mennyit elemez

  2. most vagy félreértek valamit, vagy nem értem, miért nem jó ehhez a 12-es karika. miért kellett volna ellene szavaznia bárkinek is?

  3. dalia permalink

    szerintem nem azért 12-es mert meleg, hanem szinte minden film 12 pluszos. Persze lehet vitatkozni a 12-es karika értelméről, de az ok más. Konkrétan Csányi összes filmje 12+-os🙂

    • itt most iparági infók alapján a melegség tűnik az oknak, de nem olvastam a jegyzőkönyvet, akár igazad is lehet

Leave a Reply

