Skip to content

Változások

October 23, 2013

Nemrégiben, asszem, kicsit spiccesen, arról értekeztem egy éjjel a barátnőimnek, hogy a férfiaknak mennyivel jellegzetesebb a mozgása, mint a miénk, mennyivel véglegesebb egy csomó személyiségjegyük. Hogy milyen megváltoztathatatlanok.

Erre most belefutok egy hasonló gondolatmenetbe Ruth Reichlnél, épp az álruhás étteremkritikus könyvét olvasom angolul, Garlic and Sapphires a címe. Az a sztori ugye, hogy folyton be kell öltöznie álruhába, nehogy felismerjék az éttermekben és hogy ezt mennyire élvezi. Talán a harmadik vagy a negyedik karakternél ír róla, hogy már gyerekként is mennyire egyértelmű volt neki a férfiak és a nők közötti különbség. Az apukája mindig egyforma volt, a ruhái, ha változtak is, ugyanabban a stílusban maradtak. Az anyukájának viszont egy rakás személyisége volt, külön frizurával, sminkkel, ruhákkal a különböző helyzetekhez, és ahogy a divat változott vagy ahogy épp kedve tartotta, tovább alakította magát.

110006064

Ruth (középen), Betty és Brenda

Nem azt mondom én, hogy minden nő ilyen és minden férfi olyan, mert nyilván egy rakás nő volt/van/lesz, aki az állandóságot szereti és egész életében ugyanolyan hajat és ruhákat visel. De akiben van kalandvágy, az kipróbálhat különböző stílusokat, váltogathatja őket kedvére.

A férfiaknak viszont sokkal szűkebbek a lehetőségei, vagy inkább szűkebbek voltak. A fiatalabbak azért már bátrabban igazítják a külsejüket ahhoz, amit épp fontosnak tartanak, őket szokták ugye megvető hangsúllyal metroszexuálisoknak nevezni. Nyilván én is röhögtem kicsit a fiamon, amikor egy év alatt volt metálos, emos, aztán meg Justin Timberlake-ben tolta, de ezek fontosak, kellenek. 

Az én ruhatáram pár évig nagyrészt Michelle Obamáéra hajazott: nagy szoknyák, széles övek, szűk kardigánok. A válás után egyszeriben alig bírtam ránézni a régi ruháimra, a nagy részüket elajándékoztam, eladtam, kidobtam és átálltam minimalistára. Fogalmam sincs, hogy fogok öltözködni, amikor öreg leszek, de Renata Molhohoz szívesen hasonlítanék. Aztán majd meglátjuk.:)

IYTArenataweb

From → divat

2 Comments
  1. nekem az AS miatt nagyon szögletes és darabos a mozgásom, olyan, mint egy férfié. mostanra valamivel kecsesebb lettem, de kamaszkoromban eléggé kirívó volt. _megdöbbentő_, hogy ez mennyire befolyásolja az ember megítélését.
    mondjuk szerintem furcsamód pont ez a kirívó mozgáskultúra védett meg egy csomó mindentől.

    • az is megdöbbentő, mennyi mindent lehet elérni mozgással:) van például a travolta járás, egy táncoló, seggrázós menés, amit akkor szoktam, mikor nagyon elégedett vagyok magammal (és persze szól a zene fülemben), hát tanulságos:) http://youtu.be/V1e5h9YSe_k

Leave a Reply

