Skip to content

Szégyenletes élvezetek

October 15, 2013

A cím ellenére most nem szexről lesz szó, hanem könyvekről. Bár persze olyan könyvekről, amikben azért van szex, de nem ez a lényeg.

Az egyik kedves olvasóm egyszer elárulta, hogy neki általában tetszenek azok a filmek, amiket én Facebookon ekézek, csak nem meri beírni, mert szégyelli az ismerősei előtt. Akkor megígértem, hogy írok arról, miket olvasok, amik cikinek számítanak, ám ettől még igen élvezetesek.

Kezdhetném Ken Follettel, akinek ha kiejtettem a számon a nevét a HVG-ben, úgy néztek rám, mintha hangosan fingtam volna. Bár lehet, hogy a fingást könnyebben megbocsátották volna, hiszen az véletlen is lehet. Egyszerűen nem illett ilyet mondani. Az általam egyébként feministának tartott Follett bácsitól a Katedrális és a folytatása a kedvencem, a trilógia első része (a második nekem nem jött be) és az Afganisztáni kaland. Ez utóbbiban is az a rész a legjobb, amikor pár hete szült és még szoptató nő szexel az expasijával, miközben a férje elutazott. Elég komoly igazságszolgáltatás van benne a végén, a csaj kőkemény, igazi ideál.

Aztán olvastam a True Blood sorozat legtöbb részét, ami szintén nem az egyetemes írásművészet csúcsa, de jól szórakoztam közben. Hozzáteszem, hogy pont addig olvastam, amíg a kiadótól megkaptam ingyen a köteteket, pénzt azért nem feltétlenül áldoznék rá. Miközben a Ken Follettek nagy részét megvettem.

Krimit is sokat olvasok, de Donna Leon például sokkal kevésbé ponyva, mint a fentiek, úgyhogy azt büszkén vállalom. Meg a skandináv krimik nagy részét is.

Az ifjúsági könyvek egy része is elég gáz, például a Meg Cabotok, de azokat már nem szoktam. Montgomery és Ingalls meg már klasszikusok.:)

A végére hagytam a legkínosabbat. Van egy fickó, Peter O’Donell, aki két néven is írt könyveket, mindig eléggé szemetet, ami azért elég jó mulatság. A saját néven megalkotott, Modesty Blaise (már a neve is röhejes) kalandjait bemutató sorozatból csak egy rész jelent meg magyarul, de azt már többször is sikerült végigröhögnöm. A sok szenvedés árán profi gyilkossá váló, gyönyörű és okos, ám halálos Modesty bizonyos szempontból ugyan tekinthető Lisbeth Salander elődjének, mert nyilvánvalóan nem neurotipikus, de modoros, mesterkélt és még elég szarul is megírva.

O’Donell írói álneve Madeleine Brent és ezen a néven végtelenül giccses romantikus sztorikat írt, amelyekben azért a hősnő mindig baromi erős jellem, rendelkezik valamilyen különleges tulajdonsággal és sok-sok tragikus és drámai fordulat után elnyeri gazdag és csinos szerelme kezét. Néha van benne valami icipici mondanivaló, például A pillangós lányban kiskorában eladják egy bordélyba és gyerekként megerőszakolják, aztán mégis rendes és boldog nő lesz belőle. Nyilván kiderül, hogy valójában egy hihhhhetetlenül fontos ember törvénytelen gyereke. Ilyenből van 4-5, sok munkával összegyűjtöttem őket és pénzt adtam értük. Mondjuk már egy ideje nem vettem le egyiket sem a polcról, de még nem biztos, hogy megválok tőlük a Nagy Könyves Likvidáció során.

Nem muszáj vallani, de ha akartok, örülök.:)

csaladi-atok--9688056-90

From → feministás, könyv

36 Comments
  1. Ken Follet nekem fura, a Katedrálist mondjuk lángolva gyűlöltem, de a Tű a szénakazalbant imádom. Illetve sajnos abból is csak a kémregényes részét, a nagy románc meg izgi verekedés a végén az már elég borzasztó – a filmben természetesen az teljes hosszában szerepel, a kémkedés meg a harmadára nyirbálva.

    A Meg Cabotok nagyon, még mindig tervbe van véve, hogy egyszer már végigolvasom a hercegnőst, csak amikor Mia teljesen manifeszt elmebeteg, akkor már nehéz.

    A Jacqueline Wilsonok, de a kicsiknek szólók, a kamaszos sorozat már elég kellemetlen, és minden részben van két eating disorder és négy öngyilkossági kísérlet.

    Bridget Jones, főleg az első, de a másodikban is a stílus ellensúlyozza a nagyon kínos történetet, és abból még mindig tudok idézni. (Hirtelen az jutott eszembe, hogy elég nevetséges, ha valaki, akit Mr. Darcynak hívnak, felvágósan félrevonul egy partin. Olyan, mintha valaki, akit Heathcliffnek hívnak, egész este nem lenne hajlandó elmozdulni a kertből, hogy „Cathy!” ordítással csapkodja a fejét egy fának.)

    Confessions of a Shopaholic, de az elsőnél megálltam, mert Isolde szerint még a második jó és aztán többé nem az.

    (khm, ezek mind rózsaszín könyvek, upsz.)

    És kicsit kilóg a Warm Bodies, mert azt nem szégyellem igazán, a film kimondottan nagyon klassz, de a könyv is jó, csak egy lehelletnyit től van írva, de egyáltalán nem veszi magát komolyan.

    • te komolyan élvezted a Bridget Jones-t?:)

      • borzasztóan szeretem a stílusát🙂 angolul sose olvastam, úgyhogy lehet, hogy csak a fordító volt az ügyes, még a rémes vergődést is nagyon vicces szerkezetű mondatokkal írja le (szerintem iszonyú sok dolgot át is vettem belőle, mérmint abba, ahogy beszélek meg írok)
        és hát tudom én, hogy ezer baj van a sztorival, de becsípődött, ráadásul kiskamasz voltam, mikor először olvastam, szerintem ez már így marad

      • nem baj, az a lényeg, hogy élvezted:) én szerettem volna Bridgetet időnként hideg vízzel leönteni

      • naná🙂 de ez a cabotokra is igaz, mián kívül mindenki tök jó arc, ő meg elég rémes teremtés

      • jaja, a zsidó barátnője sokkal élvezetesebb. de a SATC-ből is Carrie-t kéne kihagyni és máris jobb lenne.

      • és a twilightból edvárdot és bellát.
        valószínűleg jó úgyse lenne, de edvárd tesóinak például tök izgi háttérsztorit írt

  2. dalia permalink

    könyvben nincsenek ilyen drámai bevallani valóim, néhány jó norvég krimin kívül nem nagyon köt le a ponyva, kevés időm van olvasni, heti 5-6 óra max, az kell a jóra. Folettől ha olvasok akkor angolul, mert könnyű, élvezetes a nyelvezete a közepes tudásommal, de pl a német ponyvát nem bírom, az idegesít, ott marad Böll meg Grass.
    Viszont eszement szar sorozatokat birok nézni főzés, utazás közben, mint pl. Bones, meg Forma 1-t felvételről (!) – ezen még a pasim is elhűlt:) – és a végére a legkeményebb: 147-es pályán tartok a Candy Crash Saga mobiljátékban, ami ha azt nézzük, hogy egy pályát átlagosan 8-10 próbálkozásból teljesítek nagyon szégyenletes. Ó miközben leírtam eszembejutott még siralmasabb momentum is az életemből: ha végkép unom a világot akkor bezzeganya kommenteket olvasok…

    • a candycrusht kénytelen vagyok védelmembe venni, mert remek🙂

      • én olyan végtelenül intellektuális vagyok, hogy csak szókeresőzök:)

    • hangosan röhögök, a forma1-nél (felvételről) kezdődött:)))

  3. Oké, akkor jöjjön. Könyvben mindenevő vagyok, de tényleg (nagyon gyorsan olvasok, azért). Thomas Mann-tól Garfield-ig minden, még Tarzant is olvastam🙂 Ismeretterjesztő könyvek doszt, evolúciótól bibliai régészetig. Sorozatban rákattantam az amerikai proli-krimikre, Gyilkos elmék, Bones, Döglött akták… ez van. Ja, és rendszeresen nézem a Jóban Rosszbant is (de csak mert az a munkám) – á, nem csak azért… És akkor még nem is említettem a Discovery ID-t. Hát így. Vessetek meg (és a mókusok elé)!

  4. Lappa permalink

    dália, most komolyan, formaegyet felvételrő, autóban?????
    mindig imádtalak, mindig :))))

    • ezt nem ide kéne, Dorkának, de ez mekkora szenzoros cucc már? motorzajt hallgatni? én lassan már a forgalmasabb utcákat sem viselem el, pont a másik felén vagyok:)

  5. Lappa permalink

    nkeem amúgy a zenei ízlésem, az a legfőképpen vércikibb, de mondjuk az összes többi is, könyv, film, sorozat, zene, minden, az egész életem egy nagy commingout lenne valójában. :DDDD

  6. Amióta nyilvános lett, hogy kisebbségben vagyok az olvasással, azóta nem titkolom, hogy szeretem a ponyvát, kb. minden fajtáját. Úgyhogy nem nevezem már szégyenletes élvezetnek Bridget Jonest, J.D. Robbot, Sophie Kinsellát, Alistair MacLeant, Lawrence Blockot, az ifjúsági regényeket, krimiket, fantasykat, chick litet, romantikát.

    Viszont Meg Cabotot pl. 6 (7?) hercegnő után meg 1 Hetaher Wellst követően nagyon elhajítottam mert roppant felidegesített, hogy ugyanazt a stílust nyomja és elvileg felnőttebbeknek szóló könyvében is teljesen feleslegesen infantilis. S igazából a True Bloodot is meguntam fél tucatnál (lehet ez nálam a küszöb?:).

    • nekem cabotnak az az egyik legnagyobb előnye, hogy ugyanolyan🙂 elég nagy újraolvasó vagyok, például pont azértm mert akkor pontosan tudom, h mire számítsak, na erre tetszőleges megcabot megfelel. (kivéve az a kettő, ami csak egymáshoz képest tökegyforma (meg se tudom őket különböztetni), a szellemlátós meg az elveszettgyerek-találós)

    • Lawrence Bloooooooooooock hogy lehetne már szégyenletes? atommenő!:)

      • azt hittem amerikai krimik nem menők, csak a skandinávok én meg abból még a Tetovált lányt se….

      • sztem Block tök menő, mondjuk a betörős nyilván kevésbé, inkább a másik kettő. nekem személy szerint a bérgyilkosos sorozat volt a kedvencem, olyan Dexter-szerű volt, nem?

  7. Flóra permalink

    szekszésnyújork forevör.imádom és nem szégyellem az első 4 évadot. holiday, amin bőgtem, bridget jones film…hupikék törpikés pillecukor….eros ramazotti

  8. Lucilla permalink

    Twilight sorozat, az összes, egyiket a másik után, és nem sokat enyhít a kínosságon, hogy eredetiben olvastam … (És persze láttam az összes filmet is, ami talán még cikibb :-))

    • jujj, Luci, nálam te vezetsz, ne haragudj:) de élvezted is? nem idegesített?

      • Lucilla permalink

        Nem vagyok én mazochista, nyilván élveztem🙂

      • sose gondoltam volna rólad:)

  9. B kategóriás krimik (pl. noname Albatrosz könyvek vagy a nem túl szofisztikált Kathy Reichs), mindezek simán többször is. Agatha Christie nem szégyenletes, de egyes köteteit tízszer olvastam már, és újra meg újra előveszem fáradtan, nyűgösen vagy fásultan, kb. mint a rózsafüzér, megy rajta végig az ember automatikusan.
    Bezzeganya kommentek az utóbbi 2 hétben jöttek fel az addikt szerek listájára, bevallom, még kommenteket is írtam. Ugyanitt offtopik, ha bárki tud jobb ilyen portált, akkor érdekelne.,)

    • bezzeganyát én is szoktam néha:)

    • Bezzeganyát néha olvasok én is, bár a kommentelőktől félek, én megszólalni se mernék ott🙂 Egyáltalán semmilyen kismamás/anyás fórumon nem akartam magam soha az oroszlánok elé vetni, bár kukkolni azért izgi.

  10. Lucilla permalink

    Az igazság az, hogy magam sem értem, hogy miért volt jó olvasni/nézni, mert valóban nagyon gyenge fércmű, a negyedik (igen, van negyedik is) az meg már abszolút vállallhatatlan
    … (Majd penitenciaként ismét elolvasom a Kant IK-t, ha lesz időm :-))

    • én aztán sose foglak penitenciára kényszeríteni:) Modesty is gyenge, mint könyv, csak ő veri a pasikat, nem azok őt:)

Trackbacks & Pingbacks

  1. az én szégyenletes élvezeteim | Nastasja's

Leave a Reply

