Skip to content

Ebéd Tiffanynál

October 14, 2013

Egyszer egy cikksorozatnak köszönhetően végigjártam és ettem az összes ötcsillagos szállodát, nem volt rossz buli. Láttam szép helyeket, megismertem remek embereket, de be kell vallanom, egyetlen helyért rajongtam és rajongok azóta is fenntartás nélkül. Szóval mélységesen elfogult vagyok, ha a Greshamről van szó, ezt előre kell bocsátanom.

Ott kezdődik, hogy bár sokszor jártam már a budapesti Four Seasonsben, én ott még soha nem láttam embert, aki nem mosolygott rám. Pedig nincs a homlokomra tetoválva, hogy újságot is szoktam írni. Oké, hogy én is mosolygok sokszor már attól a ténytől, hogy én a Greshambe megyek, de higgyétek el, a többi szállodában és étteremben ez legtöbbször nem elég. Én még ilyen kedves és profi személyzetet soha sehol máshol nem láttam (a Nobu közelít). És ami a legjobb, nem félelemből csinálják, a múltkor simán a placcnak háttal beszélgetett egymással két pincér és amikor az ügyeletes étteremvezető elment mellettük, meg sem rezdültek. Érthető, miről beszélek?

A második tényező, hogy a Gresham Palota a legszebb épület Magyarországon. Nyilván szerintem, de csodálkoznék, ha lenne olyan ember, akinél nincs benne a top 5-ben. Annak idején azt írtam róla, hogy olyan, mint a Breakfast at Tiffany’s-ban a Tiffany. Bemész, körbejársz és boldog leszel. Nyilván nem minden részletet csodálok feltétel nélkül, a földszinti vécékben például nem tetszik a márvány, cserébe viszont ott a világ legkedvesebb egész alakos tükre. És ha elmentek, nézzétek meg a liftet belülről, egy külön műalkotás.

BUD_023_1024x819_watermark

Ebben a hangulatban indultunk neki legidősebb gyermekemmel a Sunday Brunch cikk greshames fordulójának és nem fogjátok elhinni, de még a szokásosnál is boldogabban távoztam. Természetesen igyekeztünk mindent végigkóstolni a szent cél érdekében és ez majdnem sikerült is. Kenyeret és más pékárut ezért nagyon keveset ettünk, de amit próbáltunk, egy barna változatot, az megdöbbentően jó volt. Ropogós héjjal, kicsit földes ízzel (zabpehely és/vagy hajdina lehetett benne szerintem, elfelejtettem megkérdezni), tökéletes textúrával. Az előételek közül bébipolipot ettünk  és rákot  szuper dinnyés salátával, a szósz is nagyon bejött.

IMG_20130915_125041

Bár nagy volt a választék, a levest sem hagytuk ki, a menüben hallevest kínáltak, nem volt kérdés. Majd látjátok, hogy rengeteg-rengeteg halfélét ettünk, mivel minden brunch egy-egy olasz régiót mutat be és ez most a Szicília volt, ahol aztán van tenger és annak minden gyümölcse. A hallevesben is csodás friss alapanyagok voltak, szintén friss ízű zöldségekkel és némi kuszkusszal. Ez utóbbi nyilván a mór hatás miatt szerepelt, érdekes volt, bár nem feltétlenül tartanám meg hosszú távon, mint betétet.

IMG_20130915_125943

Ittunk is, de ezúttal nem alkoholt, a Greshamben ugyanis a 7900 forintos (igen, jól látjátok és erre semmi nem jön rá) árban csak üdítők vannak, de azok korlátlanul. Bár elsőre meglepő volt, de tulajdonképpen családi ebéd, nem a pia a lényeg és ezzel nagyon jó árat tudnak biztosítani. Üdítők – de milyenek! Nem tudnám megmondani, hogy az uborkás-bazsalikomos vagy a pirosgyümölcsös-zsályás szörp volt-e jobb, mert mindkettő zseniális.  Nem túl édesek, frissítőek, különlegesek. Teát is kértünk, hozzá mézet, ahol remek ismertetőt is kaptunk a speciális ízekről. A bodzán érlelt és a gyógynövényes volt a kedvenc.

IMG_20130915_125619

Olasz séf, olasz élelmezési igazgató, olasz menü – naná, hogy kipróbáltuk a házi tésztát is. Bucatini volt paradicsomos szardellával, nagyon finom. Azért óvatosan vele, csak egészen kis adagot érdemes kérni, tömör, laktató, van benne anyag. Ezután nekiláttunk a főételeknek, elárulom, kicsit már pihegtünk. Továbbra is rengeteg halféle volt, kettő egészen kiemelkedő. A marinált tőkehalra és a füstölt pisztrángra azóta is nagy vágyakozással gondolok vissza, mindkettőt ki kell próbálni. Bár a főételek sztárja a kardhal, a borjútekercs és a marhasült volt, mi ezeket kevésbé éreztük hangsúlyosnak,  nyilván jók voltak, csak az erős mezőnyben nekünk más került előre. Ki kell még emelnem a marinált hagymás paradicsomsalátát, nagy hatással volt ránk.

Bár a paradicsomszósszal tálalt hagyományos olasz rizsgombóc nem mondható különösebben kifinomult ételnek, Leonardo, a séf mégis betette a menübe és szerintem igen jól tette. Fontos, hogy az adott régióból a kicsit parasztosabb, hétköznapibb ételek is megjelenjenek, így jóval teljesebb a kép.

És ezzel megérkeztünk a desszertekhez, még most, hogy írok róluk is vigyorgok ezerrel. Nem tudom, milyen volt a cukrászat Árpi nélkül, aki egy időre Londonba ment, de most egészen biztosan ez az ország legjobbja. Jó hír, hogy immáron saját fagylaltja is van a Greshamnek, amit nagy örömmel üdvözöltünk és minden ízt ki is próbáltunk. Nehéz döntés volt, mert annyira finom volt mind, de hosszas gondolkodás után a csokoládé, málna, pisztácia győzött. De még a csodás fagylaltok sem voltak képesek túlszárnyalni az általam valaha kóstolt legjobb panna cottát. A krém selymessége, textúrája, íze olyan tökéletes volt, hogy legszívesebben kiabáltam volna: igen-igen! (Egy kicsit kiabáltam is, bocs.) Nem is tudom, jobban elmondani, elnézést, a legjobb és tökéletes – ennyi. Nyilván a tiramisu is finom volt, de ott és akkor nem tudott a panna cotta nyomába érni. A citrom tarte pedig nekem túl édes volt, úgyhogy befejezésként inkább megettem még egy panna cottát.

Fantasztikus élmény volt és külön szeretném kiemelni, hogy bár mindig látok gyerekeket a Greshamben, azok mindig hihetetlenül jól viselkednek, úgyhogy a családi jellegtől sem kell félni. A brunchon persze többnyelvű szakember köti le a különböző korú kicsiket (külön svédasztal is van nekik), de a sima vacsoráknál is mindig csendesek és bűbájosak. Mondom, hogy olyan, mint a Tiffany, varázslatos.

IMG_20130915_142649

From → kaja

Leave a Reply

