Skip to content

Linda McCartney

September 30, 2013

Számos perverzióm egyike, hogy képes vagyok komoly energiát belefektetni bizonyos elképzelések igazolásába. Vagy éppen cáfolatába, mert azért arra is nyitott vagyok. Jelen esetben utaztam több száz kilométert és elköltöttem több ezer forintot. Megérte, de nem azért, mert igazam volt.

Elég nagy Beatles rajongó vagyok, de valahogy Paul McCartney sosem volt a kedvencem. Ahogy a lánya, Stella sem szimpatikus, valahogy annyira művinek és őszintétlennek tűnik mindkettő, de erre persze semmiféle bizonyítékom sincs. Azt sem szerettem sose, ahogy Linda McCartney-t tálalták a médiának, de sose néztem utána, mert mi dolgom nekem velük.

Aztán Anna mondta, hogy menjünk el Bécsbe, nézzük meg a Linda McCartney kiállítást. Én ugye szeretem Bécset, szeretem a csajtúrákat, a fotókiállításokat és a Kunst Hausért meg egyenesen rajongok, szóval egyből benne voltam. De előre tudtam, hogy részemről ez erősen kétesélyes, még ha adtam is némi előnyt.

mittel_t9-6

kár, hogy Johnról nem volt több kép

Már az első táblánál elkezdődött. Az alábbiaknál sokkal-sokkal több pátosszal, érezhetően nagyon körültekintően fogalmazva nyalogatták körbe a témát:

“In her later life, Linda McCartney returned to the early interests that had influenced her development as a photographer. Her love of the fine arts had been sparked by her encounters with numerous prominent artists and led her to study art history at university. Her particular enthusiasm for the medium of photography, its history and its processes inspired her to experiment with techniques from the early days of photography. ”

Az életrajzi adatokból megtudhattuk, hogy Linda bazi privilegizált családba született és ezt nagyon ügyesen ki is használta. A képei alapján láthatóan szeretett fényképezni és mivel kvázi hivatásos gruppie volt, elég jó helyről kattintgatott. Voltak jó képei, de a legtöbb általa lefotózott hírességről én már annyi képet láttam, hogy nem tudott nagyon hozzátenni. Nyilván velem volt a gond, de még a cuki családi fotóknál is rendszeresen eszembe jutott, hogy na, ez a nő sem töltött életében egy napot sem személyzet nélkül.

Linda-McCartney-co_1912540a

ennek az adja főleg az értékét, hogy annyira régi és hogy Kate már kihunyt

Bár a Kunst Hause még mindig klassz hely, azért a kiállítással sem voltam elégedett. Egyrészt nem nagyon volt zene (ahogy ezt Bara igen okosan megjegyezte, hozzáadott volna), másrészt miből gondolják, hogy minden hírességről mindenki tudja, hogy kicsoda. Ok, Hendrix megvan mindenkinek, de Kooning? (én se tudtam) Anderléék? (én se tudtam) A válogatást sem egészen értettem, ha simán gugliban rákeresek, érdekesebb képeket találok. És akkor a hangsúlyosan elhelyezett Linda McCartney “idézetek” jelentette a mélypontot. Semmitmondó, érdektelen mondatok. Diane Arbus, na ő tényleg kiemelkedő fotós és nő volt, a kettő erős kapcsolatban, tőle szeretnék kiállítást, jó nagyot. De aztán tessék rendesen feliratozni, nem csak odaírni, hogy ikrek, meg törpe, azt látom magamtól is, vaze.

(Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy itt a blogon főleg Annával közösen folytatott nagy kulináris őrjöngésünk ellenpontozásaként Bécsben a Starbucks, Nordsee, McCafé vonalon haladtunk. Előre a wifi és a tiszta vécék után!)

Még a végére azért egy meglepetés, nem is tudtam, hogy Leibovitz róla másolta a híres Tom Cruise Suri fotót a Vanity Fair coverre.

paulmary-e1309317654923

From → fotó

Leave a Comment

Leave a Reply

